dynacord Cobra2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Beste Cobra liefhebbers....

Waarom zit er in een Cobra 4 sub een complete pcb board, en waarom is het niet veilig om drie subs per kant op een dynacord LX1200 amp te zetten????

Wie, o wie kan dit technisch uitleggen???

Ik ben zeer benieuwd!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Wannesn
      • Jun 2009
      • 16

Originally posted by salsa
      Beste Cobra liefhebbers....

Waarom zit er in een Cobra 4 sub een complete pcb board, en waarom is het niet veilig om drie subs per kant op een dynacord LX1200 amp te zetten????

Wie, o wie kan dit technisch uitleggen???

Ik ben zeer benieuwd!

Dave
      Hey,

OMdat een LX1200 niet zwaar genoeg is voor die kasten aan te sturen, en als je 3 kasten aansluit is nooit heel goed want dan ga je op 2.3 ohm spelen en speel je sneller (als je op hoog vermogen speelt toch) alles kapot. Als je een lx2400 zou gebruik die zou dat net getrokken krijgen (en in theorie) kan dat ook helamaal geen kwaad maar als je dat in praktijk gaat doen moet je een beetje oppassen, ik wil niet zeggen dat het niet gaat he want je haalt ook meer vermogen uit je versterker, maar je kan sneller stukken spelen.

Dat is mijn weet daar over.

Grts Wannes
      Cubase 7, tannoy's, yamaha

Comment

• Wannesn
        • Jun 2009
        • 16

Originally posted by crazysound
        haha das grappig dat ik daar niet aan gedacht heb .

1 van men camion's heb ik van hun afgekocht .

Morgen es bellen ma toch bedankt
        Hey,

Ik werk af en toe eens met dynacord cobra 2 (die van ksl)
        En ik moet zeggen dat het geen slecht systeem is alleen dat (vind ik persoonlijk) een beetje vele mid mist, als je het systeem vliegt dan komt het al wat beter voor zijn recht maar je mist vind ik nog steed een beetje.
        Kwa sub is het wel inorde. maar zo een heel grote sets doen we er niet mee (MAX 6 top's per kant 5vliegen en een als infill en 12 PWH voor het podium en 4 sub's er tussen)

Grts Wannes
        Cubase 7, tannoy's, yamaha

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by crazysound
          Zo ma wat raden jullie aan..
          Ne cobra 2 of cobra 4 rekening houdend dat we meestal in zalen zitten van breedte +/- 25 m lengte tussen 25 a 40 m.

Bedoeling is dat ze voor alles kan gebruikt worden grote en kleine feestjes ook .

Momenteel werken we met de dynacord v-systems ma willen mee met de tijd en mensen vragen regelmatig iets dat vliegt en is bij het v-systeem moeilijker ma wel mogelijk

alvast bedankt voor de reacties
          Niet verkeerd bedoelt hoor, maar doe jezelf eens een plezier, en kijk ook wat verder dan alleen Dynacord.

Funktion One bijvoorbeeld -waar ik zelf enorm van onder de indruk ben- heeft veel producten in haar gamma waar je gemakkelijk verschillende soorten gelegenheden mee kunt voorzien. Om maar een klein voordeel te noemen van het merk...

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Om maar een klein voordeel te noemen van het merk...
            En de nadelen?
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Das vrij gemakkelijk:
              Niet elk bedrijf kan het opbrengen om in Funktion One te investeren.

Al heeft het merk dat ook door, en komt dus met producten die voor een wat breder publiek bereikbaar zijn (bijv. Res 1).

Mvg,

Teun
              Last edited by 4AC; 15-02-11, 21:10.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Dat vond ik dus ook een van de nadelen...En bij de 'serieuze' systemen heb je veel kasten nodig om spreiding te maken...

Nu weet ik wel dat Dynacord geen 'populair' merk is bij de 'pro's', alleen kijken die vaak niet verder wat er is...Ik durf namelijk best te zeggen dat Cobra4 en V-Systems eigenlijk heel serieuze systemen zijn...Alleen wat onder gewaardeerd...

Zelf zou ik best wel met Cobra4 en V-Systems (V28 en V24-60)willen draaien...En ik denk dat ik geen klachten zou krijgen...;-) Ik heb overigens in de tussentijd al een aantal 'pro's' enthousiast gehoord over Cobra4...De prijzen trouwens wel zoals bij Turbo, F1, EAW e.d....;-) Daarom dat ik het (nog) niet heb...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• crazysound
                  • Oct 2007
                  • 15

Heb persoonlijk momenteel geen klachten van men dynacord v-systeem's

En hebben toch ook al menige artiesten op gespeeld zoals huub adriaans,
                  christof, erwin, eddy wally , laura lynn, tatyana storm, lasgo en nog andere artiesten en dj's & live bands .

Trouwens veel hangt ook af wie achter de knopjes staat van het inregelen van u geluid en weten waar zen tekortkomingen zijn om wat bij te drukken op de eq zover als het mogelijk is want dat heeft elk systeem ergens wel

Heb trouwens 1 cobra 2 al meermaals met 2 v-systeem's gecombineerd en klonk ook zeer mooi wel met de dsp 600 ertussen hé.

Ma bepaalde klanten zuren om te vliegen en die willen dat extra betalen dus moet ik mee want ik wil geen jobs verliezen

En dan kan ik op de 2 manieren werken.

+ model is mooi en stapelmogelijkheid is gemakkelijker bij hetzelfde systeem en
                  Last edited by crazysound; 16-02-11, 00:18.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Originally posted by Wannesn
                    Hey,

OMdat een LX1200 niet zwaar genoeg is voor die kasten aan te sturen, en als je 3 kasten aansluit is nooit heel goed want dan ga je op 2.3 ohm spelen en speel je sneller (als je op hoog vermogen speelt toch) alles kapot. Als je een lx2400 zou gebruik die zou dat net getrokken krijgen (en in theorie) kan dat ook helamaal geen kwaad maar als je dat in praktijk gaat doen moet je een beetje oppassen, ik wil niet zeggen dat het niet gaat he want je haalt ook meer vermogen uit je versterker, maar je kan sneller stukken spelen.

Dat is mijn weet daar over.

Grts Wannes
                    3 subs van 8 Ohm maakt parrallel 2,66 Ohm, maar da's toch echt niet het probleem.
                    Als je kijkt naar de Impedantie curve loopt deze alleen maar op, dus de speelbare impedantie ligt bij subs veel hoger dan die 2,66 Ohm.
                    Ook maakt het versterker vermogen niet veel uit van de 'pardon LX2200' bedoelde niet LX1200, die bestaat niet.

Maar, waarom zit er zo'n pcb board in????

Low/mid zit er bij Cobra 2 en 4 niet in.. Veel hoog veel laag, precies zoals de Amerikanen dit ook graag willen horen..
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• guido53
                      • Aug 2011
                      • 2

welke is het fijnste kwa geluid

Hoi als jullie de keuze hadden voor welk van de 2 systemen zouden jullie kiezen 1 maal cobra 4 of 2 x cobra 2 beide met de pwh subs .

Heb de cobra 2 meerde malen gehoord en gehuurd ma en zou nu één van deze 2 opstellingen willen gaan kopen ma ben der nog niet gans uit .

Graag jullie gedacht

Is voor zalen van br +- 20 op lengte 50M en ook tenten en pleinen
                      Meestal rond die afmetingen .
                      Voornamelijk P.A en discowerk

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

Hey Guido, als je in je profiel invult waar je werkzaam/woonachtig bent dan zijn er misschien wel mensen die ergens wat te luisteren hebben.

Werk regelmatig met een setup zoals de Cobra 2 set, maar met Cobra 4 componenten.
                        Per kant 2x PWH-sub en 2x Cobra4 Top. Werkt erg prettig en is ook goed te vliegen.
                        Maar heb ook wel met de originele cobra2 set gewerkt (2x frontload sub + 2x cobra2 Top) en heb wel het idee dat daar echt een vlakker geluid in zit, wat alleen wel minder ver draagt.

Comment

• guido53
                          • Aug 2011
                          • 2

Werk nergens meer ben ondertussen met pensoen.
                          Buiten wat voor mijn zoon die heeft een eigen bedrijfje en heeft pas in cobra 2 geinvesteerd.
                          Ma zou nu een cobra 4 bij willen aanschaffen met investeringsgeld van mij .
                          En bij zijn cobra 2 set de filtering laten aanpassen na de cobra 4 .
                          Hij heeft zich hiervoor geinformeerd bij electricsound en dit zou mogelijk zijn .
                          Maar zelf zie ik er het verschil niet echt in.
                          Buiten dat bij de far u geluid verder draagt door andere luidsprekers er in .
                          + dat de cobra 4 een 3 weg is .
                          Maar hoor je dit zo fel aangezien de top's lijk ik kan verstaan tussen de 2 en 4 alleen door filtering verschillen
                          Daarmee deze vraag
                          Last edited by guido53; 23-08-11, 23:41. Reason: tekst aanpassing

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

@Guido; niet lullig bedoelt maar misschien handig om even de spelling controle te gebruiken en zelf je tekst nog een keer na te lezen voor je het post. Het verhaal moet je nu echt 3 keer lezen wil je de strekking een beetje begrijpen.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jasperbhofman
                              • Oct 2008
                              • 25

Ik werk zelf regelmatig met cobra2 setjes. Verschil tussen de cobra4 en cobra2 top is inderdaad het apart aansturen van H/M/L. Met een cobra4 set heb je dus veel meer controle over je geluid omdat je (uitgaande van een rcm26 module) elke versterker apart kan eq-en en instellen.

Je hebt het over ombouwen van 2 naar 4. Heb je hier wat meer informatie over zoals wat er vervangen zou moeten worden en eventueel een kostprijs?

Comment

• stainz
                                • Sep 2009
                                • 609

Je zal zo'n 400,- ex. Btw moeten rekenen per cobra-top voor upgrade naar cobra4

Comment

Working...