Ik beschik over EW300 en EW100 van Sennheiser.Een met condensator kop (165) en 1 met 145 kop.Nu vraag ik mij af of die volledige handset kan vervangen worden door een ander type Sennheiser.Deze micro's zijn nogal zwaar,vooral als je er lange presentaties met moet doen.Ik weet dat er oudere types zijn van sennheiser die heel wat lichter zijn.Maar zijn die compatibel met de EW serie?
Sennheiser
Collapse
X
-
Euh...die dingen werken op frequenties ...zoals je wellicht is opgevallen, als jij een handzender hebt van, boeit niet welk merk, die op dezelfde frequentie kan zenden als jouw ontvanger ontvangt.....dan ben je het mannetje!
ps. Bij lange presentaties is een microfoonstatief dan geen beter id, of bij een erg bewegelijke spreker een lavalier?
Moet zeggen dat het op mij nogal als slap gelul in de marge overkomt dat die EW handzenders te zwaar zijn....of je moet het hebben met een spierziekte of erg jonge kids, dan heb ik niets gezegd. -
Slap gelul?En EW 100 weegt 450 gram zonder batterij.Bv een Beyer Dynamic van de Opus reeks 230 gram.Voor een presentator die een avond volpraat en verschillende mensen interviewed staat een statief ook lullig.En draadloze mic's en ontvanger onder elkaar wisselen is ook niet zo simpel dacht ik.Er komt wel wat meer bij kijken dan de frequentie aanpassen.Graag serieuze reacties.[8D]Comment
-
Sorry ralph,
Daar ga ik niet mee akkoord; de andere zender moet op zijn minst al uitgerust zijn met het HDX - systeem.
De handzender gaat het signaal gaan compressen om dit door een geringer bandbreedte door te zenden, de ontvanger gaat dit signaal dan weer expanden. Volgens mij moeten zender en ontvanger op elkaar afgestemd zijn.
De kans dat sennheiser microfoons onderling uitwisselbaar is idd vrij groot, doch de kans dat bv een sennheiser, zal samenwerken met een samson of shure of iets dergelijk is klein.Nobody is a virgin; life fucks us all!Comment
-
Idd Ralph, je slaat de bal even mis.
Combineren van verschillende zenders en ontvangers gaat goed totdat er ruis begint op te treden. Dan is het helemaal naar de vaantjes.
Heb ook eens ergens het HDX <-> Hidyn plus verhaaltje gepost.
Zelfde principe: een SKM5000/3072 doet het perfect op 'n EM100, tot de ruis de boventoon gaat voeren en het ruisonderdrukkingssysteem z'n werk niet wil doen.
Maar, naast dit alles blijft het vrij belachelijk andere handzenders te willen aanschaffen omwille van het 'hoge' ([B)]) gewicht.
Naar de topicstarter: de 1000 serie waar jij het over hebt is trouwens nog zeer moeilijk te verkrijgen en werkt onder Hidyn plus, erg risicovol om te combineren met je Evolutionset dus.
mvg,
Stijn Vanstiphout,
LVL Multimedia
België
Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displaysComment
-
Ik weet nog wel een zaakje die die oude Sennheiser VHF handzenders (plastic) heeft liggen. Wegen idd een stuk minder, maar dat is voor mij een ondergeschikt iets....Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
citaat:EW reeks van sennheiser werkt wel met de uhf frequenties.
De topicstarter vraagt om lichtere handhelds, en dat is een reeks geweest van Sennheiser
die enkel in VHF werkt. Er is dus geen sprake van uitwisselbaarheid met EW ontvangers. En zie jij maar ergens dit soort handhelds los te kopen (zonder ontvanger)......Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
Er wordt weer heel wat geroepen hier ...
die 'lichtere' serie (1000) werd niet alleen gemaakt in VHF, maar ook in UHF.
En over handhelds los kopen? Dit is totaal geen probleem!!
mvg,
Stijn Vanstiphout,
LVL Multimedia
België
Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displaysComment
-
citaat:Geplaatst door par-av.nl
citaat:EW reeks van sennheiser werkt wel met de uhf frequenties.
De topicstarter vraagt om lichtere handhelds, en dat is een reeks geweest van Sennheiser
die enkel in VHF werkt. Er is dus geen sprake van uitwisselbaarheid met EW ontvangers. En zie jij maar ergens dit soort handhelds los te kopen (zonder ontvanger)......Comment
-
Zijn de gevolgen van het mixen van ontvangers en zenders van Sennheiser of een ander merk al niet mooi uitgelegd?
En wat je kan doen tegen de zware handzenders?
'goedkoop': investeren in zakzenders van de EW serie
duurkoop: investeren in een 3000 ontvanger + skm5000
mvg,
Stijn Vanstiphout,
LVL Multimedia
België
-
ja, maar de 1000-reeks werkt met Hidyn plus.
Daarenboven zijn ze bij Sennheiser zelf niet meer te verkrijgen, enkel de accessoires.
mvg,
Stijn Vanstiphout,
LVL Multimedia
België
Comment