In-ear monitor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • corsa14joy
    • Nov 2004
    • 1

    In-ear monitor

    Hallo forumbezoekers,

    Graag zou ik jullie advies willen vragen over in-ear monitor systeem(draadloos). Omdat ik zelf steeds meer zing en speel en toekomstig wat meer optreed werk wil gaan doen, lijkt het me verstandig om een in-ear systeem aan te schaffen. Natuurlijk zijn hier vele mogelijkheden in dit soort apparaten. Waaraan natuurlijk de diverse prijzen worden gehanteerd. De bekende merken als AKG, Senheizer, Shure zijn naar mijn mening goed, maar aardig duur ,(ongeveer 699euro) Nu wil ik je vragen, of er ook andere mogelijkheden zijn die een wat lagere prijs hebben. Vond nog andere in-ear systemen op onderstaande site. (o.a. Nady, DP,etc)


    Zouden jullie me kunnen adviseren wat een verstandige keus zal zijn. Niet dat ik een goedkoop systeem koop waar ik later spijt van krijg.
    Mijn site:
    www.riantowelp.nl
    Toetsenist/drummer en zanger
  • Barthez
    • Dec 2003
    • 256

    #2
    bedenk altijd; goedkoop is duurkoop!

    Als je een systeem vind waarvan je zelf denkt 'dit is het', kijk dan niet op een euro meer of minder, voor een duurder systeem betaal je nu misschien iets meer, maar in de toekomst zul je er waarschijnlijk veel meer plezier van hebben.
    Ik heb zelf goede ervaringen met de in-ear systemen van sennheiser, maar die zijn zoals je zelf al zegt behoorlijk aan de prijs
    Je zou misschien eens kunnen kijken naar Audio Technica, ik heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar het schijnt kwalitatief best oke te zijn, en niet eens zo heel gek duur (voor meer info www.audiopro.nl)
    Goed plan! ...doen we niet!

    Comment

    • lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

      #3
      citaat:
      Zouden jullie me kunnen adviseren wat een verstandige keus zal zijn.
      beetje langer op gewone monitors verder doen, beetje langer sparen, en een degelijk systeem kopen. (shure, sennheiser, ...)

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        Ik neem aan dat je overweging draadloos of niet al hebt gemaakt?
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • Ideedeluxe
          • Sep 2002
          • 84

          #5
          Hallo,

          Je zou ook eens kunnen kijken naar de systemen van dB technologies. De IEM 1100 kost ongeveer 350 Euro, de IEM 2200 die wat robuuster in elkaar zit en wat meer toegespitst is op de professionele gebruiker kost ongeveer 550 euro. Maar dan kom je qua prijs al weer heel erg dicht bij de Shure PSM 200 Let op: van de geluidskwaliteit kan ik geen zinnig woord zeggen, heb geen gebruikerservaringen.
          John
          When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            ik heb een tijdje geleden een ontvanger van db in-ear in mijn handen gehad en vond het een stuk speelgoed zag er ook niet sterk uit, ik zelf heb een in-ear systeem van sennheiser en dat bevalt me al 5 jaar goed
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • dj truss
              • Dec 2004
              • 89

              #7
              ik heb veel goede commentaren gehoort over het shure psm200 systeem gehoort
              the only feeback we want is the audience\'s

              Comment

              • lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

                #8
                bij een bekende belgische groep gebruik ik (als vervanger van de vaste technieker) shure PSM600 en PSM700. Tuurlijk is dit duur. Deze zijn ook steengoed. Worden dan ook héél veel gebruikt.

                Sennheiser behoort ook tot de topmerken, maar worden naar mijn gevoel meer gebruikt in broadcast dan in live.

                Comment

                • shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

                  #9
                  wat ik me eigenlijk wel afvraag is: wat is nu het bereik van de setjes van sennheiser en shure?
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                  Comment

                  Working...