Renkus Heinz SR2A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

misschien nog een idee

mocht je beschikken over laptop/analyzer oid
    Is het dan niet gewoon mogelijk wat ruis en sinussen door je crossover te sturen?
    en zo te zien welke uitgang welk signaal krijgt?
    xover punten en filter type en steilheid moet hier uit af te leiden zijn.

ook moet het verschuiven van het xoverpunt moet hiermee te vinden zijn.

verder "truckjes" en een feedback killer oid zullen lastiger op te sporen zijn.

en idd RH lief vragen; maar denk dat je daar niet erg ver komt.

Idee 2:
    wil je echt de RH processor klank.... bouw beide processoren in je rack,
    en switch de ingangen van je amps tussen beide processoren ( als dan niet door 6 * signaal in een keer om te schakelen met een mooi kasje, of gewoon simpel weg pluggen omwisselen in je amps.)

Leks
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Bouw inderdaad beide processors in je amp rack.

Maak een patch paneeltje met de in en uitgangen van je processors en de ingangen van je versterkers. Met een paar korte XLR kabeltjes kun je dan patchen aan de hand van wat je wilt gebruiken.

Comment

• dj wes4
        • Jan 2006
        • 35

zou het dan haast eenvoudiger zijn om te zeggen van ik bouw de ene set met de RH versterkers en processors op, en de andere exact dezelfde set met de dbx 260 en chevin versterkers op?
        en dan gaan klooien om het zelfde te krijgen?

scheelt naar mijn mening een hoop prikken met kabels. dit moet ook werken toch?

heb ook iemand horen zeggen dat hij vrij veel kan oplossen door de set te gaan "Sweepen". Nu moet ik zeggen dat ikzelf hier nog niet zoveel kaas van gegeten heb, iemand hier ervaring mee?

en tnks nog voor de presets!

Wesley

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

RH scs1582

..Kick.......

Originally posted by hugovanmeijeren
          Heb ik liggen voor de SR1A. Dat is de enkel 15" versie. De drivers zijn exact gelijk dus ik ga er vanuit dat deze dezelfde presets gebruikt als de SR2A.

Ik heb even een screenshot genomen: http://members.home.nl/vanmeijeren/f...1_settings.png

Maar net zoals ******** al zei, dit is totaal niet te vergelijken met de originele processor. Als je die hebt liggen dan moet je die gebruiken!
          De originele RH processor is wel effe net iets meer dan een normale cross-over... Deze zorgt namelijk ook voor de beveiliging en nog wel wat meer zaakjes. Stop maar eens een microfoon in een RH kast met een originele RH processor eraan, wedden dat 'ie niet gaat zingen.

edit: je hebt alle originele processors nog, waarom zou je die dan niet gebruiken? Welke amp je er achter hangt maakt geen fluit uit.

Groeten Hugo
          Heren, ik ben in het bezit van de RH scs1582 (antieke) speakers. Het is zover ik kan ontdekken de voorloper van de SR1, zelfde ssd3301 driver en ssl15-1 low driver.
          zie laatste speakersets in deze folder (uit 1985) op pagina 7.

ftp://ftp.renkus-heinz.com/Legacy_Pr...%20Catalog.pdf

Ik kwam er onlangs achter dat ik het hoog met slechts 50W aanstuur (100W/4 ohm, 2 kasten per kant) dus meteen ook maar even bezig met de X-over settings te updaten (driverack 260).In mijn zoektocht kwam ik dit topic tegen.

Voor het hoog ga ik waarschijnlijk een synq 1K0 aanschaffen, het mid draait nu op 200W(solton craaft ca-800), welke waarschijnlijk ook Synq1K0 wordt, zodat hoog en mid op dezelfde amp draaien.(betaalbare alternatieven zijn welkom).

Kan ik de instellingen van Hugo aanhouden als richtlijn voor het instellen van deDR260? (ja, ik weet dat ik moet luisteren, maar ik zoek een 'vertrekpunt'.)

In mijn kasten zit GEEN intern x-over meer, vandaar de DR260. Het originele X-over (intern) filtert op 800 Hz, dat lijkt me aan de lage kant!

Ik gebruik de set eigenlijk altijd samen met SA AB36 baskasten (1 per kant).

Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...