dynacord Cobra2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partystyle
    • Oct 2011
    • 2

    #31
    Hoi,

    Wij gebruiken nu 2 jaar de cobra, en hij bevalt ons super.
    Wij hebben 2 pwh subs en 2 cobra 2 toppen per kant en dan nog 2 frontfill subjes van de cobra 2
    dit alles word aangestuurd door een powerH 5000 op het laag en een powerH 2500 voor de toppen
    Wij doen hier vooral bands mee in feesttenten en ook die zijn uitermate tevreden over het systeem

    Comment

    • stainz
      • Sep 2009
      • 609

      #32
      Ook maar weer eens een reactie op het cobra topic, begrijp uit verschillende reacties dat er meerdere mensen zijn op het forum die met mindere of meerdere maten gebruik maken van een cobra set.
      Nu werk ik regelmatig met gevlogen toppen van de cobra met het bijbehorende vliegframe (FG600 en SE600 spanband extension)

      In de handleiding van bovengenoemde vliegframe staat uitgebreid uitgelegd hoe je dit veilig moet gebruiken (zoals we van onze oosterburen gewend zijn) en bijgesloten zitten de veiligheids (TUV) certificaten.
      Op de site van dynacord wordt ook verwezen naar het berekeningsprogramma (EASE Focus).

      Als je in dit programma een beetje gepuzzeld hebt hoe je dekking volgens het programma het beste is geeft deze een aantal waardes:
      - welke pin je moet hebben voor je shackle in het FG600 vliegframe
      - onder welke hoek de 2e en volgende kast moeten hangen

      De shackle plaatsen gaat nog wel, het aantal mogelijkheden dat het programma kan geven komt overeen met het aantal uitsparingen in het vliegframe en de nummering loopt logischerwijs van voor naar achter (je ziet vanzelf het resultaat als je het andersom probeert)

      De hoek van de volgende kasten is erg lastig, er is nergens aangegeven hoeveel graden per lock van je riggingrail op de kasten het verloop is, of heb ik ergens iets gemist?

      Comment

      • jasperbhofman
        • Oct 2008
        • 25

        #33
        Ik werk regelmatig met de gevlogen versie van de Cobra2, maar dan met de trussbeugels. Inderdaad niks te vinden over graden per lock, Ik hou altijd aan: verschil per lock in de breedte 1.5 graden.

        Comment

        • e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

          #34
          Ease geeft i.h.a. geen instellingen, laat alleen het gevolg zien van een gekozen instelling, ongeacht of deze juist of niet optimaal is. Je moet daarvoor naar de eigen software van de fabrikant, vaak een excel bestand met VB macros, van daaruit kan je in EASE weer meer in detail analyse plegen en fijnslijpen.

          Het focus programma kan mogelijk wel een uitbreiding bieden, ik ben alleen bekend met het eigenlijke simulatie programma.
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

          Comment

          • stainz
            • Sep 2009
            • 609

            #35
            @e-sonic
            Wat is het simulatie programma dan? Want de website van Dynacord geeft aan dat voor het vliegen hoe/wat je EASE focus moet hebben en voor de werking van het vliegframe de handleiding daarvan.
            Deze 2 vormen geen sluitende oplossing.

            Comment

            • e-sonic
              • Aug 2004
              • 329

              #36
              Ik ben niet op de hoogte van de de dynacord software, als men alleen verwijst naar ease focus, dan zal daar een handleiding bijhoren, ik wil wel eens naar focus kijken, werk doorgaans met EASE, E.V heeft wel excel/Vb ondersteuning, wellicht navragen bij de leverancier?, men geeft ook in Nederland training op dit gebied.

              Focus zal voor mij niet op korte termijn gaan, dus houden we even tegoed.
              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

              Comment

              • stainz
                • Sep 2009
                • 609

                #37
                Ik zal inderdaad de leverancier nog eens bellen als ik op kantoor ben, vind het toch een vrij essentiƫle zaak om te weten hoe (en om welke reden) je de kasten op een bepaalde manier moet vliegen.

                Comment

                • e-sonic
                  • Aug 2004
                  • 329

                  #38
                  Ik heb de manual even doorgekeken, er is sprake van twee soorten tops een far en een gewone top, verder staat er wel een spl calculator in de manual, maar op de site is niks te downloaden, zelfs geen ease data....

                  de combinatie van de verschillende toppen, het verschillend koppelen van de mid-drivers en de hoogdrivers lijkt me een behoorlijke klus, als je buiten de standaard fabrieks setting wilt spelen...

                  De documentatie voorziet daar zeker niet in, verder is op dit forum al het e.e.a. te vinden, zo vanaf 2009.

                  Inmiddels even de focus sofware in de twee versies opgezet, focus v1 is een 2D calculator, met een autosplay functie. Cobra zit niet in focus v2, de 3D variant met uitgebreidere EQ, en natuurlijk 3D. ik heb niet gekeken of de uitgebreide normale EASE bibliotheek voor cobra in deze v2 kan laden.

                  Dan de splay angles zijn 0,3,6 en 9 graden, als dat niet op de rigging punten te vinden is, kan toch een eenmalige berekening volstaan, je meet dan met een cm de spleet aan de voorzijde tussen de kasten.

                  PS wat is je voorkomen configuratie, in FAR en TOP?
                  Last edited by e-sonic; 03-11-11, 12:38. Reason: aanvulling
                  Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                  Comment

                  Working...