Speakers voor House-muziek
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Ze zien er misschien wel vet uit maar klinken nog veel vetter. Binnenkort komt er ook een set van 6x P-218 + 6x L-2122VLT's te huur in Nederland, naast de kleinere systemen die nu reeds gebruikt worden.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
-
En bose 802 stack in combinatie met D&B bassen doet het goed voor house.
Weliswaar adviseer ik weer een OHIO-Sound limiter voor de hoogste pieken op te vangen.
Een 802 is bovendien niet stuk te krijgen omdat er een echte zekering in zit.
Groetjes Peet en sucses met de aankoopComment
-
2 Peet, als je een van de vorige topics leest dan zul je zien hoe ik over doe Bose 802 denk. überhaupt, Bose????
Dat is toch geen profi-box??!! D&B oke, misschien maar bose.....
Dat is leuk voor in de huiskamer maar op een houseparty....
2 Jack, Labgruppen type weet ik zo niet.speaker re-cone-erComment
-
SB218 van L'acoustics doen het voor mij altijd wel lekker met house.
Deze word vaak gebruikt op grotere dance feesten samen met V dosc.
Weet niet of je gaat huren of juist gaat kopen. Bij kopen valt deze keuze af.
Labhorn lijkt mij trouwens ook uitstekende keuze.
groet,
emiel
Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!Comment
-
Wij doen al ongeveer 5 jaar zware techno/ housefeestjes tot 6000 bezoekers, met een aantal verschillende systemen.
Eerst begonnen met technovoice, klinkt goed voor house/dance etc music, diepe en zware basweergave, en voldoende, ver genoeg dragend mid/hoog. Nadeel hiervan is dat het voor andere doeleinden niet inzetbaar is (sub en topcabinets gaan er nog wel door, maar baskasten klinken te rommelig als je dr pakweg rock-muziek doorjaagt).
Verder ook een aantal keren focal gebruikt (www.mp-audio.be), klinkt heel strak, en ik zou bijna durven zeggen voor alle muziekstijlen. Is niet hoorngeladen (alle speakers, eveneens mid/hoog gewoon op drivers rechtstreeks), maar wel een sublieme, bijna hifi-kwaliteit. Cabinets zijn nog behoorlijk hanteerbaar (ong 80 *55 * 60cm en 65 a 70 kg per cabinet), speakers zijn dubbel 15" op laag en combinatie van (dacht ik) 2 * 10",4 * 7" en een aantal drivers op mid/hoog. Zijn wel beperkt tot een 40 meter reikwijdte, maar ik veronderstel dat je hierbij in 95% van de gevallen wel mee verder komt, en anders delay-stackje bijzetten.
Voor de echt diepe subbass klanken kan je misschien wel beter een dubbel 18" erbij leggen, maar deze heeft focal ook in z'n gamma zitten (hebben wel een ampvermogen van 2 * 1200W op 4ohm nodig per subbaskast voor goed rendement!!!!!)
Nu momenteel gebruiken wij grotendeels gemodifieerde electro voice MT2 cabinets (met alle speakers vervangen door RCF-drivers). Hierbij verschillende settings, met zowel 60*40 als 90*40 hoorns, zowel plat als rechtopstaand gemonteerd. Laagweergave is een zeer strakke, diepe bas, zelfs bij langdurig gebruik op zijn limiet blijft er een zuivere klank (en house/dance feestjes worden uren op de limiet gedraaid). Mid/hoogweergave heeft steeds reserve in rendement, meer dan voldoende reikwijdte (in gevlogen versie toch tot 70 meter zonder problemen mee gewerkt). In de 2 jaar die we met RCF drivers werken nog nooit 1 kapotte speaker gehad, alhoewel er wekelijks toch een 20-tal kW in de verhuur zit, en die voortdurend tegen de limiet of over de limiet aan het draaien is (met regelmatig schandalig hoge geluidsdrukken), om maar even mee te geven dat deze speakers serieus roadproof zijn, aangezien er geen limiters e.d. tussen het systeem aangesloten zitten.
Grote nadeel is dan weer wel dat het cabinets van 100 a 110 kg per stuk blijven.
Misschien eens vergelijken met X-array ?
Versterking gebeurt door crown MA-series en crest PP-series.
Verder heb ik al een aantal keer function one gehoord, en is zeker ook een geschikt systeem voor house/dance feestjes. Blijft wel behoorlijk duur natuurlijk.--- watt ever you want ---Comment
-
Comment