systeempje op accu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • royudo
    • Oct 2003
    • 17

    systeempje op accu

    hallo ik ben voor carnaval op zoek naar een klein setje waar een mic een md speler op aangesloten kan worden maar het moet op een accu kunnen en weer opgeladen worden door middel van de stekker in de muur te steken (dus heel simpel) maar het moet ook voldoende volume hebben om je verstaanbaar te maken boven een 150 a 200 mensen
    en het liefst wil ik hem op een steek wagentje mee kunnen nemen
    bestaat er zo iets en wie weet waar ik hem kan kopen
    m.v.g roy udo
  • meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

    #2
    De enige accu luidspreker die ik ken is de TRA 100 van Klein+Hummel,
    • Ingebouwde 100 W versterker
    • Ingebouwde accu voor 3,5 tot 13 uur
    spreektijd
    • Gewicht: 14,5 kg
    • Grote: 490 x 205 x 215 mm
    • Kleur: zwart
    • Laadtijd: +/-10 uur

    Niet een speakertje om 200 man mee te gaan doen dus [)], maar mischien dat deze fabrikant wat grotere systemen timmert....
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

    Comment

    • djlaakie
      • Sep 2004
      • 130

      #3
      @royudo

      Ik ken er ook 1.

      Als je je mail lees dan weet je even genoeg,

      Dan kunnen we misschien zaken er over gaan doen.

      Groetjes,

      DJ Laakie

      Comment

      • mwolting
        • Dec 2004
        • 23

        #4
        Je zult inderdaad iets moeten vinden dat op 12 volt werkt, ik heb het zelf geprobeerd met een accu. Je rekend 20 % van je wattage van je piek vermogen (stroom) voor de voltage van je accu....uhh
        Een omvormer van 600 watt heeft een accu van 120 ampere nodig en hier kun je dan niet langer dan een uur plezier hebben. Het vervelende is ook dat je met een accu op AC stroom werkt. Wisselstroom dus. En je normale stopcontact heeft DC, gelijkspanning.
        Wisselstroom is niet zo voor spelbaar als gelijkspanning en daardoor ben je met een omvormer meer spaning nodig dan normaal. Hiervoor dus weer een zwaardere accu. Dan komt de narigheid, dat een 120 Amp accu donders duur is en ja voor een dagje karnaval...
        Voor 150 man ben je al gauw een set nodig van (5x150) 750 Watt.
        Ik zou zeggen, schaf voor het gemak zo'n JVC getto blaster aan dan heb je er van de zomer op het strand ook wat aan.
        succes

        Comment

        • arie
          • Feb 2003
          • 550

          #5
          dat van wisselspanning en gelijk spanning moet net andersom zijn dan de gene die hier boven staat schrijft.Dus accu is gelijk spanning en stopcontakt is wissel.gr arie

          Comment

          • BAJ productions
            • Jul 2003
            • 587

            #6
            citaat:Geplaatst door mwolting

            Je zult inderdaad iets moeten vinden dat op 12 volt werkt, ik heb het zelf geprobeerd met een accu. Je rekend 20 % van je wattage van je piek vermogen (stroom) voor de voltage van je accu....uhh
            Een omvormer van 600 watt heeft een accu van 120 ampere nodig en hier kun je dan niet langer dan een uur plezier hebben. Het vervelende is ook dat je met een accu op AC stroom werkt. Wisselstroom dus. En je normale stopcontact heeft DC, gelijkspanning.
            Wisselstroom is niet zo voor spelbaar als gelijkspanning en daardoor ben je met een omvormer meer spaning nodig dan normaal. Hiervoor dus weer een zwaardere accu. Dan komt de narigheid, dat een 120 Amp accu donders duur is en ja voor een dagje karnaval...
            Voor 150 man ben je al gauw een set nodig van (5x150) 750 Watt.
            Ik zou zeggen, schaf voor het gemak zo'n JVC getto blaster aan dan heb je er van de zomer op het strand ook wat aan.
            succes
            nog effe en me klomp breekt

            maar um zoek een auto versterker waar een paar leuke ingangen op zitten. hier mee kun je dan wel het een en ander doen.

            hebben wij voor het strand leven op een skelter kar. zijn van een zwem plek (open gebied) af gestuurd omdat dit te hard ging.

            een auto versterker en wat simpele boxen
            doet wonderen
            groetjes,
            Bas

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              ben ik nou dronken, of de rest???

              Comment

              • mwolting
                • Dec 2004
                • 23

                #8
                hahaha nee sorry jongens dat komplete lul verhaal heeft totaal geen inhoud, maar soms sta ik ook versteld van de vragen... sommige mensen zijn gewoon niet creatief, dus dacht ik het maar te zijn. toch bedankt voor de leuke reakties
                groet mark

                Comment

                • Andree
                  • Aug 2001
                  • 119

                  #9
                  Ik draai al tijden op een accu. Voor veel sport (loop) evenementen waar ongeveer 200 tot 250 deelnemers aan meedoen heb ik de vogende set:
                  -1 accu 55 amp in net kistje
                  -monacor versterker van 100 watt die zowel op 230 en 12 volt loopt
                  -laptop voor de muziek
                  - sennheiser 845 microfoon voor het omroepen
                  - 2 DAP K112 speakers op statief

                  Werkt prima. Er zat wel eerst een brom op als ik de laptop en de versterker op dezelfde accu had. nu zet ik de laptop op de accu van de auto (achter in de bus een aansluiting gemaakt) en is het probleem verholpen.

                  Ook een tijdje op een aggregaat gedraaid (goedkoop ding van rond de 100 euro). werkte wel maar in een bos was het toch veel lawaai.

                  groet
                  andree

                  Het kan in Almere

                  Comment

                  • Daan Hoffmans
                    • Aug 2000
                    • 1225

                    #10
                    Fohnn heeft ook kant-en-klare oplossingen met accu. Bij www.heuff.nl kunnen ze je daar vast meer over vertellen, die zijn namelijk importeur.
                    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                    Comment

                    • Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

                      #11
                      Had hier een jaar geleden wat folders liggen van klankkastjes, met ingebouwde accu... klankkasten zijn vermogen van ong 300W dacht ik, en kunnen modulair aangevuld worden met CD, MD, casette of wireless zender/ ontvanger om d'r zo een aantal aan elkaar te koppelen.
                      Opladen gebeurt gewoon door CE stekker in 230V te steken, en de batterijen zijn wisselbaar, zodat je dr altijd spares kan meenemen.
                      Systeempje werkt ook perfect op vaste spanning.

                      Weet vanbuiten de fabrikant niet meer, maar zal straks even voor je opzoeken.
                      --- watt ever you want ---

                      Comment

                      • Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

                        #12
                        DB Technologies maakt de Opera 110 Mobile. Werkt zowel op ingebouwde accu als op 230V, heeft ingangen voor CD en microfoons, en als optie een receiver voor een wireless mic.
                        U x I = Boem.

                        Comment

                        • AH
                          • Apr 2004
                          • 248

                          #13
                          Samson heeft leuke aktieve kasjes met een accu optie.
                          B.v XP200 voor € 449,- excl en een accupack € 130,- excl
                          Kan bijna een dag volgas draaien.
                          (Meer weten check profiel.)
                          Anne Homan

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            tis dat het voor carnaval is, anders was een meyer UPM-P ook mogelijk, met een klein 110V boostertje op een 12 V accu, ofzo. Wordt vrij veel bij begraafplaatsen ingezet, vandaar.

                            Comment

                            • AH
                              • Apr 2004
                              • 248

                              #15
                              Wat ook een goeie optie is, Bij de plaatselijke elektronica boer een omvormer 12/220 te halen.
                              Heb er vorige week nog 1 voor een klant meegenomen voor € 79,-
                              Net even geprobeert met een 2x300w dynacord powermate, gaat prima
                              (let op dat je wel een 300w omvormer neemt want 150w valt in z'n beveiliging als je het hard zet en het prijs verschil is 10,-€ dus daar hoef je het niet voor te laten)
                              Anne Homan

                              Comment

                              Working...