sm58 aansluiten op laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

sm58 aansluiten op laptop

mensen, ik wil een shure sm58 aansluiten op mijn laptop-computer voor meet doeleinden, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Want ik ga ervan uit dat ik de sm58 niet direct op de microfoon in van me laptop kan aansluiten.

een andere oplossing is natuurlijk een mixertje er tussen aansluiten, maar dan ben ik ben dat ik het binnenkomende geluid teveel beinvloedt.
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

citaat:Want ik ga ervan uit dat ik de sm58 niet direct op de microfoon in van me laptop kan aansluiten.
    Waarom zou dit niet lukken? Gewoon overloopje maken en klaar.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

rechtstreeks op de mic ingang van de labtop aansluiten, denk ik dat je veel kwaliteit verlies zal hebben.
      Ik zou de US122 van tascam gebruiken die op USB werkt. Heb je niet alleen 2 xlr kanalen, maar heb je ook een perfecte AD conversie.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Had je al op internet gezocht?
        Leading manufacturer of microphones for live, touring and studio applications. Professional audio manufacturer of in-ear monitoring systems and sound isolating earphones.

Staat gewoon op de site van Shure hoe het moet

Maar wat wil je gaan meten met deze microfoon?
        Het frequentieberijk is van 50Hz tot 15KHz en hij is niet linear.
        Het is een prima microfoon maar niet echt een meetmic te noemen dus.

Comment

• zjeten
          • Mar 2003
          • 331

vraag ik mij ook af.
          Om meetresultaten te meten meet je toch een meetmicrofoon hebben.
          Als je kijkt waar de sm 58 goed en slecht in is heeft dit een vertekent beeld.Je meting moet ofwel flat gemeten zijn(alle frequenties gelijk),ofwel zoals ons gehoor(fletcher kromme)maar niet zoals de karaktiristiek van een sm 58
          mvg
          jeffrey

Comment

• elmer
            • Jul 2003
            • 139

neem anders een B&K 4007die kan wel redelijk goed meten

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

Als het alleen om rta meting gaat kan het best wel redelijk met een sm57 (wel eerst omgekeerde compensatiecurve uitrekenen bij een vergelijkmeting bv een b&k of earthworks ozo)...
              Boven de 10kHz zal het wel onbruikbaar zijn....

Maar wat wil je bewijzen? beter koop je een goedkoop omni condensatortje met het bekende panasonic kapsel.... begint met een b rara welk merk....
              Ik begrijp dat je als shurefan gefrustreert raakt dat er geen echte meetmic in het pakket zit?

Het meten met sm58/b87a word trouwens vaak wel met U4 wireless mics gedaan om globale PA veldmetingen te doen, voor smaarten/delaytijden instellen etc, zonder mickabel
              knoppen en waarden :)

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

het is even bedoelt voor school, wanneer er een monitor staat te zingen (rondzingen) dat ik snel kan kijken op m'n scherm waar ik aan de eq moet zitten, ik zelf kan wel wat frequentie gebieden herkennen maar zit toch niet helemaal lekker ermee, hij hoeft maar van 100 hz tot 15 khz te gaan, en het is maar voor 1 keer (voorlopig dan, gewoon experimenteren) , maargoed ik heb geen verloopje dan maar een 12kanaals soundcraft gebruiken, mensen dit is maar een experiment dus vat het niet te serieus op, als het goed bevalt zal ik het nog wél vaker gebruiken

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

http://www.********.nl/mp3/FeedbackTrainer.exe

kun je oefenen in het vinden van de juiste frequentie.

En verder heb ik al te veel mensen nat zien gaan met een grafische voorstelling om feedback te kunnen wegwerken.
                  Van te voren ff goed uitfluiten wil ook wel helpen trouwens.

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

citaat:Geplaatst door **************

http://www.********.nl/mp3/FeedbackTrainer.exe

kun je oefenen in het vinden van de juiste frequentie.

En verder heb ik al te veel mensen nat zien gaan met een grafische voorstelling om feedback te kunnen wegwerken.
                    Van te voren ff goed uitfluiten wil ook wel helpen trouwens.
                    hoezo nat gaan? Ik stuur mijn Smaart aan via 2 auxjes. Als je gewoon het signaal van een MKE40-je of zo naar je PC stuur kan je heel erg precies uitfluiten. Moet je inderdaad wel effe van te voren doen.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Ik zou ook voor het uitfluiten gaan van te voren. Mijn ervaring in de praktijk met een Behhh. meetmic is voordat Pinquin of zo de frequentie laat zien (de frequentie boven de rest gaat uitsteken om waar te kunnen nemen als je live bezig bent) je hem al dik hoort zeker omdat je dan nog naar de EQ moet met je vinger om hem te gaan schuiven

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

citaat:denk ik dat je veel kwaliteit verlies zal hebben.
                        Dat is een beetje onzin. Een pre-amp in een laptop zal misschien dun klinken, maar het zal de kwaliteit niet verschrikkelijk aanpakken.

Ik raad het zelfde als Dokter dB. Kijk eens naar de b...

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

@ ******** die feedbacktrainer heb ik al

verder is er van meten niet veel terecht gekomen wegens tijdgebrek
                          dus misschien binnenkort een keer

Comment

Working...