Een vriend van me vroeg me net ff snel (ik wist het zo snel even niet) wat voor versterker hij op zen set kan zetten, hij heeft de Behringer B1800X als baskasten (400 watt rms en ze zijn 8 ohm) en de B1520 toppen (200 rms en ook 8 ohm) tops worden doorgelust van de bassen. Weten jullie misschien wat voor versterker hij er maximaal op kan zetten ? [:I] Alvast bedankt
Maximaal van versterker
Collapse
X
-
@ ricardoke
als je 2x 8 ohm hebt moet je die door 2 delen dur 8 : 2 is 4 ohm en het wattage kun je gewoon bij elkaar optellen dus een versterker van ongeveer 400 + 200 is 600 waat op 4 ohm
volgens mij werkt het zo dat IK een keer heb gelezen
maar ik weet het niet zeker dus ik zou ff iemand vragen die er meer verstand van heeft want ik zit er zelf ook nog over te twijfelen
PS. koe klinkt dat setje en hoe duur heeft het setje gekost wil er zelf ook mischien aanschaffen -
citaat:Geplaatst door discover
als je 2x 8 ohm hebt moet je die door 2 delen dur 8 : 2 is 4 ohm en het wattage kun je gewoon bij elkaar optellen dus een versterker van ongeveer 400 + 200 is 600 waat op 4 ohm
Het is wel zo dat je die 200w-speaker 200 tot 400w mag geven, dus voor sub en top samen heb je een versterker tussen de 400 en 800w per kant aan 4 ohm nodig.Comment
Comment