SM 58 vergeleken met andere mics...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

    SM 58 vergeleken met andere mics...

    Reden start nieuw onderwerp:

    citaat:Geplaatst door rinus bakker

    2 Bigfoot
    "De SM58 is nog steeds de beste mic!"
    ja, en
    De Lodestar is nog steeds de beste klim-takel!

    Maar leven jij en ik dan niet een beetje in het verleden?
    je kunt ook zeggen:
    "Brigitte Bardot is nog steeds het lekkerste w**f",
    of
    "de Corvette is nog steeds de beste sportwagen...."

    geef nou eens gewoon argumenten (wetenschappelijke vergelijking) voor die stelling wat betreft de SM58, en met welke appels en peren die vergelijking wordt gemaakt.
    In een NIEUW topic uiteraard
    - anders heb ik hier weer een off-topic ingesluisd!
    Wat vinden we van de Shure SM58, vergeleken met beta 58, 87a/c, sennheiser e855, e865, beyers, akg's?!?
    Even snel,[list][*] Helder, en warm geluid[*] Goede prijs-kwaliteit verhouding[*] Robuust[*] Shure kwaliteit & een veel gekozen microfoon in de live wereld van sterren, tot kroegen.[/list]

    Ik ben benieuwd!
    En Rinus ook toch....
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Bijzonder bekende microfoon, mijn uitgangspunt bij bandjes/zangers/zangeressen die ik niet ken...

    Mijn persoonlijke voorkeur gaat voor de meer serieuzere zangers/zangeressen veel vaker uit naar een sm87B, ivm mooiere weergave van stemmen...

    De sm58 is zo ingeburgerd dat je er meestal wel mee wegkomt, dat maakt het tot een standaard in de mic koffer.

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Ik heb ze alledrie : SM58, SM58 beta A en de sennheiser E 865 !!

      De SM58 is een hele goeie zangmicro, voordeel van de SM58 beta A is een nog betere hoogweergave en een minder feedback gevoeligheid, toevallig gisteren nog eentje bijgekocht []
      over de sennheiser E 865 laat ik mij niet uit, heb hem nog maar 2 x gebruikt en nu blijft hij mooi in zijn doosje zitten [V]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        citaatver de sennheiser E 865 laat ik mij niet uit, heb hem nog maar 2 x gebruikt en nu blijft hij mooi in zijn doosje zitten
        sis
        Kan je dat is toelichten dan ??
        Ik krijg bij de E845 al regelmatig reacties van zangers als,
        wat klinkt die helder en duidelijk, en dat randje "air" op het hoog..
        Dat hoor ik dus nooit van de SM58.

        Tja je kan er geen spijkers mee inslaan....
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          In onze rider staat opgenomen dat we geen "non-Beta" sm shures willen hebben. Daarbij blijkt dat in de praktijk 99% van de verhuurders de priklijsten wel opeist maar niet leest.

          Eigen zangmicrofoonkoffer:
          Sennheiser 835, 845 en 855 (2x). sm58, AKG 330BT II zelfs een 201.

          Dan blijkt dat je zelf het beste een SM58 mee kan nemen voor de keren dat de technici niet in staat zijn om geluidstechniek te bedienen. In die gevallen heb je tenminste een schone, werkende microfoon die geen 1000x van zijn statief is gepleurd. Meestal blijkt dan nog snel dat alles alsnog blijft rondzingen want ze hebben al jaren geen goed werkende SM58 meer in de installatie gehad.

          Met bekwame technici is elke vocalist die ik ik de band heb het erover eens dat de 855 het beste klinkt en het meeste gain before feedback. AKG is heel goed voor luide mannenstemmen en snert voor dames.

          In de praktijk blijkt trouwens al dat bij de monitorplaatsing bijna geen enkele technicus de opstelling aan supercardoïde microfoons aanpast.

          Kortom: Ik heb consistent slechte ervaringen met technici als je ze niet met hun eigen kapotte sm58 laat mixen. Dat zou de enige reden kunnen zijn om toch maar geen microfoon te kopen en met die sh*t sm58 te blijven werken. [V]
          lekker belangrijk!

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Neejj, kan wel wezen, maar toch blijf ik bij de sm58 sm58Beta sm87 heb ook enkele keren met sennheiser gewerkt, maar de ervaringen die ik daar mee opgedaan heb zijn niet echt denderend, nou moet ik eerlijk bekennen dat dit in de tijd was dat ik alles in opdracht neerknalde en niet aan de knopjes mocht zitten (gelukkig al wel ff geleden)[:P]

            maar ik ben erg tevreden over mijn "verzameling shure's" dus waarom zou ik overstappen of het wiel opnieuw gaan uitvinden.
            Feit blijft dat als je een 58 voor zang inzet je niet veel klachten daarop zal ontvangen
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              citaat:Geplaatst door bones2001

              citaatver de sennheiser E 865 laat ik mij niet uit, heb hem nog maar 2 x gebruikt en nu blijft hij mooi in zijn doosje zitten
              sis
              Kan je dat is toelichten dan ??
              Ik krijg bij de E845 al regelmatig reacties van zangers als,
              wat klinkt die helder en duidelijk, en dat randje "air" op het hoog..
              Dat hoor ik dus nooit van de SM58.

              Tja je kan er geen spijkers mee inslaan....
              Hoho Bones2001, ik had het wel over de E 865 en NIET over de E 845 [)]
              dit zijn 2 verschillende mic's
              sis
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • bones2001
                • Aug 2003
                • 741

                #8
                Natuurlijk SiS dat had ik wel gezien,
                maar er vanuitgaande dat de E865 2x zo duur is als de E845
                vraag ik me af wat er dan zo slecht aan is.
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  citaat:Geplaatst door bones2001

                  Natuurlijk SiS dat had ik wel gezien,
                  maar er vanuitgaande dat de E865 2x zo duur is als de E845
                  vraag ik me af wat er dan zo slecht aan is.
                  Ik heb niet gezegt dat hij slecht is maar ik vind hem meer gevoelig voor feedback dan een Beta 58 A en hij klinkt niet zo open
                  Persoonlijk vind ik dat je ook meer knoppen moet draaien om hem een beetje te laten klinken !!
                  T'zal waarschijnlijk aan mijn EAW P.A. liggen
                  Vergeet niet, ik ben muzikant, zanger entertainer, misschien ligt het daar aan en heb ik een andere kijk op micro gebruik, ik vind een 58 Beta A makkelijker zingen []
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • Beldog
                    • May 2004
                    • 140

                    #10
                    Toen ik vorig jaar zangmicros wou kopen heb ik er drie aan een voor mij vergelijkende test onderworpen. De AKG d3800, sm58 beta en de Sennheiser e945. Qua klankkleur ging het tussen de beta en de e945, het is de laatste geworden omdat die volgens ons ietsje minder feedbackgevoelig is.
                    Ik heb uiteraard ook sm58, maar elke zanger die de e945 gebruikt is daarover toch vol lof. De sm58 geeft helemaal niet die helderheid, die je krijgt van de beta58 of de e945.
                    Er is natuurlijk een gevoelig prijsverschil tussen se sm58 enerzijds en de beta58, e945 etc. anderzijds.
                    Maar dit is enkel maar mijn mening.

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      de sm58 is de volkswagen golf-1 onder de micro's. Vreselijk standaard, maar behoorlijk achetrhaald.

                      ( heb m al eens met de vw kever vergeleken, maar daar is-ie weer net iets te goed voor, vind ik...)

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        citaat:Geplaatst door **************

                        de sm58 is de volkswagen golf-1 onder de micro's. Vreselijk standaard, maar behoorlijk achetrhaald.

                        ( heb m al eens met de vw kever vergeleken, maar daar is-ie weer net iets te goed voor, vind ik...)
                        Mac, wat is jou favorietje
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • gaffer
                          • Nov 2004
                          • 118

                          #13
                          De sm58 is de meest gerenomeerde mic die er is.
                          Hij is betrouwbaar en er kan mee gegooid worden maar hij klinkt voor geen meter.

                          Ik mix regelmatig op een DDA tafel met meyer sound speakers en dan hoor je wel dat een sm58 toch echt ver weg en dof klinkt.
                          Mijn favo is toch echt de sm87.
                          Heeft een hoge geluidsdruk,is enorm goed als mensen wat verder af gaan staan maar soms ook iets te scherp in het hoog en bij een flinke monitormix ook niet altijd erg handig vanwege de gevoeligheid voor feedback rond de 10K.
                          Maar de allerfijnste mic in ons assortiment,en daar blijf ik bij is de Sennheiser 3000 serie.(draadloos)
                          Heeft een enorm goede karakteristiek,helder in het hoog en rond in het middengebied.
                          Ook erg robuust en betrouwbaar.
                          Verwisselbare kop,ook erg fijn!!
                          En heel moeilijk om zingers mee op te wekken.
                          Echt ideaal!!
                          En mijn droom mic is een mooie neumann.
                          Heb nog weinig gehoord wat daar tegen op kan.

                          Greetz Martijn.

                          Comment

                          • dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

                            #14
                            citaat:Geplaatst door sis

                            Mac, wat is jou favorietje
                            sis
                            zijn er al meyer mics?
                            knoppen en waarden :)

                            Comment

                            • PowerSound
                              • Nov 2001
                              • 1892

                              #15
                              citaat:Geplaatst door gaffer

                              De sm58 is de meest gerenomeerde mic die er is.
                              Hij is betrouwbaar en er kan mee gegooid worden maar hij klinkt voor geen meter.

                              Ik mix regelmatig op een DDA tafel met meyer sound speakers en dan hoor je wel dat een sm58 toch echt ver weg en dof klinkt.
                              Mijn favo is toch echt de sm87.
                              Heeft een hoge geluidsdruk,is enorm goed als mensen wat verder af gaan staan maar soms ook iets te scherp in het hoog en bij een flinke monitormix ook niet altijd erg handig vanwege de gevoeligheid voor feedback rond de 10K.
                              Maar de allerfijnste mic in ons assortiment,en daar blijf ik bij is de Sennheiser 3000 serie.(draadloos)
                              Heeft een enorm goede karakteristiek,helder in het hoog en rond in het middengebied.
                              Ook erg robuust en betrouwbaar.
                              Verwisselbare kop,ook erg fijn!!
                              En heel moeilijk om zingers mee op te wekken.
                              Echt ideaal!!
                              En mijn droom mic is een mooie neumann.
                              Heb nog weinig gehoord wat daar tegen op kan.


                              Greetz Martijn.
                              Neumann KMS105 ?
                              PSL Bvba powered by
                              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                              Yahama LS9-32 / MC7L-48
                              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                              Comment

                              Working...