Soundcraft K1 insert

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iko
    • Feb 2002
    • 766

Soundcraft K1 insert

Hoi,

Ik was vrijdag oppad met een soundcraft K1 16 kanaals, met daarbij een DBX 266XL compressor en een "DAP" insert snake. Na dat ik na een kwartier er achter kwam waarom ik geen geluid uit de kanalen kreeg waar de compressors inzaten (compressor gaf het signaal niet door...).

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Met een verona werkt het wel... 266XL's ginge voor de eerste keer mee dus dat kan het niet zijn... Ook na het omkeren van de jacks achterop de 266xl kreeg ik nog niks binnen [B)]
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Is simpel: Soundcraft heeft op de K1, GB enz de Tip als Return en de ring als send.
    Meestal gebruikt men de Tip als send en de Ring als return.

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

Maar als je dan de jacks bij de compressor omdraait moet het toch weer kloppe of denk ik nou ff verkeerd? []

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

citaat:Is simpel: Soundcraft heeft op de K1, GB enz de Tip als Return en de ring als send.
        Meestal gebruikt men de Tip als send en de Ring als return.
        Als je goed leest...had het dan moeten werken....

Ik heb die DAP insert kabels voor gebruik door gemeten...die dingen zijn goed...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Dat klopt ja, waren de compressors wel aan?[] Heb je ook gekeken naar output op de compressor? Of is het een toevallige kabelbreuk die alleen problemen veroorzaakte tijdens het aangesloten zijn op de 266? Anders ligt het aan de insert op het mengpaneel, en anders is de compressor kapot.

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

Ze stonde allemaal aan, lijkt me vreemd als ze alle 3 stuk zijn, en 6 kabels of 6 inserts stuk lijkt me ook sterk

Maar misschien dat ik m niet goed omgedraait heb, was erg veel stress tijdens de productie en die dap kabels hebben alleen maar kleurtjes waar ik ook nog steeds niet uit ben wat wat is..

Weet iemand dat misschien ook? Wat send en wat return is op die dingen..?

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Kijk hier eens: http://binkster.net/Mixer_insert_list.txt
              Staat een hele lijst met tafels en inserts en hoe ze aangesloten zijn

Comment

• Iko
                • Feb 2002
                • 766

He, dat is handig. Nou ja, ik ga het vrijdag weer proberen met een AH GL4 : http://www.allen-heath.com/veterans/...ts/gl4/gl4.htm

Daar zou het dat theoretisch wel moeten werken [8D]

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

citaat:Geplaatst door Iko

Ze stonde allemaal aan, lijkt me vreemd als ze alle 3 stuk zijn, en 6 kabels of 6 inserts stuk lijkt me ook sterk

Maar misschien dat ik m niet goed omgedraait heb, was erg veel stress tijdens de productie en die dap kabels hebben alleen maar kleurtjes waar ik ook nog steeds niet uit ben wat wat is..

Weet iemand dat misschien ook? Wat send en wat return is op die dingen..?
                  En de DAP kabeltjes zijn over het algemeen: Witte ring = Tip; Rode ring = Ring.
                  Ezelsbrug bij het effectapparaat: w(I)t=In; (R)ood=Return

Soms wel een verkeerd-om kabeltje gehad. Maar, je kunt de ringetjes makkelijk verwisselen met elkaar

Hopelijk heb je er wat aan?

Succes.Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Ik heb ook wel eens dergelijke geintjes gehad met een K1, sommige koptelefoons (afhankelijk van de plug) werkte niet. Er zitten een beetje goedkope jack aansluitingen op die K1's, sommige pluggen gaan net niet ver genoeg in het chasisdeel om goed kontakt te maken.

De insert kabels van DAP is inderdaad ook nog eens een andere norm als Soundcraft hanteerd, maar als je de achterin de compressor om wisseld is dat inderdaad geen probleem.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Iko
                      • Feb 2002
                      • 766

citaat:Geplaatst door SPS
                      En de DAP kabeltjes zijn over het algemeen: Witte ring = Tip; Rode ring = Ring.
                      Ezelsbrug bij het effectapparaat: w(I)t=In; (R)ood=Return

Soms wel een verkeerd-om kabeltje gehad. Maar, je kunt de ringetjes makkelijk verwisselen met elkaar
                      maar ik heb van die multi insert kabels, dus dan heb je er 4 in 1 kabel en daar zitten dus ook 8 verschillende kleurtjes op [)]

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

dan kun je het beste er een maandagavond voor uittrekken, en met een multimeter ff de kabel doorbellen, en een mooi tabelletje maken , en er dan een deftig aanslujitschema in autocad bijmaken, en dat dan uitdraaien , en plastificeren, en aan de binnenkant van je auto plakken, en uit je hoofd leren.

Comment

Working...