Wie kent het merk EML. Ik hoorde van het weekend een paar Sublow 218 van dit merk. Wie weet wat dit voor een kasten zijn met welke units ?
EML met eigen Speakers ????
Collapse
X
-
EML is een Belgisch productiebedrijf. (Doen o.a. Werchter, NOTP, ...)
De SubLow 318 is een subkast die ze zelf in mekaar hebben gestoken ter aanvulling van hun Adamson Line-Array... Let wel : het is 318 en niet 218, dit getal slaat namelijk op 3x18".
Ze hebben echter nog enkele andere interessante producten (laten) maken. Je moet maar eens kijken naar de monitor-oplossing voor het koor en het orkest van de Night Of The Proms.
Ze waren trouwens ook de eerste firma die op producties de SunStrip of ook wel LightBatten genoemd.
Je moet maar eens rondneuzen op hun site...
-
citaat:Geplaatst door Marcbo
Weet jij toevallig ook hoe zij de constructie bdacht hebben met 3 x 18" ??
Er zit hoogstwaarschijnlijk JBL in.
Zowel qua klank als qua formaat subs om U tegen te zeggen.Comment
-
Subs zijn gemaakt door K-teg (flightcase-bouw)
hier in belgië.
Of hij ze ook berekend heeft weet ik niet.
Comment
-
Groetjes,
Allert
Tivoli geluidOne louderComment
-
Zeker leuk. Die roadies verslepen nu vast 1/3 minder kasten
Heb jij die subs wel eens drie hoog gestapelt. Is niet echt fijn qua gewicht en zeker niet makkelijk gezien onze vrienden v/d arbo.
Ik weet niet wat ze prescies wegen maar ongeveer 200kgComment
-
Hoop maar dat er 16 handgrepen inzittenGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Die 318 kun je best met 5 of 6 man stapelen... als ze 3 hoog moeten (zoals op Werchter), dan zijn er wel hadigere oplossingen (vanaf het podium erop etc). Erg vette subs...
EML maakt best veel kasten zélf. Hoewel ik er best wat voor werk, weet ik eigenlijk niet helemaal precies wie het nu eigenlijk precies ontwerpt en maakt. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Duim (Patrick Demoustier) daar een grote rol in speelde, maar dat weet ik eerlijk gezegd dus niet helemaal zeker.
Die wedges die ze gebruiken zijn allemaal zelfbouw... HDA, HDP en EMW
Dan hebben ze nog een klein conventioneel PA kastje dat veel gebruikt wordt: EMT. Een bergje andere PA kasten als HDS, EMF, ??, die ik nog niet echt vaak in mijn handen heb gehad.
Tot slot hebben ze recentelijk ook een line-array kast gebouwd (line-array, geen line-source-array!) met onderdelen van de JBL HLA kasten die ze nog hadden. Wordt gebruikt voor outfilletjes/ sidefills etc... klinkt erg goed, maar dat geldt eigenlijk wel voor alle kasten die ze zelf maken.
Hope this helped...
Cheers!Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
Comment