Phantoonvoeding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaccov
    • Jan 2005
    • 5

Phantoonvoeding

Waar kan ik het beste een phantoomvoeding plaatsen?.
    ik denk zelf zo dicht mogelijk bij de versterker.
    En levert de phantoomvoeding de voeding aan de microfoon of zet hij het om naar 48V?.

groetjes jacco
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

1: Geef eens wat meer info (wat wil je doen? en waarom praat je over 'versterker'?)
    2: Zoek ook eens naar phantom en fantoom in de search rechtsboven
    3: Je hebt 2 soorten, intern (ingebouwd in de mengtafel en met een knopje te activeren) en extern.
    4: De phantomvoeding levert spanning (48V DC) en stroom (vermogen dus) aan een microfoon om te kunnen werken. In wezen is het ook een omzetter want het zet de netspanning om in 48VDC

Comment

• jaccov
      • Jan 2005
      • 5

Met versterker bedoel ik een TOA V1000, deze staat in een kerk.
      Hierop zit een Sennheiser rever microfoon aangesloten.
      een ME 104 met een K6 module. tijdens de dienst kraakt de microfoon ligt. Dit kan volgens ons aan het draadje van de microfoon liggen welke van de module naar het microfoontje loopt??.

Hij kraakt pas nadat er een nieuwe microfoon (de sennheiser) in is gekomen.

Hier zit een externe phantoomadapter aan. deze zit bij de preekstoel. naar de versterker is het ongeveen 50 meter.

Dus eerst de microfoon op de preekstoel, 1 meter kabel, dan de phantoomadapter, en dan 50meter naar de Toa versterker (op deze versterker zitten verschillende boxen aangesloten)

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Ik zou beginnen met de kabel ook te checken op breuken.
        Doormeten met kabeltester die ook kortstondige onderbrekingen kan vaststellen.

Comment

Working...