Voorlichting gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Colsto
    • Dec 2004
    • 4

    Voorlichting gevraagd

    Beste forumleden,

    Als hobby wil ik graag een leuk setje hebben voor eigen gebruik (ik huis). Aangezien ik dol ben op mooi geluid mag het professionele apparatuur zijn (graag zelfs).

    Op dit moment heb ik een set staan, maar die is inmiddels versleten en door de leeftijd is er geen vergelijkbare set te krijgen. Daarom heb ik de volgende vraag:

    Ik ben op zoek naar een set waar goed geluid uit komt en niet te duur is. Het gaat hierbij om 2 of 4 speakers en bijbehorende versterker en mengpaneeltje. Zelf zag ik Skytec speakers (170.732) en die lijken me, in combinatie met Satellite 100.012 wel interessant. Graag hoor ik hier meningen over en eventueel een voorbeeld van een versterker die hier bij kan.

    Mijn dank zal heel groot zijn!

    Met vriendelijke groet,
    Rick
  • Ideedeluxe
    • Sep 2002
    • 84

    #2
    Skytec en goed geluid gaan niet hand in hand. Het is eigenlijk ook niet echt professioneel te noemen. Een lage gevoeligheid, piezo hogetonenweergevers, brol uit het verre oosten. Veel beters zul je ook niet krijgen met een dergelijk budget. (Ik gok rond de 400 Euro ?) Je zult geen mooi geluid krijgen. Beter is, om te gaan voor een tweedehands set, van een wat bekender merk, met nette onderdelen. Wat ben je eigenlijk van plan ? Gewoon mixjes afluisteren, of iets anders ? Ik zou in ieder geval mijn budget iets proberen op te rekken, zodat je in ieder geval een nette set kunt kopen, waarvan je niet diect na aankoop denkt: had ik dat nu maar niet gedaan...

    John
    When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

    Comment

    • Colsto
      • Dec 2004
      • 4

      #3
      Bedankt voor je reactie!

      Ik heb een beetje gesurft over internet en ben PA's van verschillende merken tegen gekomen die allemaal zo rond de 150 euro per stuk liggen (ook bij J&H).

      Heb je misschien een voorbeeld van goede merken en eventueel een leverancier in Nederland?

      Comment

      • flurk
        • May 2003
        • 409

        #4
        citaat:Geplaatst door Colsto

        Beste forumleden,

        Aangezien ik dol ben op mooi geluid mag het "professionele apparatuur" zijn (graag zelfs).



        Ik ben op zoek naar een set waar goed geluid uit komt en niet te duur is. Het gaat hierbij om 2 of 4 speakers en bijbehorende versterker en mengpaneeltje. Zelf zag ik Skytec speakers (170.732) en die lijken me, in combinatie met Satellite 100.012 wel interessant. Graag hoor ik hier meningen over en eventueel een voorbeeld van een versterker die hier bij kan.

        Mijn dank zal heel groot zijn!

        Met vriendelijke groet,
        Rick
        Ik denk dat de twee niet verenigbaar zijn.Zeker niet met Skytech materiaal.Dit is dacht ik toch very low budget.
        Al eens gedacht aan PS8 van Nexo met een LS400 subje.Klein maar krachtig.Maar wel prijzig.

        Comment

        • Colsto
          • Dec 2004
          • 4

          #5
          De nadruk ligt meer op "te". Ik wil er best wat voor uitgeven, maar het hoeft ook weer niet het beste systeem te zijn wat te verkrijgen is, als je begrijpt wat ik bedoel. Een degelijk systeem met een mooi geluid met een goede prijs/kwaliteit-vehouding.

          Ik heb eens gekeken naar de Nexo-kasten, maar die zijn wel een beetje aan de prijzige kant...

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            Eigen gebruik in huis.

            zoek eens op de snuffelsite naar wat 2e hands. 12" of 10" met een enkele sub eronder oid..

            Let erop dat je een goeie eindbak neemt, (is de helft van je geluidskwaliteit), en een redelijke mixer.

            enne , een beetje deftige set begint vanaf 1000 euro, 2e hands. ( denk aan wat ev s200's met een microtech, crest, ofzo)

            Comment

            • Colsto
              • Dec 2004
              • 4

              #7
              Bedankt!

              Ik ben ondertussen een beetje verder gaan zoeken en kwam onderdelen tegen van "Eurolive". Zou dat misschien een geschikte set kunnen zijn?

              Comment

              • rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

                #8
                Dat is Behringer, staat bekend om zijn mooie ruis. Zoek eens naar een JBL home audio set, dan heb je supergoed en superstrak spul. In mijn huiskamer hangt ook zo'n setje (5.1) en ik heb zelden zulk mooi geluid gehoord!!! (het kost wel even wat, maar het is wel een goede investering.)

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  citaat:Geplaatst door rolanddeg

                  Dat is Behringer, staat bekend om zijn mooie ruis.
                  blablabla

                  Ook zelf ervaring?

                  Ontopic: Waarom wil je per se P.A. spul hebben? Je geeft dan veel geld uit aan iets wat je maar een klein stukje open kan zetten. Het is voor thuis, koop lekker hifi, dat is ervoor gemaakt.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

                    #10
                    citaat:Geplaatst door rolanddeg

                    Dat is Behringer, staat bekend om zijn mooie ruis.
                    Heeft er ook een de klok horen luiden.. [}]

                    De hoeveelheid ruis is nog steeds afhankelijk vn welke versterker er aan de speaker geknoopt is lijkt mij.. EN welke mixer en.. en..

                    Daarnaast heb ik weinig last van ruis met de Behringer spullen die ik gebruik. Welke spullen heb jij deze ruis bij vastgesteld?

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      behringer ruis discussie niet in dit onderwerp....
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • Robert
                        • Aug 2000
                        • 630

                        #12
                        Maar wat wil je er nou mee gaan doen? CD's draaien, homestudio-werk, films kijken???

                        Is nogal bepalend voor het antwoord op je vraag.

                        Comment

                        • jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

                          #13
                          Hoe groot is je huiskamer?

                          Weet je zeker dat je een stereo of 2.1 systeem wilt i.p.v. een 5.1 of groter (wat nu bijna standaard begint te worden in huiskamers).
                          Wat wil je erop aansluiten?
                          Is je huis geschikt ervoor? (In een klein rijtjeshuis is een PA-set wel leuk, maar elke avond de politie voor de deur die iets over geluidsoverlast hebben te vertellen is minder.)

                          Als je voor je huiskamer goed geluid wilt, kun je het beste kijken naar JBL (hierboven al ergens genoemd) of Bose (tijdje terug een reclame over een 3-2-1 systeem die niet verkeerd klinkt).
                          Desnoods kun je nog de hulp inroepen van andere forummers op www.hifi.nl

                          Comment

                          • DidierB
                            • May 2003
                            • 337

                            #14
                            Turbosound impact 50's. Had ik thuis ook staan en heb het met spijt in het hart weggedaan.

                            Als je een beetje rondkijkt vind je ze nog wel tweedehands rond de 100€. Ik had er een turbosound subje onderstaan, met de filters voor de toppen ingebouwd. Op die manier heb je maar 1 versterker nodig, bij mij was dit een QSC PLX3002. Een tweedehands subje weet ik nog ergens staan voor 250€ als ik me niet vergis...


                            Groeten,

                            Didier Beghin
                            Ampli bvba

                            Comment

                            • rolanddeg
                              • Nov 2004
                              • 337

                              #15
                              citaat:Geplaatst door paulheu

                              citaat:Geplaatst door rolanddeg

                              Dat is Behringer, staat bekend om zijn mooie ruis.
                              Heeft er ook een de klok horen luiden.. [}]

                              De hoeveelheid ruis is nog steeds afhankelijk vn welke versterker er aan de speaker geknoopt is lijkt mij.. EN welke mixer en.. en..

                              Daarnaast heb ik weinig last van ruis met de Behringer spullen die ik gebruik. Welke spullen heb jij deze ruis bij vastgesteld?
                              Ik heb deze ruis zeer vaak vast kunnen stellen bij een Berhinger 1622 FX mengpaneel (vooral effectmodule) en de Behringer DSP 2024P. Ook heb ik een leuke ruis gehoord met tussenkomst van een Behringer GEQ 3102, maar ik weet niet zeker of het specifiek die equalizer was of dat het iets anders was. Wel degelijk Behringer ervaring dus.

                              on topic:
                              je zou ook eens naar Tapco - S 8 monitoren kunnen kijken. Ze zijn redelijk aan de prijs, maar dan heb je ook wel echt spul in je huis staan. (verdere informatie: http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=000856600)
                              Als iets goedkoper alternatief is een Alesis One Active MKII monitor misschien geschikt. (http://www.boomerangsounds.co.uk/product.php?xProd=117)

                              verders vroeg je nog om een mengpaneel(tje):
                              Ik denk dat voor thuis gebruik een Yamaha MG 12/4 zeer geschikt kan zijn. (http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=MG124)

                              Groeten, Roland

                              Comment

                              Working...