uitrusting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

uitrusting

ik heb momenteel een drive-inn show maar wil ook een beetje artiestenbegeleiding erbij gaan doen. wie weet wat je daar voor uitrusting voor moet hebben ? zijn er bijv. bepaalde eisen wat ze vragen aan geluid ofzo ? ik hoor het graag......
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Een live mixer zou niet slecht zijn.
    En natuurlijk goede microfoons , die niet lkkr gaan rondzingen(feedback).
    Spreekt volgens mij voor zich?
    Ik zou als ik jou was een standaardsetje (of meer) maken en dit set(je) huren bij een licht/geluid bedrijf, scheelt je veel geld!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Even een vervelende opmerking. [8)]

Als je niet weet welke spullen je hiervoor nodig hebt. Hoe weet je dan hoe je die bij een liveartiest moet bedienen en wat ze voor problemen kunnen opleveren? Techniek bij een liveartiest is echt heel anders dan bij een DJ. Met alleen spulletjes kopen voor je er mee om kan gaan ben je alleen maar jezelf enorm in de nesten aan het werken.

Neem dit aub niet te zwaar op. Ik bedoel het in de trand dat als je een goede reputatie hebt in de techniek bij drive-inn shows wil je dan ineens dat terugbrengen tot "die beginners van die tapeartiest"? Als je het goed doet is 'normaal'. Maar als het niet goed gaat hoort iedereen het direct in dit wereldje.
      lekker belangrijk!

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

Of die spirit M12 genoeg is, hangt volledig af van wat je ermee wil doen... Een volledige band met drum, bassgitaar, lead gitaar (soms zelfs 2), toetsenist, vocalist, eventueel zijn de gitaristen nog backingvocal ook... Dat krijg je met zo een dingetje niet getrokken. Vooral dan omdat je drums al meteen een heel deel kanalen wegvreten.

Maar natuurlijk zijn niet alle live dingen even groot...

Ik kan je alleen aanraden om hier eerst voldoende over te lezen, en vooral in de leer te gaan bij andere mensen. Ikzelf ben DJ, en kzou heel graag achter de knoppen van PA's staan. Ik lees en lees en lees over deze dingen, maar ondanks dat ik uiteindelijk wel wat theoretische achtergrond heb vergaard zou ik mijn plan niet kunnen trekken achter de knoppen, simpelweg omdat ik het nog nooit gedaan heb.

Comment

• rolanddeg
          • Nov 2004
          • 337

inderdaad wat er wordt grezegd: DJ en PA: de enige overeenkomst is dat er uiteindelijk muziek uit de speakers komt, de rest is eigenlijk verschillend... Ik kan bijv wel PA mixen, maar DJ'en kan ik ab-so-luut niet! En bij dj's meestal net zo, alleen dan andersom.

Maar die Spirit M12:
          als je alleen in kleine zaaltjes wilt gaan mixen waar je de drums niet uitversterkt heb je nog 1x keyboard, 1x basgitaar, 2x gitaar en 3x zang. Dat zal je dus met die M12 gaan redden... maar wil je groter kom je met 6 tot 8 kanalen extra voor de drums, dan heb je dus wél een probleem. Tenzij je je stereo sporen ook mono gaat gebruiken.

Comment

• djsjoerd
            • Sep 2002
            • 58

Voor artiestenbegeleiding (tape acts) zie je best veel iets in de trand van:
            Midas venice 16 19" model
            TC Electronics M-One XL effectapparaat
            DBX 166 compressor/limiter
            DBX / Klark Eq
            klein frontsetje bijv. EV RX serie of iets dergelijks

Lekkercompact allemaal, en toch goed geluid

Comment

Working...