clipping probleem mackie SA1232

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dirk
    • Aug 2003
    • 21

clipping probleem mackie SA1232

ik heb onlangs een occasie mackieset gekocht,
    nu gaat één sa1232 direct clippen (-12dB)en de andere gaat pas clippen op het normale niveau.
    Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing alvast bedankt.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Dirk, ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan wel met een monitor mackie HR824 !!
    Er was een probleempje met de eindtrap, die hebben ze opnieuw afgeregeld en alles was opgelost !

Misschien kan het ook liggen het aan de uitsturing van je mengtafel, heb je al eens rechts een links omgewisseld ??? heb je dan hetzelfde probleem, dan zou ik toch even naar de technische dienst gaan !!
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Dirk
      • Aug 2003
      • 21

bedankt voor de reactie, ik zal dat al eens nakijken.
      aan de mengtafel ligt het niet, ik heb alles al gewisseld.
      alsook de kasten doorgelinkt dan is het probleem er nog.
      op het mackie forum heb ik ooit iets gelezen over het vlug clippen maar er is daar nooit een antwoord op gekomen

Comment

• Dirk
        • Aug 2003
        • 21

gisteren hebben we ze eens nagemeten en printen gewisseld tussen de 2 kasten
        eindtrappen zijn goed, input print is ook goed, luidsprekers zijn ook goed
        na een tijd na te meten was het probleem opeens weg??
        dus met de pot-meter achteraan op max ging de limiter in het begin werken op -12dB en plots ging de limiter pas in werking bij +4dB
        ( dit is ook zo bij de goede kast )
        nu is het probleem dat we geen echte fout gevonden hebben en dat het probleem misschien weer terug komt.
        Heeft iemand hier ervaring mee?
        op het mackie forum zijn er veel problemen mee maar niemand heeft blijkbaar een oplossing.
        Groeten, Dirk

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Is het ook werkelijk hoorbaar dat de limiter in werking treed ?
          Of ga je alleen af op het limiterledje dat knippert ?

Ik heb ergens gelezen dat de eindtrappen van Mackie niet zo betrouwbaar zijn, dat zou ook een reden kunnen zijn !!
          sis

Comment

• Dirk
            • Aug 2003
            • 21

je hoort de limiter "pompen" als het lampje aangaat.
            ik heb gisteren wel gehoord dat als ik het signaal er snel opzet (pan L-R) gaan beide boxen hetzelfde ( heel hard ) en na pakweg een 5sec begint de slechte te limiten en het sinaal dus af te zwakken.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door Dirk

je hoort de limiter "pompen" als het lampje aangaat.
              ik heb gisteren wel gehoord dat als ik het signaal er snel opzet (pan L-R) gaan beide boxen hetzelfde ( heel hard ) en na pakweg een 5sec begint de slechte te limiten en het sinaal dus af te zwakken.
              Dan moet er toch ergens iets mis zijn in het limiter gedeelte, als die zo maar plots zonder enige reden in werking treed, ergens een onderdeel kapot ???
              sis

Comment

• Dirk
                • Aug 2003
                • 21

De limiter zelf zit op de input print,
                deze hebben we gewisseld tussen de 2 kasten.
                het probleem was nog altijd bij dezelfde kast, dus met de input print van de goede kast ging de slechte ook direct clippen.
                De limiter krijgt van de 3 amps apart zijn sturing.
                Daarom hebben we de mid en hi amp printjes gewisseld van de 2 kasten en het probleem bleef bij de slechte kast. het enige wat er nog origineel inzat is de bas-amp en het voedingsgedeelte.
                als we dan het signaal gingen meten wat op de lijn zat van de bas naar de limiter was dit voor beide kasten hetzelfde.
                raar maar waar.

alvast bedankt voor de reacties

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Tja, Dirk dit is wel een héél raar geval, ik zou bij*** niet niet weten wat er aan de hand is !!!
                  zoals ik al eerder zei, heb ik hetzelfde meegemaakt met mijn HR824 !
                  versterker opnieuw afgeregeld en het was opgelost !
                  sis

Comment

Working...