Het zal hier wel als eens gepost zijn, In de veronderstelling dat je 2 subs plaats onder 2tops, hoe zwaar moeten die subs dan zijn in verhouding tot die tops? Hoeveel sub-RMS tov de top-RMS?
Hoe veel vermogen van sub tov top?
Collapse
X
-
ligt aan het soort sub en rendement.
meestal gebruiken wij de vuist regel 4 sub 2 mid 1 hooggroetjes,
Bas -
citaat:Geplaatst door stompinne
Het zal hier wel als eens gepost zijn, In de veronderstelling dat je 2 subs plaats onder 2tops, hoe zwaar moeten die subs dan zijn in verhouding tot die tops? Hoeveel sub-RMS tov de top-RMS?][^]
Ik gebruik soms 4 subs met 2 x top en soms 4 xtop en 2 maal subs !
Raar hé [^]
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
lol en ik gebruik dan weer 4 sub en 4 top ...
nee, een regel die wordt wel 'ns wordt toegespast in de hifi wereld is 70/20/10% (bas/mid/hoog) of 80/20 (bas/lowmid;highmid/high).
Voor pa, tja, een beetje kijken naar je rendementen van je speakers en matchen, in de praktijk draait het toch uit op wat je smaak is.nu gij en dan ikke weerComment
-
citaat:Geplaatst door rolanddeg
En het ligt er uiteraard aan wat voor muziek je wilt draaien. Voor hardcore heb je heel was meer sub nodig dan bijv pop/rock!
Comment
-
met hardcore bedoel ik eerder http://ttchatou.free.fr/musique/Thun...c%20Mix%5D.mp3 ... is uiteraard ook nog wel top voor nodig, maar de bass moet er echt in klappen, het lieft gaan de mensen met een maagprobleem naar buiten! [:S]Comment
-
citaat:Geplaatst door sis
Het zal hier wel als eens gepost zijn, In de veronderstelling dat je 2 subs plaats onder 2tops, hoe zwaar moeten die subs dan zijn in verhouding tot die tops? Hoeveel sub-RMS tov de top-RMS?][^]
Ik gebruik soms 4 subs met 2 x top en soms 4 xtop en 2 maal subs !
Raar hé [^]
sisComment
-
Stompinne, dit heeft alles te maken met de locatie !
In een tent gebruik ik 4 subs en 2 toppen
In een sporthal gebruik ik 2 subs en 4 toppen ( spreiding )
En de rest heeft alles te maken met de al dan niet slechte of goede acoustic van de zaal !
Zo bepaal ik mijn opstelling !!!
Het heeft niks te maken met mijn muziekkeuze aangezien ik muzikant benen geen hardcore of aanverwanten draai !!
sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Het heeft niks te maken met mijn muziekkeuze aangezien ik muzikant benen geen hardcore of aanverwanten draai !!
sis
Make your musical dreams come true with CASIO digital pianos and keyboards. All CASIO musical instruments with dealer search, accessories and features — in a simple online overview.
Als volgende band zo'n slordige 20 jaar bestaat, de klant (cd-koper) bepaalt of de muziekkwaliteit goed of slecht is?
Comment
-
sis
Make your musical dreams come true with CASIO digital pianos and keyboards. All CASIO musical instruments with dealer search, accessories and features — in a simple online overview.
Als volgende band zo'n slordige 20 jaar bestaat, de klant (cd-koper) bepaalt of de muziekkwaliteit goed of slecht is?
Kwalitatief is het dan ook niet goed, het is een introductie nummertje die in verschillende talen wordt opgenomen met andere arrangementen [^]
Voor de rest heb ik alleen de rechten
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Het zal hier wel als eens gepost zijn, In de veronderstelling dat je 2 subs plaats onder 2tops, hoe zwaar moeten die subs dan zijn in verhouding tot die tops? Hoeveel sub-RMS tov de top-RMS?
zoals ik heb geleerd moeten de tops nemen en dat zo
De aantal watts per sub nemen dat delen door 2 en en dat in de speaker van de tops zetten dus heb je 200 watt sub dan moet je dus 100 watt luidspreker in de tops zetten en dat weer delen door 2 en dat in de hoorn zetten dus 100 delen door 2 en dat is 50 dus jahMartijnComment
-
Ga je er dan vanuit dat ze allemaal de zelfde gevoeligheid hebben?? Als de gevoeligheid 10dB verschilt dan lijkt mij dat dit regeltje niet op kan!?M.v.g. Sander
Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
Nieuw SB122 en Dynacord S1200Comment
Comment