Multi-effect.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

    Multi-effect.

    Binnenkort ga ik een fx rack samenstellen.

    Hierin zouden naast behringer compressors en gates (welke goed werken voor het geld) ook een multieffect komen.
    Dit komt zeker niet van behringer. Ik zou tweedehands zoeken naar iets deftigs. Ik heb de SPX-90 of 900 (yamaha)op het oog, of een mpx-100 (110) van lexicon.

    Nu zou ik eigenlijk 2 effectapparaten nodig hebben (galm voor de stem en evt chorus voor de gitaren). Ik zie dat de mpx-100 een dual channel (stereo) apparaat is. Kan ik hiermee twee aparte kanalen van een apart effect voorzien ? De mpx-1 kan dit wel (dacht ik toch) maar deze valt wat te duur uit)

    Wat denken jullie?

    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #2
    Wat dacht je van een TC M-one XL, ook dual effecten mogelijk

    Comment

    • Staaf
      • Feb 2003
      • 398

      #3
      Had ik ook al aan gedact, is echter moeilijk 2e hands te vinden
      Nobody is a virgin; life fucks us all!

      Comment

      • lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

        #4
        een effect voor op de gitaren zou ik absoluut geen prioriteit geven.

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Nee, inderdaad...gitaar effecten moet de gitarist zelf maar regelen...En TC M-One's moeilijk gebruikt te vinden?? Ik kom ze regelmatig tegen...
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Vind je de M-One een effect voor op gitaren?
            Volgens de site van TC niet: http://www.tcelectronic.com/M-OneXL

            Comment

            • Staaf
              • Feb 2003
              • 398

              #7
              wat denken jullie van de eerste die ik vernoemd heb?
              Nobody is a virgin; life fucks us all!

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Ik heb zelf een SPX90 versie 1...ben er nog steeds dik tevreden over..Ook heb ik een M-One en een Lexicon LXP15...die zijn techisch stukke beter, maar dat komt omdat ze stukke jonger zijn...En naar mijn mening zijn de boven genoemde appareten makelijker te bedienen dan een MPX100...
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • sompi
                  • Mar 2003
                  • 200

                  #9
                  Wat dacht je van TC electronic M300
                  Qua prijs en mogelijkheden te vergelijken met LEXICON 100 maar persoonlijk vind ik hem een stuk beter

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind Yamaha echt overgewaardeerd wat effecten betreft. Dat de SPX-serie in de loop der jaren een standaard is geworden in het middensegment komt misschien doordat deze ooit een goede kwaliteit bracht en toch te veroorloven was. Maar ik vind dat het anno 2004 absoluut niet tegen TC en Lexicon opkan, ook niet tegen de goedkopere produkten.

                    Dus een een MPX110 als algemene galm lijkt me een prima keus. Laat gitaristen zoals eerder gezegd alsjeblieft voor hun eigen effecten zorgen.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

                      #11
                      citaat:Geplaatst door jakkes72

                      Vind je de M-One een effect voor op gitaren?
                      Volgens de site van TC niet: http://www.tcelectronic.com/M-OneXL
                      Logisch; TC wil ook graag de G-Force en de G-Major verkopen, Ik zie nog steeds liever een gitarist met een M-one in zn setup, dan een gitarist met een Digipech of Zoom apparaat dat specifiek op gitaar gericht is.

                      Voor de topicstarter; mochten de gitaristen nu zelf op zoek gaan naar effecten, laat ze dan hier eens naar kijken. Je kunt inmiddels wel zeggen dat de G-Major de standaardbak is geworden voor gitaristen met oren aan hun hoofd.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                      Comment

                      • Staaf
                        • Feb 2003
                        • 398

                        #12
                        Apparaat zal hoogstwaarschijnlijk een M300 worden van TC.

                        maareh, ff off-topic over de gitaristen; wie voorziet er eigenlijk de extra jack-jack kabel die nodig is om de gitaar via de DI aan te sluiten? Hier heb ik al met menig gitarist een discussie overgevoerd? Volgens mij de gitarist zelf, volgens de gitarist het PA-bedrijf. Gelukkig heb ik er steeds een paar extra bij. Probleem met de kabels van de gitaristen is dat ze meestal zo bagger zijn, dat je er toch niets als miserie mee hebt.
                        Nobody is a virgin; life fucks us all!

                        Comment

                        • sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

                          #13
                          Dat hangt ervan af wie het meest serieus met zijn zaakjes bezig is....[:I] Ik vind dat zowel band als gitarist hierin moeten kunnen voorzien. Als een gitarist dat niet kan, dan betekent dat dat hij niet eens een Sparekabeltje bij zich heeft!! En ja, daar zijn er heel veel van, sommige muzikanten.....

                          EDIT: zowel verhuurbedrijf (of zaal) als band bedoelde ik uiteraard
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                          Comment

                          • lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

                            #14
                            Een beetje PA firma zorgt ervoor ALTIJD jack-jack mee te hebben.
                            Meestal prikken wij zelf standaard de DI door naar de amp, zodat de gitarist alleen mar zijn gitaar nog hoeft in te pluggen.

                            Comment

                            • Staaf
                              • Feb 2003
                              • 398

                              #15
                              Zo, dat weten we ook weer; zal op die enkele kabels ook wel niet aankomen.

                              thx
                              Nobody is a virgin; life fucks us all!

                              Comment

                              Working...