Speakers voor House-muziek

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mark_b
    • Feb 2005
    • 75

Speakers voor House-muziek

Beste Mede forumers,

Welk soort geluidssysteem kan ik het best gebruiken voor de wat hardere house soorten, zoals hardstyle hardcore. Dus veel gekrijs en gerag. Het is voor een zaal met ongeveer 1000 mensen. Heb tot nu toe hoornkasten gebruikt maar ik vroeg me af of er niks beters is. Alvast many thankzz.
    speaker re-cone-er
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Budget ??
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• LodeS
      • Jan 2005
      • 45

Hoorngeladen kasten doen het meestal wel goed als het om gekrijs en gerag gaat toch? Wat voor hoorgeladen kasten gebruik je?

Comment

• mark_b
        • Feb 2005
        • 75

2 mc party: budget maakt niet zo heel veel uit. Moet fatsoenlijk materiaal zijn. Natuurlijk geen tonnen. Amps staan hier genoeg dus dat hoeft niet.

2 LodeS: Uhh volgens mij gewoon gevouwenkasten. Met de bass speakers naar achteren gemikt.

Ik wil geen w-bins die staan hier al weg te rotten omdat we ze nooit gebruiken. Frontgeladen vindt ik voor house niks, en al helemaal voor dit aparte genre.

Iemand sugesties??
        speaker re-cone-er

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Glijbanen doen het prima op de kickbas frequenties die je vooral hebt bij house e.d. Superlaag zullen ze daarentegen weer niet gaan.

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

citaat:Frontgeladen vindt ik voor house niks, en al helemaal voor dit aparte genre.
            Waarom dat? Persoonlijk heb ik bij 18" basreflex soms het idee dat ze het tempo (bij een kortstondige versnelling) niet altijd even lekker bijhouden.

Bij grote hardcore/hardstyle feesten denk ik toch al gauw aan hornloaded. Al lijkt hornloaded me sowieso een erg logische keuze voor grotere feesten. De kleuring van de hornkasten voegt toe aan de (hardcore/style)sound. Bovendien kan het hard en toch erg zuiver/prettig, omdat vervorming in de bas minder snel opvalt. Ook aan het rendement valt niet te tippen.

Hardcore, maar zeker hardstyle zijn juist erg gebaat bij de echte subbas. Naarmate het aantal BPM omhoog gaat, is er steeds minder echte sub nodig, m.u.v. de breaks. Maar hardstyle is wat dat betreft vrij langzaam en bevat heel wat meer sub als je zou vermoeden. Het valt bij mij dan ook nog niet onder de noemer gekrijs (daar is het te langzaam voor [8D]).

Dus tenzij je een totaal verkeerd model/type kast gebruikt zou ik het bij hornloaded laten. Upgraden binnen hornloaded zoeken, met eventueel een upgrade in drivers (kwaliteit) of meer kasten (voor meer diepgang).

citaat:2 LodeS: Uhh volgens mij gewoon gevouwenkasten. Met de bass speakers naar achteren gemikt.
            Maar wat voor type/model? Bijv. W-bin, Eliminator, Labhoorn etc.

Oh, als je w-bins toch alleen maar in de weg staan....ik ben verzamelaar van PA-apparatuur, enneh..

Mvg Johan

Comment

• mark_b
              • Feb 2005
              • 75

Ik heb je zojuist gemail, weledele heer Rademakers.
              En ik denk idd dat ik mn heil moet zoeken in hoornkasten. Maar was ook benieuwd of er nog een andere oplossing was. Maar dit systeem werkt verder goed. Duss..
              speaker re-cone-er

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

bell v-4 drukkamerkasten. 4x15" met front getunede kamer, en achter dicht. Supersnel, supervet, ideaal voor house.

Alhoewel de eaw-subs en de 700HP ook steeds sneller worden, natuurlijk.

Comment

• mark_b
                  • Feb 2005
                  • 75

Heb je ook een linkje????? Ben benieuwd.
                  speaker re-cone-er

Comment

• Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

citaat:Ik heb je zojuist gemaild
                    Zou je die email nog een keer kunnen sturen? Ik heb een nieuw emailadres ingevuld, aangezien ik het paswoord van de voorlaatste kwijt ben [8)]

Mvg Johan

Comment

• LJ Nico Schepers
                      • Sep 2002
                      • 28

RCF event serie ( 8 sub: esw 1018 en 4 topkast : event 3000 )

Comment

• mark_b
                        • Feb 2005
                        • 75

RCF heb ik gehad, en gauw weer verkocht. Dat vond nou echt niks... Sorry. De impoteur zit hier op de hoek van de straat. Maar ik vind het niet echt lekker klinken!
                        speaker re-cone-er

Comment

• mark_b
                          • Feb 2005
                          • 75

2Rademakers, ik heb het mailtje opnieuw verzonden! En houém vast deze ronde!!
                          speaker re-cone-er

Comment

• Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

Tecnare L-1818 of P-218 laag met L-2122LT of VLT toppen. 3 stuks van elk per kant en je weet niet wat je overkomt. Wij doen heel regelmatig Techno/House fuifjes in zalen waar anderen met EAW of Martin Audio (en vul zelf ook nog maar wat merken in) komen aandraven, maar niemand die de power en kwaliteit kan halen van deze Tecnare sets.
                            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• mark_b
                              • Feb 2005
                              • 75

2 Peter Vanhove, heb je een linkje?
                              speaker re-cone-er

Comment

Working...