Ik ben op zoek naar de presets voor Renkus Heinz SR2A set bestaande uit 4 topkasten (2x 15" en 2" hoorn) en 2 sub (2x18").
Renkus Heinz SR2A
Collapse
X
-
heb je met de originele processoren niet nodig, mits met ev-dlx bestukt, alleen de 2" was RH toen. (anders ff lief mailen met apr, ofzo...) -
Hoi Flurk,
Stom dat ik dit topic nu pas zie...
Werk zelf regelmatig met SR2 en SR2a. De originele processoren hiervoor hebben we nog wel, maar gebruiken we niet veel meer (we willen de versterkerracken een beetje universeel houden). De processoren zijn er zowel in 2-weg stereo als in 3-weg mono.
Probleem is dat deze processoren moeilijk na te bootsen zijn met een digitale doos, omdat de crossoverpunten afhankelijk zijn van het signaalniveau.
Ik zal je morgen(?) per mail onze processorsettings toesturen. Na het volgen van de cursus "luidspreker systeem optimalisatie" door Meyersound willen we deze setting overigens nog wel onder de loep nemen, maar daar zijn we nog niet aan toegekomen...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans
Na het volgen van de cursus "luidspreker systeem optimalisatie" door Meyersound willen we deze setting overigens nog wel onder de loep nemen...
btw, die originele processoren zijn bij apr ook al op diverse mogelijkheden omgebouwd, oa omdat men er 3 identieke versterkers bij verkocht, ipv een laag:mid:hoog van 4:2:1, vandaar dat er processoren rondrijden die de 15 door laten lopen tot 63 Hz.
En inderdaad ; als de hoog driver tegen zijn limiet loopt gooit-ie het kantelpunt daar wat omhoog.
maar het schijnt dat er ook prima ideeen zijn over de digitale speakermanagers.Comment
-
Hoi Flurk, ban bang dat het na het weekend gaat worden, maar komt goed...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
citaat:Geplaatst door flurk
Zelf wat verzinnen??[)]Vind ik wel gevaarlijk.
dat verschuivende kantelpunt gaat nergens over, ik zou daar niet mee willen werken. (ben niet de enige)
Het zelf verzinnen is helemaal niet gevaarlijk. het is gewoon een standaard houten doos met wat drivers.
knoppen en waarden :)Comment
-
settings
Hallo,
Ik ben ook erg benieuwd naar de exacte settings die ingevuld dienen te worden bij deze speakers,
heb de originele processors wel, maar idd omdat er vaak een rack aan hangt waar ook andere sets mee uitversterkt worden zit hier een dbx driverack 260 in.
Hier heb ik de settings voor nodig voor deze set
heb een set met SR 1a topkast (enkel 15) en LR1a baskast (enkel 18)
en een set met SR2a topkast (dubbel 15) en LR2a baskast (dubbel 18)
heb hierbij de verhoudingen van de versterkers wel aangepast op de driverack:
Chevin Research quad 6 op mid en hoog (4 x 600w op 4 ohm)
Chevin Research A1500 op de bas (2 x 1250w op 4 ohm)
Hoor het wel of iemand nog settings heeft voor deze sets en anders tips heeft voor deze speakers
alvast bedankt!Comment
-
Comment
-
sr1a sr2a lr1a lr2a
hallo jongens,
Ik heb idd de originele processors en versterkers er nog bij, alleen zit ik ook met t probleem dat de rackjes universeel moeten zijn, en het scheelt nogal wat kilo's om de p 1500 versterkers niet elke keer mee te zeulen,
daarom heb ik hier 2 chevin versterkers voor samen met een dbx 260,
Nu inderdaad mijn vraag wat hiervoor de beste presets zijn die zo veel mogelijk op de oude renkus heinz processors lijkt,
Ik zag in vorig topic dat Daan Hoffmans daar wat meer over wist, weet niet of hij deze gegevens nog steeds heeft?
Alvast bedankt!
WesleyComment
-
Comment
-
ik snap dat de originele processors niet te evenaren zijn zoals jij dat zegt, al wil ik er met me dbxje wel zoveel mogelijk bij in de buurt komen,
dus daarom graag iemand die me wel kan helpen met de presets die hier zoveel mogelijk op lijken?
alvast bedankt!Comment
-
Ik heb even een screenshot genomen: http://members.home.nl/vanmeijeren/f...1_settings.png
Maar net zoals ******** al zei, dit is totaal niet te vergelijken met de originele processor. Als je die hebt liggen dan moet je die gebruiken!
De originele RH processor is wel effe net iets meer dan een normale cross-over... Deze zorgt namelijk ook voor de beveiliging en nog wel wat meer zaakjes. Stop maar eens een microfoon in een RH kast met een originele RH processor eraan, wedden dat 'ie niet gaat zingen.
edit: je hebt alle originele processors nog, waarom zou je die dan niet gebruiken? Welke amp je er achter hangt maakt geen fluit uit.
Groeten HugoLast edited by hugovanmeijeren; 18-12-08, 22:09.Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
Comment