Digico - Mackie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iko
    • Feb 2002
    • 766

Digico - Mackie

Ik vrees haast dat er niet echt mensen zijn de er mee gewerkt hebben, maar toch maar de vraag.

De Digico D1: http://www.digiconsoles.com/digico.2...40overview.htm

De Mackie Digital X Bus: http://www.mackie.com/products/digitalxbus/index.html

De mackie is qua prijs namelijk wel een stuk aantrekkelijk, maar hoe zijn de gebruikers ervaringen met deze 2 tafels...
  • showband
    • May 2001
    • 4524

ik heb alleen met de voorganger van de mackie gewerkt. Maar wil wel opmerken dat de mackie voor studiogebruik is ontworpen. Zij hebben trouwens wel een interessante live digi gemaakt. Maar die heb ik ook nog niet in het echt mogen aanschouwen.

De mackies zijn trouwens behoorlijk open ended qua plugin-effectensoftware. er draaien zelfs VST plugins op. Dat is een voordeel wat erg handig kan zijn in bepaalde situaties.
    lekker belangrijk!

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

Welke Mackie tafel is er dan voor live? Meer als dit staat er niet op de website nl..

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

de TT24 is daarvoor
        lekker belangrijk!

Comment

• Iko
          • Feb 2002
          • 766

Alleen zit je met die TT24 beetje vast aan je 24 kanale.. Das eigenlijk altijd te kort [xx(]

Comment

• sompi
            • Mar 2003
            • 200

heeft iemand eigenlijk al gebruikerservaring met TT24?

Comment

• Martijn Tacken
              • Dec 2002
              • 59

Heb vorige week nog een musical productie gedraaid met een Mackie D8B
              (32 analoog in). Ben er erg tevreden over, echter dit is al de tweede productie waarbij ik problemen had om mijn meer dan 90 snapshots te kunnen saven. (intern geheugen probleem)
              Hij heeft de shows echter 4x probleemloos afgedraaid. De tafel is vrij overzichtelijk en compact en geeft je de mogelijkheid om je kanalen ook nog eens naar 8 bussen te groeperen (VCA's). Is erg handig, had er vier in gebruik: Vocs, koor, orkest en effect returns.

Over de overige modellen kan ik je weinig uit eerste hand vertellen. Heb EML in de Ahoy bezig gehoord met 2x Digico 5 bij de Night of the Proms en was erg onder de indruk.

Groet,

Martijn
              The trouble with being punctual is there\'s nobody to appreciate it

Comment

• Iko
                • Feb 2002
                • 766

Hebben we ook nog de Yamaha PM1D. Ligt volgens mij qua prijs net iets onder de digico?[?]

Deze heeft volgens mij alleen geen touchscreen.

Comment

• meyerfreak
                  • Mar 2004
                  • 142

Ja, handig zo'n touchscreen... Vooral als er met van alles door de zaal word gegooid (bier etc..?), komt op je schermpje terecht en daar komen de problemen!!!
                  Ik werk vooral met PM5D van Yamaha, en ben dik tevreden... lekker overzichtelijk opgebouwd, stabiele tafel.
                  ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

citaat:Geplaatst door meyerfreak

Ja, handig zo'n touchscreen... Vooral als er met van alles door de zaal word gegooid (bier etc..?), komt op je schermpje terecht en daar komen de problemen!!!
                    Ik werk vooral met PM5D van Yamaha, en ben dik tevreden... lekker overzichtelijk opgebouwd, stabiele tafel.
                    heb je bij de PM5D voldoende mogelijkheid om multitrack recoding toestellen aan te koppelen?

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

citaat:
                      heb je bij de PM5D voldoende mogelijkheid om multitrack recoding toestellen aan te koppelen?
                      Kijk zelf maar, er is een hele hoop mogelijk met deze tafel.
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Iko
                        • Feb 2002
                        • 766

Ik wenst niet in zalen te zijn waar bier naar me gegooit wordt Zijn denk ik ook weinig tafels die dat kunnen hebben.. Je hog 2 vind dat ook niet leuk [8D]

Comment

• SM
                          • Oct 2004
                          • 129

citaat:Geplaatst door Iko

Ik wenst niet in zalen te zijn waar bier naar me gegooit wordt Zijn denk ik ook weinig tafels die dat kunnen hebben.. Je hog 2 vind dat ook niet leuk [8D]
                          Dat wenst niemand, maar toch stond ik een moeilijk 32-kanaals-bandje op Paaspop vanaf de monitortafel te mixen zonder soundcheck. FOH-midas deed alleen nog maar rode lampjes. Dan gaf ik toch de voorkeur aan de monitortafel :-)
                          Tafels voor de verhuur komen in vele omstandigheden om rendabel te zijn. Ongeluk kan overal gebeuren.

S.

Comment

• mertens
                            • Mar 2001
                            • 53

JA en een glas bier over een pm5d doet het wel goed!
                            bij de Digico blokkeer je gewoon even het scherm en maakt hem schoon.

geen problemen gaan zoeken als ze er niet zijn.

Comment

• meyerfreak
                              • Mar 2004
                              • 142

Ja je hebt gelijk Chris..., maar laten we niet afdwalen... waar zijn we mee bezig; een digico te vergelijken met een mackie....... kom op zeg dit is echt appels met peren vergelijken!!!!!

Er zijn maar weinig tafels die in hetzelfde segment als een Digico vallen, Innovason, Yamaha PM1D ... verder kom ik eigenlijk niet !![)]
                              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

Working...