DM1000 en DM2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Originally posted by bones2001
    Kan het niet laten om toch wat aanmerkingen bij de Benchmark te plaatsen, want...
    In de volgorde, tafel, Benchmark volgt er ...een processor die ook weer
    een ad/da conversie uitvoerd
    Ben er wel van overtuigd dat de Benchmark je geluid aardig kan opkrikken
    maar daarvan kan weer een hoop verloren gaan in de da converter van
    de speaker processor.
    Mischien een leuk experiment om eens meerdere Benchmarks na de
    processor toe te passen.
    Allemaal heel leuk, maar de ene keer heb ik een D&B setje bij me met P1200's met analoge proccessorcards, de andere dag een PA-tje aangestuurd door XTA's, Omnidrives of iets anders en de derde dag prik je in bij een collega bedrijf. Voorlopig blijft het toch wel handig om terug te gaan naar Analoog, voor mij tenminste wel.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Originally posted by @lex
      Klinkt als het on knopje op de masterfader layer. Op analoog hoeft je je aux niet 'aan te zetten'. In de DM1000 wel.

Daarnaast kan je even kijken in het output patch menu. Ik heb het al een keer gehad dat de routing in het FX menu goed stond, maar dat de output patch niet meeliep (dat was nadat ik van horizontal pairing naar vertical pairing was overgegaan; dit hielp mijn hele routing naar de klote... dus nooit doen tijdens een tour als je geen tijd hebt om je routing opnieuw te bouwen)

Gr, @lex
      Alex, dank voor je post. Aux2 stond zeker wel aan. Output-patch dacht ik dat ik ook had bekeken, maar niet meer helemaal zeker.
      Mochten er nog andere suggesties zijn, dan hoor ik ze graag. Wellicht aankomende week nog een snelle poging wagen.

Comment

• Jochem Pastoor
        • Apr 2004
        • 47

Digitaal heeft mij in zoverre overtuigd dat ik op een relatief kleine en goedkope tafel (zeer) veel mogelijkheden heb. Ook het laden van instellingen en het maken van presets maakt het leven een stuk gemakkelijker. Zo laad ik nu binnen een minuut de complete monitor- (in-ear) en eq-instellingen van een coverbandje waar ik regelmatig mee op pad ben, in plaats van dat ik een half uur aan het soundchecken ben. Dat de kwaliteit van de pre-amps niet altijd geweldig is probeer ik op te lossen door voor de vocalen een externe pre-amp te gebruiken. Bij de meeste (elektronische) instrumenten is de pre-amp naar mijn idee minder belangrijk, zeker in de coverband-hoek.

@Jurjen: Ik vind het zelf erg prettig om patches voor de DM-serie te maken met de studio-manager van yamaha (op een laptop). Op je laptop heb je een veel beter overzicht van je routing dan op het kleine schermpje van je tafel en kun je 'problemen' zoals jij nu tegenaan loopt naar mijn idee sneller analyseren en oplossen.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Originally posted by Jochem Pastoor
          @Jurjen: Ik vind het zelf erg prettig om patches voor de DM-serie te maken met de studio-manager van yamaha (op een laptop). Op je laptop heb je een veel beter overzicht van je routing dan op het kleine schermpje van je tafel en kun je 'problemen' zoals jij nu tegenaan loopt naar mijn idee sneller analyseren en oplossen.
          Communicatie tussen laptop en tafel loopt nog niet 100%. Wat ik op de tafel doe, komt niet door in mn laptop, maar wat ik op mn laptop doe zie ik wel op de tafel gebeuren (bewegende faders e.d.). Overzicht over de routing heb ik nog niet 100% op in Studio Manager, maar dat kan zijn omdat ik er nog niet helemaal aan gewend ben.

Comment

• Jacob
            • Jan 2006
            • 152

Voor de juiste werking tussen de studio manager en mengtafel is het belangrijk dat je van zowel de firmware als de software de laatste versie hebt. Anders zijn er inderdaad problemen in de communicatie.

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Originally posted by Jacob
              Voor de juiste werking tussen de studio manager en mengtafel is het belangrijk dat je van zowel de firmware als de software de laatste versie hebt. Anders zijn er inderdaad problemen in de communicatie.
              Ik heb op de een of andere manier ook alleen studio manager aan de praat gekregen met de Yamaha cd (die dus bij je tafel wordt geleverd). Met gedownloade software (studio manager en de USB/midi drivers) krijg ik geen contact tussen tafel en laptop.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...