DCX2496

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

DCX2496

Onlangs een nieuwe beringer DCX2496 aangeschaft. We beztitten al eentje die we gebruiken voor 100V toepassingen.
    Omdat ik voor mijn Dynacord Forum set een DSP244 in mijn effectrack heb en we geen trek hebben om dit ding er steeds uit te draaien hebben we een DCX2496 gekocht, budget kwestie, om de set aan te sturen als er verder geen effecten nodig zijn.

Na de eerste keer twee toppen kapot, halogeen beveiliging is nog goed maar het membraam van de driver is overleden. Dit terwijl de set niet eens overdreven gebruikt is.

Na wat testen thuis horen we een brom die we eerder als dimmerbrom betiteld hadden maar deze komt wel degelijk uit de DCX. Verder verkleurd de DCX het signaal, zelf als het signaal recht toe recht aan door de DCX gaat.
    Dat de DCX meer ruist dan de DSP van Dynacord had ik wel verwacht.

Wie kent de DCX goed en kent bovenstaande problemen.
    Hij gaat terug want dat brommen accepteeer ik niet, maar als het kleuren normaal is bij zo'n DCX dan sparen we wel verder voor een extra DSP224.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

Hi everyone! I just received my Behringer DCX2496 digital X-over! It looks great : http://www.behringer.com/DCX2496/DCX2496.jpg The specs are ok too. This will be part of my 3-way active loudspeaker system. I am very impressed by the flexibility with which you can configure the system and...

volgens velen is het een heel goed apparaat, zeker voor het geld.
    Dat geluid-verkleuren is wel een raar verhaal, niet eerder gehoord.
    DSP244 ken ik, tenminste de oude, en dat vind ik klankmatig een heel matig ding, dus met dat als referentie is het wel heel vreemd.....
    Over dat drivers kapot: is er geen oscillatie op de uitgang?
    knoppen en waarden :)

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Geen verkeerd ingestelde filters?

Heb ook ooit driver opgeblazen door een dsp9024, die ik nog niet goed kende en die maar harmonischen stond te genereren...

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

waarschijnlijk met een oude software-versie
        t leuke van de behringer is dat er iedere maand een neiuwe software uitkomt, met nieuwe bugs, en oude eruitgehaald.
        Kun je van de site downloaden, en via de rs232 erin schieten.
        Er is ook laptop-software, voor een remote-control.

Comment

• timmie
          • Feb 2005
          • 1

Ik moet helaas bevestigen dat ik ook een dcx 2496 heb staan met een wel zeer vervelende brom erin en dat dit zeker niet acceptabel is.

Ik heb dacht ik de laatste software versie 1.16 en gebruik hem nu als crossover zonder eq/delay's ed. simpel 2 weg op 352hz gecrossed.

Ik weet dat het geen xta is maar dit is gewoon slecht dus ga binnenkort maar eens kijken of ik garantie kan claimen.

Comment

• Guus
            • Oct 2003
            • 104

citaat:Geplaatst door jans

Omdat ik voor mijn Dynacord Forum set een DSP244 in mijn effectrack heb en we geen trek hebben om dit ding er steeds uit te draaien hebben we een DCX2496 gekocht, budget kwestie, om de set aan te sturen als er verder geen effecten nodig zijn.

Na de eerste keer twee toppen kapot, halogeen beveiliging is nog goed maar het membraam van de driver is overleden. Dit terwijl de set niet eens overdreven gebruikt is.

Na wat testen thuis horen we een brom die we eerder als dimmerbrom betiteld hadden maar deze komt wel degelijk uit de DCX. Verder verkleurd de DCX het signaal, zelf als het signaal recht toe recht aan door de DCX gaat.
            Dat de DCX meer ruist dan de DSP van Dynacord had ik wel verwacht.

Wie kent de DCX goed en kent bovenstaande problemen.
            Hoi Jans,

kort na het uitkomen heb ik ook een DCX2496 gekocht. Heb hem enige tijd als speaker processor gebruikt en dus ervaring mee opgedaan. Na enige tijd toch overgstapt op EV. Ik heb de DCX2496 nog wel maar voor het geval een delaystack(je) nodig is.

De brom waar je het over hebt, heb ik nog niet meegemaakt. Als je een driver stuk speelt is de kans groot dat een hoge toon staat te oscileren. (dat kan overigens niet van die 50Hz? brom)
            Je kan ter beveiliging van de driver een 18dB butterworth LP filter gebruiken op ~16.000 Hz zodat de frequenties daarboven er niet meer uitkomen. (dwz als er in de DCX nog geheugenruimte over is)

V.w.b. de klank kleuring. Ja, die ervaring heb ik ook. Het ingegeven signaal komt er, zonder filtering, Q, etc inderdaad iets gekleurd uit. In mijn oren 'killer/koeler'. De warmte is eruit. Verder is bij een A-B vergelijking ook verschil in dynamiek merkbaar. Dit ondanks de hoge cijfers (115 dB?)in de beschrijving.

Kortom, de DCX2496 is bij bepaalde (minder kritische) toepassingen goed bruikbaar, maar wil je kwaliteit dan toch maar de DSP244 eruit schroeven ofwel een extra aanschaffen.
            de Guus

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

We hadden een het hoog gefilterd op 19Khz L-R 12dB.
              's Nachts heeft de klant nog twee andere toppen gekregen en die zijn gelukkig heel gebleven.
              Omdat er toch een aantal van jullie over de hogere harmonischen spreken zullen we dat nog eens nader onderzoeken. Ga in ieder geval het filter iets aanpassen eh, oh ja als er nog ruimte in het geheugen over is.
              Tot zover eerst weer mijn dank. Reacties zijn natuurlijk nog welkom.

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Vandaag te horen gekregen dat er muziek gedraaid is vanaf een PC tusssen twee bands in. Tijdens de tweede band kregen we de storingsmelding.
                Nu heb ik me laten vertellen dat een audio uitgang van een PC hoogfrequente signalen meestuurt.
                Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

Klopt niet, tenzij die audio uitgang niet helemaal is zoals ie hoort te zijn. Een nette geluidskaart mag hier geen last van hebben. Als het een interne kaart is die wat minder net is zou het enige wat ik me erbij kan voorstellen kunnen zijn dat er bepaalde gegevenssignalen uit de computer zelf lekken en vervelende vervuiling veroorzaken.
                  De groeten => Micha

Comment

Working...