klank verschil in ontvangers?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

    klank verschil in ontvangers?

    ik ben gewoon nieuwsgierig wat je kan verwachtenm als je gaat combineren met uhf ontvanger en uhf microfoon van diverse merken

    zit er verschil in het geluid kwa klank in verschillende uhf ontvangers voor microfoons ?

    en kan je bijv een sennheiser ontvanger combineren met een ander merk microfoon of andersom.
    en wat is het resultaat in klank als ik dit zou doen

    of heeft de ontvanger niets met de klankkleur te maken
    p.j
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    ik denk dat de microfoonkop zorgt voor de klank kleur en dat de ontvanger alleen maar zorgt voor de overdracht naar een draadje
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • meyerfreak
      • Mar 2004
      • 142

      #3
      Nou er zit toch wel degelijk klankverschil tussen bijvoorbeeld een 3000 of een 5000 serie ontvanger (sennheiser) met dezelfde skm5000 handheld!!!, weet alleen niet precies waardoor dit komt... mischien voorversterker??[?]
      ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

      Comment

      • Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

        #4
        zijn die dingen zomaar uitwisselbaar?
        Is er zo niets als een ruisonderdrukkende pre-emphasis bvb? Waardoor het hoog versterkt word verzonden, uiteraard word dan in de ontvanger een de-emphasis gedaan, misschien gebruiken sommige merken het wel en sommige merken het niet.
        Vandaar het klankverschil?

        Comment

        • Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

          #5
          3000 en 5000 serie zijn uitwisselbaar dankzij dezelfde ruisonderdrukkingstechniek (Hidynplus)

          Ook een 3000 of 5000 zender doet 't goed op een EW-ontvanger, alleen is de klankkleur niet zo best omdat HDX niet met Hidynplus compatibel is.

          mvg,
          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          Belgiƫ

          Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

          Comment

          • tididi
            • Aug 2001
            • 352

            #6
            citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

            3000 en 5000 serie zijn uitwisselbaar dankzij dezelfde ruisonderdrukkingstechniek (Hidynplus)

            Ook een 3000 of 5000 zender doet 't goed op een EW-ontvanger, alleen is de klankkleur niet zo best omdat HDX niet met Hidynplus compatibel is.

            mvg,
            kan je nu diverse merken met elkaar combineren
            bijv sennheiser microfoon met bijv jts of jb ontvanger zolang deze de goede frequenties kan ontvangen natuurlijk he!!
            p.j

            Comment

            • Carl
              • Nov 2000
              • 907

              #7
              'k zou het niet doen. Het kan wel "werken" als de frequenties overeenkomen, maar de verschillende ruis onderdrukkers, en wie weet wat er nog meer voor technieken gebruikt worden bepalen wel een belangrijk deel van de overdracht, dus of het GOED werkt.
              Daarbij zie ik de zin ook niet zo heel erg, of ligt dat aan mij???

              Comment

              • tididi
                • Aug 2001
                • 352

                #8
                citaat:Geplaatst door Carl

                'k zou het niet doen. Het kan wel "werken" als de frequenties overeenkomen, maar de verschillende ruis onderdrukkers, en wie weet wat er nog meer voor technieken gebruikt worden bepalen wel een belangrijk deel van de overdracht, dus of het GOED werkt.
                Daarbij zie ik de zin ook niet zo heel erg, of ligt dat aan mij???
                dit is dus gewoon om ervaringen te delen wat wel en niet kan met apparatuur als je deze combineert tijdens optredens .
                p.j

                Comment

                • dj truss
                  • Dec 2004
                  • 89

                  #9
                  de ontvanger heeft zeker iets te maken met de klankkleur !!!!!
                  the only feeback we want is the audience\'s

                  Comment

                  Working...