welke monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aeolian
    • May 2005
    • 48

Hoe staat de rs122 eigenlijk t.o.v. de hk pr122? Vergelijkbaar of is de pr die €50 extra wel waard?

En hoe vergelijken ze met andere merken? Behringer F1220, yamaha sm12V, KME FM 1122S, JBL JRX 112 M, ...

Comment

• Beldog
      • May 2004
      • 140

Wij gebruiken de RS122MA en de RS152XA. Wij zijn daar wel tevreden over. Doet wat het moet doen. De RS'en gaan voor de kleinere klussen hard genoeg, goede klank volgens de artiesten.
      Wij hebben ook DART en FAST van HK, dit is natuurlijk stukken beter...de prijs is ook gevoelig hoger.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Iemand ervaring met de EV sx250 als monitor ??

Lijkt me ook heel geschikt als monitor, en toch nog goed inzetbaar als extra speaker hier of daar ??

Comment

• paulheu
          • Oct 2003
          • 156

de 12" floortjes van Behringer zijn erg goed, gaan keihard en kosten €200/stuk

de 15" versie vind ik wat minder, maar de 1220 is IMO een uitstekende monitor, zeker voor zijn geld..

Alhoewel ze het wel weer niet halen bij mijn Master MD121SM floortjes.. Maar die zijn dan ook 'iets' duurder..

Comment

• aeolian
            • May 2005
            • 48

paulheu,
            Heb je ook al eens die HK-monitors gehoord? Hoe vergelijken die behringers daar tegen?

Comment

• Jaap @ monitoring
              • Jun 2005
              • 61

qua monitoring zou je ook d&b max 12's kunnen gebruiken voor het lichtere vocale werk, maar als je echt power wilt zou ik voor de max 15's gaan die kunnen denk ik wel redelijk prijzig zijn, maar mischien zou je wat met d&b audio kunnen doen, wie weet

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

d&b maxen zijn toch wel een heel andere prijsklasse als de genoemde HK's, behringers e.d.

D&B is de top van de PA en daar hebben we het hier toch echt niet over volgens mij.

Misschien wel eens een idee om op zoek te gaan naar een stelletje tweedehandse ElectroVoice S200's, altijd goed en ook zeer veelzijdig te gebruiken (ik ben zelf ook op zoek hierna)

Comment

• Jaap @ monitoring
                  • Jun 2005
                  • 61

een S200 zou inderdaad wel makkelijk zijn het zijn ook wel lekkere bakkies om te gebruiken met allesoorten bandjes ( het zijn ook wel ragbakkies ) en ze houden het lang vol, dus het zou opzich wel een goede keuze zijn denk ik

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

d&b gaat hier uit de boot vallen denk ik, zo een max 15 ligt kwa prijs rond de 1800 eurootjes...

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Jaap @ monitoring
                      • Jun 2005
                      • 61

daarbij zullen we denk ik maar aan de s200 denken want denk dat die wel in prijs verschillen, maar dan nog ev is duur, wij gebruiken het zelf ook, maar daarvoor heb je ook wat natuurlijk.

Comment

• Tristan
                        • Oct 2004
                        • 121

Neem een paar DAP K-115 of K-112`s die zijn goed koop bijna geen feedback probs (vanwege weinig mid o.a.) Ben er zelf niet heel erg fan van, maar ze doen hun werk wel goed.
                        tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• Ibvee
                          • Nov 2002
                          • 714

Er wordt hier over EV gepraat als een goede optie, maar duur, d&b maxen als te duur, allebei zoiezo al niet te vergelijken met dap, verder is er nog HK en behringer, allemaal merken die het stuk voor stuk beter doen dan dap... Zelfs die behringer monitoren zijn stukken beter, en die kom je zelfs nog regelmatig tegen op grotere podia, hoewel waarscheinlijk dan wel aangepast, maar Dap heb ik daar nog nooit gezien...
                          De groeten => Micha

Comment

• bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

Lachen met die DAP K-112's.
                            Ik heb ze sinds een tijdje in de oefenruimte hangen en moet
                            zeggen ze klinken voor dit doel best redelijk, maar nu komtie,
                            zet de boel iets te hard, beginnen de filters te roken....
                            Ik heb er een die er helemaal mee ophield voor garantie gehad,
                            maar die begint ook al weer rook signalen te geven.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

Ik kan me goed voorstellen dat je dat een lachertje vind, als je normaalgesproken de spullen gebruikt die in je handtekening staan [:P]

Maargoed, wij hadden laatst een podium vol behringertjes liggen, gehuurd, en de verhuurder was nogal handig met de soldeerbout, dus heeft die dingen wat aangepast (extra filtertjes enz.) was wel zeker meer dan ik ervan verw8 had! Misschien kan je eens op het net kijken of er al mensen zijn die dit structureel doen en daar goede oplossingen voor hebben gevonden.
                              De groeten => Micha

Comment

Working...