Welke speakers (pa)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moke
    • Sep 2004
    • 2

Welke speakers (pa)

Ik ben op zoek naar een geluidsinstallatie welke geschikt is voor kleine tot middelgrote ruimten (300-400 personen). Eigenlijk ben ik op zoek naar een set die snel door één persoon is op te bouwen. Het subje-statief-topje verhaal. 95 van de 100 keer is een geluidsinstallatie aanwezig, dus heeft het geen zin om een hele dure installatie aan te schaffen wanneer deze de meeste tijd opgeborgen staat. Echter moet het wel een goede set zijn.
    Wat ik vernomen heb is dat een max SPL van 130/135 DB het beste is.
    En moet ik gaan voor een 12" top of een 15" en de bas (15"of 18")?
    Is een actief setje verstandig?

Graag verneem ik suggesties en ervaringen.

Gr.,

M.
  • DJEM
    • Jul 2004
    • 254

Voor die paar keer kun je dan beter een set huren. grof gerekend op jouw formule zou dit hoogstens 15 keer per jaar voorkomen, mits je elke dag optreed. Maar logisch gezien dus een keer of 8 op jaar basis.
    Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Ik zou inderdaad huren als het niet al te vaak nodig is. De prijs bereken je door aan de klant. Maar dat zou ik ook van de eigen set doen wanneer er geen installatie aanwezig is. Je hebt toch afschrijving van je spullen.

Maar als je echt wil kopen, wat is dan globaal het maximum wat je er aan uit wilt geven? Wij kunnen jou dan beter op weg helpen dan alleen maar wat te gaan roepen hier. Voor de één is € 1000,-- al veel en een ander lacht nog bij € 5000,--

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

verder is het soort van muziek van belang, voor een dikke house0sound heb je ander materiaal nodig dan voor een presentatie-setje, of iets jazzerigs/klassiek. Ook speelt het transport ( aanhanger? bestelauto?) een rol.

Kortom : keus genoeg, zou ik zeggen.

Comment

• Moke
          • Sep 2004
          • 2

De set moet wel vet klinken en daarmee bedoel ik een lekker beat hebben. Hij is bedoeld voor zang (bandartiest), maar de muziek mag er wel lekker uit beuken.

Heb reeds een aanbieding gehad voor tweemaal een powered EV SBA 750 (750 watt) met daarbij tweemaal powered SXA100+ (350 watt) tops voor 3500,00. Het betreft een nieuwe set. Deze lijkt me wel geschikt (maar dan misschien toch met de SXA250 15" top).

Of krijg ik nu afraders?

Gr.,

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

ja, die haalt geen 300 man, laat staan 500. Is meer bedoeld als cafe-setje, tot een man of 150, dan is het wel op.

we hebben wel wat anders in de aanbieding, dat gaat iets beter, harder, duidelijker, en minder rondzinggevoelig.
            Maar kost wel iets meer.......zou toch dat huren eens in optie nemen....

Comment

Working...