Geluids set aanschaffen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magicsound
    • Nov 2004
    • 27

    Geluids set aanschaffen

    Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe set voor bartimeus. Ik ben daar al enige tijd actief in het geluid.
    Maar de bestaande set moet nodig vervangen worden. we gebruiken nu 4 bose 802's met controler die worden aangestuurd door een carver pm 1200.
    Opzich een prima set maar niet voor de doeleinden waarvoor wij hem willen gaan gebruiken. een paar keer per jaar zijn er disco's voor de kinderen en wordt er regelmatig een songfestival gehouden.
    van de set wordt dus verwacht dat hij op het gebied van het versterken van een band tot het gebruik bij kleine disco's.
    Zelf zat ik te denken aan een setje met 2 tops en 2 subs.

    Het budget is ongeveer 2000 euro, misschien dat de carver pm1200 te gebruiken is???

    Wat zouden jullie kopen??

    Groet Coen
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

    #2
    ik weet niet precies hoe groot de zaal is en hoe hard het moet, maar een setje met iig de goeie prijs en met 2 tops 2 subs:
    LEM HERCULES

    Aktief luidsprekersysteem bestaande uit 2 subs en 2 topspeakers. 300 Watt vermogen voor het laag en 2x150 watt voor het hoog, alle eindversterkers in de Subkasten gebouwd inclusief een crossover filter. Totaal vermogen 1200 watt
    ongeveer 2200 euro
    ik heb hem zelf nooit gehoord, misschien heeft hier iemand ervaring mee?

    verder als je de carver wil blijven gebruiken:
    2x sub Cerwin Vega Intense 118 S 500 watt p/s
    2x top Cerwin Vega - Intense 152 600 watt p/s
    1x Peavey - PV 2600 versterkert 2x 800 watt @ 4 ohm
    1x DBX 223 cross-over
    ongeveer 2300 euro

    deze set heb ik 'uit het boekje' samengesteld, weinig kunnen vinden qua prestaties enz.

    2x hk audio fast 200 watt actief
    2x hk audio PR-115 sub 300 watt passief
    1x DBX cross-over
    ongeveer 2150 euro

    Groeten, Roland

    Comment

    • dver00
      • Oct 2004
      • 6

      #3
      Je kan ook denken aan een actieve set van bijv. Voice Systems.

      2 x shark 12 top (300 + 50 watt, 127 db);
      2 x shark 15 sub (500 watt).

      Vraagprijs bij Feedback 2100 euro
      Je pm1200 dan ook verkopen.

      En je kan natuurlijk varieren op dit thema met de andere modellen.

      Zelf ben ik erg tevreden over de sharks. M.i. goede prijs / kwaliteit.

      gr.
      Dirk

      Dirk

      Comment

      • Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

        #4
        Op zich is het een goed systeem ik bedoel daarmee dat het goed te gebruiken is. Het licht eraan hoe groot de ruimte is. Je zou bv 2 subs van bose erbij kunnen zetten met de originele controller van bose. Je hoeft alleen een versterker en 2 subs toe te voegen. Scheelt een hoop Ik denk ook dat dat de goedkoopste oplossing is op het betaand systeem.

        Het mid hoog projecteer je van 4 kanten dat moet meestal wel voldoende. De subs zorgen voor aanvulling van het laag ( toppen beginnen hoger te spelen : ik geloof vanaf ongeveer 120hz zodat je iets meer rendement hebt van de toppen )

        Comment

        • timmel
          • Sep 2004
          • 111

          #5
          ik zou voor 2-de hands gaan, als je een beetje zoekt vind je hele mooie sets, goede kwaliteit voor weinig geld. Ik zou voor 2 x 18inch subs gaan met 2x tops (15inch+1inch). Ik weet niet precies hoeveel die carver levert maar is wel op de tops te gebruiken. Hier een voorbeeld van een advertentie die ik deze week tegenkwam;
          onze 1 jaar \"oude\" set gaat eruit, 4x 18\" 1250w rms 8ohm kilomax sub +
          2x 15\"1\" 550w rms 8ohm magnum top, eminence geladen, subs: 60/60/80 op
          wielen, tops afm nexo ps-15, alles trimite zwart poedercoating, voorzien
          van ingebouwde handgrepen en frontfoam, gaat weg wegens overcompleet.
          totale setprijs € 2000,-- (subs los € 750,-- de set) demo mogelijk fotos
          beschikbaar

          Dit is wel zelfbouw maar daarom hoeft het niet slecht te zijn. Wij hebben trouwens Yorkville, de élite serie. Veelzijdig en mooi geluid.
          niet genoten is altijd mis

          Comment

          • Pino
            • Jul 2002
            • 390

            #6
            waarom koop je niet gewoon een koppel bose baskasten en een versterker bij?
            Zijn de 802's versleten? In die configuratie worden ze véél gebruikt om bandjes te versterken, en heb je ook enorm veel mogelijkheden. + het gaat behoorlijk hard.
            Om zo compact te blijven met die klankkwaliteit/robuustheid/gewicht , moet je toch ook behoorlijk in je buidel tasten.
            't Is jammer dat de aanschafprijs van zo'n 802'tje te hoog is voor wat het eigenlijk maar is; anders had ik toch ook voortgedaan met m'n Bose setje. Helaas was hierin uitbreiden als hobbyist te duur.

            groetels,
            Pino
            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

            Comment

            • Magicsound
              • Nov 2004
              • 27

              #7
              Denken jullie dat het kopen van de 502 baskasten van bose een goed alternatief is??
              Waar zou ik dan eens moeten gaan informeren?
              De carver levert trouwens 2x 600 watt aan 4ohm

              Groet Coen

              Comment

              • Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

                #8
                Het kopen van die basjes zou wel zeker een optie zijn.

                Je hebt nu 4 802 hangen ( 4 stuks is altijd beter dan 2 stuks ) Hiermee bedoel ik dat het geluid al goed verdeeld is over de ruimte.

                Zou je een nieuwe of gebruikte set nemen ( wat de vraag is met het budget van 2000 euro )

                Krijg je toch iets van 2* sub en 2* top met eventuele versterker ( s )

                Nu heeft ie al 4 toppen en met twee subs ( BV van BOSE ) kun je die toppen nu niet fullrange maar aktief gebruiken dus meer rendement.

                Zelf kan ik iemand met 2 bose subs die ze waarschijnlijk wegdoet en een originele bose versterker met de processor en eventuele topjes ( ook 4 ) Hij heeft 2 bose 1800 serie 3 versterkers deze doet ie voor 600 euro weg of 350 per stuk.

                Voor de kasten en processor weet ik het nog niet.

                Lijkt mij de voordeligste oplossing en je hebt alles van Bose ( dus een compleet systeem

                Comment

                Working...