Hill set + Hill DX3000 amps

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lightjockey_richie
    • Sep 2004
    • 119

Hill set + Hill DX3000 amps

Hallo. Ik heb een Hillset in het bezit gekregen, eigendom geweest van Normaal. Ik wou toch graag wat reacties over deze set.
    Het bestaat uit 12 kasten met 10 Hill DX3000 versterkers.
    Degene die er ervaring mee hebben, rammel ff aan de bel

Groetjes Richard
    We Love Crown With GAE
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

kippenhokken van maken.

Comment

• Lightjockey_richie
      • Sep 2004
      • 119

Waarom? Het klinkt als een klok en gaat loeihard, t weegt alleen 130 kg
      We Love Crown With GAE

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

citaat:Geplaatst door **************

kippenhokken van maken.
        Dat tokkende geluid komt er nu ook al uit

Comment

• Lightjockey_richie
          • Sep 2004
          • 119

nouja ok, de set is misschien niet zo geweldig maar..maar de amps? daar iemand ervaring mee?
          We Love Crown With GAE

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Hill maakte voor de jaren 80 prachtige systemen, maar om daar op dit moment weer mee te gaan zeulen is me iets te overdreven.

inderdaad , loeihard, loeizwaar, maar niet echt dat je zegt van een lekkere sound.
            Uit mijn herinnering was die set fullrange, dwz dat alle iedere kast alle frequenties doorgaf, met alle problemen van dien, maar dat weet ik niet zeker. Versterkers zijn ( indien niet geprocessed oid) beste knapen, Hill had altijd wel deftige eindbakken, oa de p1500 van Renkus-Heinz ( http://www.renkus-heinz.com/support/...0%20Manual.pdf ) was een ordinaire Hill-eindbak, , en ook de concept-tafels waren niet slecht, maar van het normaal systeem kreeg ik altijd koppijn.

Blijft het feit dat het nou niet echt meer van deze tijd is, en dus ( buiten service-parts ed) een lastige set is om weg te zetten.

Comment

• Lightjockey_richie
              • Sep 2004
              • 119

Uit mijn herinnering was die set fullrange, dwz dat alle iedere kast alle frequenties doorgaf, met alle problemen van dien, maar dat weet ik niet zeker.
              Klopt, de kast bestaat uit 6x 10" sub, 2x12" mid en 1`keer renkus heinz driver. Word eigenlijk maar 1keer per jaar gebruikt, en dat is met carnaval op n carnavalskar.
              De Hill DX3000 amp levert in 4ohm 1500 watt en in 2ohm 2x 3kw dus mooi voor het sub, fijne versterker voor t sub, alleen nadeel is, 3HE en ZWAAR. Verder zijn ze allemaal met een NTCweerstand uitgerust tegen doorslaande stoppen, wou hem thuis even meten, maar kon de versterker int begin niet aankrijgen, de hoofdzekering klapte eruit...Dus dat probleem is verholpen, heb er 10 van, en wil ze eigenlijk nog wel gebruiken voor het sub..en natuurlijk voor 1 keer per jaar met carnaval..

En toen was er licht ...Grtz LJ Richie :P
              We Love Crown With GAE

Comment

• AH
                • Apr 2004
                • 248

Gefeliciteerd !!
                Die set duikt ook overal weer op .
                Het systeem is ooit ontworpen voor o.a AC/DC, waarna Normaal (gelijkmaker) er ook een aantal gekocht heeft, het was echt niet slecht voor die tijd.
                Toen Normaal ging huren heeft het nog een tijd bij Ampco in de uitverkoop gestaan.
                Laatste keer dat ik het gezien heb was het in bezit van een Band (ik dacht Nameless).
                Volgens mij heet het M4 met de volgende componenten:
                Laag 3x 12" ATC, mid 2x 10" Tannoy, hoog 1x 2" Emilar, tophoog 2x 1" Tannoy.
                Bijzonder is dat de Tannoy's coaxspeakers zijn en de mid en tophoog dus eigenlijk de zelfde speaker zijn met daar tussen de 2" driver.
                Mocht je er toch kippen in willen doen laat maar weten, ik heb nog wel wat contacten in de Kippebranche.[:I]
                Anne Homan

Comment

• Lightjockey_richie
                  • Sep 2004
                  • 119

uhmm..nou kweet dat er 6 speakers in zitten van 24ohm voor het sub
                  en ik meende dat het 10" was. zwarte kastjes, niet te tillen en damt als een raket....jaja...heftig spul
                  We Love Crown With GAE

Comment

• Bert
                    • Aug 2000
                    • 155

Ik heb hier nog een folder van de toemmalig importeur van Hill; Atlanta Acoustics, daar staat de M6 kast, die hier bedoeld wordt nog in.

Tech.specs;
                    M6 compact full range 1200 watt
                    Flying mogelijk, 6x150 Watt long coil 10" bass driver; 2x200 Watt ferro-fluid gekoelde 10" mid drivers concentrisch met de 2x1" high end drives, 1x2" mid drives met constant directivity hoorn.
                    Afm.; 90x112x55 cm. Gewicht circa 140 kg. SPL. 144 dB vol vermogen.
                    Prijs, in 1989; 11500 Hollandse guldens ex. 18,5% BTW

Ervaring? ja, maar dat is al 15 jaar geleden, voorprogramma's bij Normaal, het ging iig hard maar niet tot achter in de tent.

De kast die AH bedoeld is de M4.
                    Ik zal de foto's wel ff inscannen en in het foto-forum plaatsen.
                    It\'s only Rock \'n\' Roll
                    But I like it

Grtz,
                    Bert.

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Ff onder ons gezegt en gezwegen....Heeft Normaal buiten het theater om wel eens goed geklonken dan? Ik heb Normaal in de tussentijd op diverse systemen gehoord, waaronder Hill en EV MT4...Maar het klonk nooit echt dat je zegt...LEKKER...

Nu nog de
                      Allen & Heath Saber 32-8-8 en je Normaal set is bijna compleet..
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Lightjockey_richie
                        • Sep 2004
                        • 119

Hill maakte voor de jaren 80 prachtige systemen, maar om daar op dit moment weer mee te gaan zeulen is me iets te overdreven.

inderdaad , loeihard, loeizwaar, maar niet echt dat je zegt van een lekkere sound.
                        Uit mijn herinnering was die set fullrange, dwz dat alle iedere kast alle frequenties doorgaf, met alle problemen van dien, maar dat weet ik niet zeker. Versterkers zijn ( indien niet geprocessed oid) beste knapen, Hill had altijd wel deftige eindbakken, oa de p1500 van Renkus-Heinz ( http://www.renkus-heinz.com/support/...0%20Manual.pdf ) was een ordinaire Hill-eindbak, , en ook de concept-tafels waren niet slecht, maar van het normaal systeem kreeg ik altijd koppijn.

Blijft het feit dat het nou niet echt meer van deze tijd is, en dus ( buiten service-parts ed) een lastige set is om weg te zetten.
                        Nou, ik heb geen Renkus versterkers bij......Allemaal Hill DX3000, 10 stuks. 4ohm->1500Watt per channel
                        2ohm->3000 watt per channel
                        We Love Crown With GAE

Comment

• Barthezz80
                          • Aug 2004
                          • 365

ik snap die 10" sub niet helemaal, of moet je er zelf nog 15 of 18" sub(stack)'s onder zetten!
                          en worden die 10 en 12" speakers dan midbas?
                          Bart

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

citaat:Geplaatst door Barthezz80

ik snap die 10" sub niet helemaal,
                            dat is submid
                            knoppen en waarden :)

Comment

• Barthezz80
                              • Aug 2004
                              • 365

citaat:Geplaatst door dokter dB

citaat:Geplaatst door Barthezz80

ik snap die 10" sub niet helemaal,
                              dat is submid
                              maar dan krijg je toch nooit de lekkere diepe sound van een 15 of 18", het zou naar mijn mening (ondanks het feit dat de kasten misschien laag afgestemd zijn) nogsteeds "tokkerig" klinken[:I].
                              of worden/werden er 15 of 18" subs onder gebruikt?

ik ben niet echt overtuigd over het laag, ...ondanks het feit dat ik best wil geloven (ook gezien de prijzen en soort drivers van toendertijd) dat er aardig wat power in het mid- en hoog- zit!
                              Bart

Comment

Working...