Ervaring met Focusrite Compounder

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Der Tonmeister
    • Nov 2004
    • 3

    Ervaring met Focusrite Compounder

    Beste mensen,

    Wat zijn jullie ervaringen met de Focusrite Compounders in het live mixen? Ik ben bezig een goed setje samen te stellen qua compressie voor 6 x vocalen (4 x wireless), 4 x blazers en Bass + Snare.

    Alvast bedankt.[^]
    Schlagermusik ist TOLL &
    We F#@*ed-up Bigger Shows Than Yours......
  • MSS
    • Dec 2003
    • 78

    #2
    ik vind de comps uit de platinum serie beetje tegenvallen, in vergelijking met bijv. de opal serie van BSS dat is toch ook een budgetserie van een topmerk. Je hoort de comp's echt werken van de focusrite. Ik heb de focusrite in de studio eens goed beluister en het gaf geen prettig geluid.

    overweeg ook eens dbx 166's of liever 160's of probeer de opal serie eens van bss.

    Comment

    • elmer
      • Jul 2003
      • 139

      #3
      en als je toch een focusrite zou willen kijk dan een naar de red3,kost een paar duiten maar dan heb je wel een erg serieus apparaat.

      Comment

      • lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

        #4
        sta mij toe te zeggen dat ik nog liever eer behringer composer heb dan die f*cking opal reeks van BSS....

        Die compounders zijn best wel goeie dingen.

        Comment

        • MSS
          • Dec 2003
          • 78

          #5
          citaat:Geplaatst door lifesound

          sta mij toe te zeggen dat ik nog liever eer behringer composer heb dan die f*cking opal reeks van BSS....

          Die compounders zijn best wel goeie dingen.
          smaak verschilt, maar wat zijn de klachten met de opal's???

          Gebruik zelf regelmatig die combi's van 2 gates en 2 comps in 1he, en qua klank geen problemen mee. Alleen als de spanning erg laag is worden ze warm en gaan vervormen. Dit is met een simpele ingreep te verhelpen.

          Comment

          • Rieske
            • Aug 2002
            • 544

            #6
            En met welke simpele ingreep ? Het is inderdaad zeer irritant; bij 210 volt beginnen ze te knipperen als 'n gek ! Gelukkig heb ik ze zelf niet maar wel een collega waarvoor ik regelmatig werk. De compounders lijken me betrouwbaarder.
            Life is what you make it

            Comment

            • MSS
              • Dec 2003
              • 78

              #7
              citaat:Geplaatst door Rieske

              En met welke simpele ingreep ? Het is inderdaad zeer irritant; bij 210 volt beginnen ze te knipperen als 'n gek ! Gelukkig heb ik ze zelf niet maar wel een collega waarvoor ik regelmatig werk. De compounders lijken me betrouwbaarder.
              enkele condensatortjes voor weerstandjes vervangen in het voedingsgedeelte. Toevallig ken ik jou collega en die heb ik het al uitgelegt. Maar die is niet zo snel met dat soort reperaties.

              Comment

              • Peter Vanhove
                • Jun 2002
                • 347

                #8
                Wij hebben Compounders gekocht na het testen van diverse andere toestellen. In tegenstelling tot wat MSS beweerd, vind ik de compounders stukken beter klinken dan de Opals, ook beter dan onze vertrouwde DBX 1066's (en deze klonken al stukken beter dan onze oude 166's).
                Het is wel even gewoon worden, de Gate sectie staat gespiegeld t.o.v. de meeste andere toestellen en de schaalverdeling op het front is niet altijd goed leesbaar onder slechte lichtomstandigheden.
                De Bass expander functie alleen al is de prijs van het toestel waard, en het feit dat dit toestel gebruik maakt van optische compressie i.p.v. VCA compressie maakt dat hij zoveel pretigger klinkt dan de meeste ander in zijn prijsklasse.
                Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                Comment

                • Der Tonmeister
                  • Nov 2004
                  • 3

                  #9
                  Ik heb laatst voor het eerst met de Compounders live gewerkt, maar de omstandigheden waren er niet naar om alles goed te beoordelen. Wel was de gate functie erg handig aangezien het complete drumstel door de microfoons van de leadvocals heen blies. Ik had wel erg snel last van feedback die ik bij gebruik van andre comps niet heb (en ik had een erg milde compressie toegepast).
                  Ik overweeg nu de DN500 van Klark Teknik,met expander. Deze heb ik vaker gebruikt en is misschien wat duurder, maar wel erg goed (vooral de expander en de limiter, deze hoor je echt niet werken terwijl hij wel zijn werk erg goed doet). Wellicht hebben jullie in die range nog meer suggesties?[^]
                  Schlagermusik ist TOLL &
                  We F#@*ed-up Bigger Shows Than Yours......

                  Comment

                  Working...