95db begrensd wat doen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roety
    • Aug 2003
    • 18

95db begrensd wat doen?

Hallo,

Graag zou ik willen weten hoe dit probleem aan te pakken?
    Ik speel normaal altijd van voor uit met 8 esw bassen een 4 event toppen erop dit gaat goed, maar nu ondanks de begrenzing een vraag.
    Zou ik niet beter uit 4 Hoeken spelen en veranderen hier de afstellingn van het systeem van?

Of geef jullie raad

Greetz
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Die 95dB is opgelegt door de gemeente? of hoe?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Die 85dB is opgelegt door de gemeente? of hoe?
      volgens mij is de limit 95dB. Toch wel heel verschil
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Ik wordt ook al oud..
        Olaf Duffhuës

Comment

• roety
          • Aug 2003
          • 18

Ja die 95db werdt door gmente opgelegd Maar wat nu doen? op 4 hoeken?

Graag Raad

Greetz

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

is een optie....gebruiken ze een vast meetpunt? zo ja..ga met de rug van de speakers naar het meetpunt...schilt...iets of wat..
            Olaf Duffhuës

Comment

• roety
              • Aug 2003
              • 18

Ja het meetpunt wordt in het midden van de tent gehouden, maar het is gewoon maar om te weten hoe ik best resultaat ga halen kwa geluid, er komen reeds bekende dj's draaien en daarmee wil ik er toch best iets van maken,

Maarja het zit nu eenmaal niet mee

Greetz

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

nu wordt het duidelijker....juist..gewoon uit 4 hoeken..en leg er een goede limiter tussen..kunnen ze niet snel gaan zeiken....heb jij je best gedaan..
                Olaf Duffhuës

Comment

• roety
                  • Aug 2003
                  • 18

Oke ma nu mijn vraag, omdat ik nog nooit uit 4 hoeken heb gespeeld, moet ik op de achterste een singaal fase draaien ofniet? anders bonkt dat in de midden tegen elkaar of ben ik mis? of maakt dat allemaal niet zo zeer uit?

Greetz

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Ik heb er nooit echt problemen mee gehad....maar das een kwestie van experimenteren...vooral in een feesttent....
                    Olaf Duffhuës

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

citaat:Geplaatst door roety

Hallo,

Graag zou ik willen weten hoe dit probleem aan te pakken?
                      Ik speel normaal altijd van voor uit met 8 esw bassen een 4 event toppen erop dit gaat goed, maar nu ondanks de begrenzing een vraag.
                      Zou ik niet beter uit 4 Hoeken spelen en veranderen hier de afstellingn van het systeem van?

Of geef jullie raad

Greetz
                      Het is dus een discotheek, lekker uit 4 hoeken draaien. Voor een discotheek is 95dB zeker werkbaar.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Lezen..

DJ's.......komen er....geen mens wat hoort of het ge-delayd is of niet...als het maar boenkd...
                        Olaf Duffhuës

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

wel bij de achterste Stacks L en R omdraaien, zodat je overal nog een stereoeffekt hebt, dus:

L R

R L

Als je alles onafhankelijk geprocessed hebt zou je wat met delays kunnen werken en zo misschien een zo laag mogelijk volume op het meetpunt kunnen creeren. En idd met fases experimenteren.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• paulheu
                            • Oct 2003
                            • 156

Dat Link-Rechts omdraaien heb ik dus nooit begrepen.. Ik vind dat het geluid er meestal erg onrustig van wordt. En stereoeffekt is het meest afschuwlijke wat je in een feesttent, met veel refelectered opervlak kan hebben.. zet de boel gewoon mono en gas erop...

Comment

• neeltje
                              • Apr 2003
                              • 295

effe voor de duidelijkheid: waar gaat het over: een discotheek of feesttenten waar je gemiddeld gaat draaien? Welk materiaal heb je voorhanden? (delay's, link je je tops door of hebben ze alle vier een apparte versterker,....)
                              Hoe werkt dat event systeem eigenlijk: produceer je meer db's in je hoog of in je sub (ik kom uit de live wereld, dus daar heb je vaak meer bas dan top, en dan doet die 4-punts er niet echt toe)
                              Anders gewoon je hele dj-podium naar het midden verhuizen, recht onder de meter, en dan van daaruit naar buiten spelen.
                              L--R
                              -DB-
                              R--L
                              "En Go"

Comment

Working...