afstellen installatie met roze ruis.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Als je er een kastje omheen maakt, en het ding SIM noemt is-ie toch nog wat duurder....

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Als je er een kastje omheen maakt, en het ding SIM noemt is-ie toch nog wat duurder....

Comment

• Jag
        • Nov 2002
        • 319

Dit is een mooi artikel over RTA en FFT meettechniek en over de discussie of je een ruimte kan EQ-en: http://www.prosoundweb.com/studyhall/lastudyhall/eq.php

En een tutorial voor Smaart: http://www.prosoundweb.com/live/arti...artbegin.shtml

En er staan nog wel meer artikels over Smaart en meettechniek. En FFT staat voor Fast Fourier Transformation. Smaart gebruikt een dual channel FFT meting.

Comment

• MSS
          • Dec 2003
          • 78

Nu we het hier toch over Smaart hebben. Is er overingens iemand bekend met het progje Macfoh? Het leek me een goede vervanger voor Smaart, voor de macgebruikers dan. Het is een prijzig maar (volgens mij) degelijk pakket en ik kan helaas geen demo versie downloaden om het ff te testen.

Iemand gebruikerservaringen?

zie www.macfoh.com voor screenshots en mogelijkheden.

Comment

• wappie
            • Apr 2003
            • 8

Ik heb sinds kort de Acoustilyzer van NTI in mijn bezit. Dit is een uit de hand gelopen dB meter. Met o.a een real time analyzer, FFT analyse, etc, etc. Voor het vinden van pieken en dalen in je systeem is dit erg makkelijk. Met een pink noise kun je dan je systeem inregelen. Ik gebruik dat uitsluitend om in het begin een basis te maken. Aan de ruis kun je natuurlijk ook al probleem gebieden horen. Het kan klinken als regen, wind, plat, dof (of als ruis). Maar uiteindelijk is het toch een CD tje derin en je eigen analyzer gebruiken.
            Voor het tempo is zoiets ideaal. Het grove werk doe je d.m.v. de meter. de finetuning met je oren. Vanuit FOH positie gezien. Monitors is weer een ander verhaal.

Comment

• den_afslachter
              • Jan 2005
              • 11

hallo
              uit deze vraag kun je mss afleiden dat ik er de kl*te van ken, maar daar dient een forum toch voor, niet?
              vraag: wat betekent FOH?? iedereen zit dat maar te gebruiken ...

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

pardon, is al vaker gevraagd, zoekfunctie.... newbie forum is het ook wel eens voorgekomen, en ik geloof dat er ook nog ergens een technisch licht-geluid termen boek staat op dit forum... Daar kan je ook nog veel meer van dit soort woorden vinden.
                Maar voor deze keer dan nog een keer: FOH = Front Of House oftewel de zaal(mix)
                De groeten => Micha

Comment

• SM
                  • Oct 2004
                  • 129

Re: MacFOH. Yep, heb hier de beta, echter nog zonder de transfer-module. Het motto van Shaun Wexler (ontwikkelaar) is ""I love deadlines... I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Douglas Adams, kun je nagaan hoe vaak hij al iets beloofd heeft en dan niet met de zaken op de proppen komt.

Ik ben officieel beta-tester. Paar ideeen en stukjes ontwerp van een database-ding wat hij na de transfer function gaat bouwen komen uit de koker van ondergetekende. Dat levert credit-punten :-) Heb verder in NL nog niemand gehoord die het al had, dus ben bang dat ik m'n powerbookje veel mee moet slepen naar diverse geinteresseerden.

De RTA-module loopt in ieder geval als een tierelier, ziet er mooi uit en je kunt er leuke dingen mee doen op het gebied van tijd / bandbreedte en zo. Dus transient-power en long term power vergelijken en zo. Leuke plaatjes.

S.

Comment

• MSS
                    • Dec 2003
                    • 78

Ha, gelukkig iemand in NL die het kent/test/maakt. Is het de bedoeling dat je demo's gaat geven of kunnen consumenten die het mss willen aanschaffen op een andere manier dit progje testen?

edit (mail adres verwijderd i.v.m. spam

Comment

Working...