Klankkleur MKE2 gold

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Klankkleur MKE2 gold

Graag advies over de eq instellingen voor het gebruik van MKE2 gold op het voorhoofd. (Musical)
    Het lijkt wel alsof de druppeltjes bij hard zingen veel scherper van klank worden dan bij normale spraak ( door dezelfde persoon uiteraard). Dit treedt zowel bij mannen als bij vrouwenstemmen op.
    Ervaring mee? Suggesties voor eq of event. compressie o.i.d.?

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Als je bij een MKE2 het 6K er uit gaat halen, blijft er niets meer van het geluid over. Je kan het beste een aantal parametrische eq's gebruiken om (met een hoge Q factor) feedback frequenties er uit te halen. Compressie ben ik geen voorstander van. Overigens vind ik deze kapsels bij zang erg goed klinken.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• YellMore
      • Oct 2004
      • 11

Waarom geen sidechain toepassen. Door de equalizer aan te sluiten op de sidechain insert van de compressor heb je de mogelijkheid de compressie te laten plaatsvinden in een bepaald frequentiegebied die je dus instelt met de equalizer. Bepaal de juiste frequenties van de 'scherpe'klank. Door verhoging van deze frequenties op de equalizer zal de compressie meer gevoelig zijn in dat gebied.
      Das fijn... 160dB

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

citaat:@par-av: 6K moet je er ook niet helemaal uit halen, maar je kan wel het scherpe er vanaf krijgen zonder al teveel randapparatuur te gebruiken.
        Ik zeg ook niet dat je 6K er helemaal uit moet halen, alleen is mijn ervaring dat je met een EQ met te lage Q niks meer overhoudt.
        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• YellMore
          • Oct 2004
          • 11

citaat:Geplaatst door Caspar

@yellmore: dat zeg ik.... compressen op een bepaalde frequentie, maar handig om even uit te leggen dat het met de sidechain moet, soms worden dingen te vanzelfsprekend.

..overheen gelezen, maar die uitleg graag gedaan
          Das fijn... 160dB

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
            De diverse freq. kar. afhankelijk van het kapje kende ik niet.
            Kunnen we eens mee experimenteren.

Selectieve compressie via side chain zal ik ook zeker eens proberen.
            Volgende week weer een uitvoering met vele mke-tjes, dus ruimte zat om te verbeteren.

Ik laat wel horen hoe het afloopt.

Paul.
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...