AKG C408 (drummics)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bram
    • Jan 2005
    • 15

AKG C408 (drummics)

Ben in bezit van een viertal AKG C408 clip-mics.

Om deze mics aan te sluiten zit er een speciaal kastje bij. Het is een klein mengpaneeltje waarin de microofoontje middels een 3,5 mm jack worden aangesloten. Tevens zorgt het kastje voor de voeding.

Vanuit het kastje komen 2-tal XLR pluggen voor naar de mengtafel.

Werkte op zich prima, todat het kastje ermee stopte. Krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.
    Probleem is echter dat ik geen info kan vinden over he desbetreffende kastje. Er staat geen merk of serienummer op.

Heeft iemand ervaring met dit type microfoon. En zijn ze evntueel ook aan te sturen op een ander wijze??
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

waar steek je die 2 xlrren in?? 1 in je mengtafel (ga ik van uit) en de ander dan?

als ik het goed heb kun je gewoon fantoom aan die dingen geven vanaf je tafel
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

lees ff : 3,5mm jack.. Noem eens een tafel?

voor de overigen : er staat een klein spanninkje op de mike, en das om te polen met een soort XLR-plug, met interne spanningsregeling. Ook zijn er van AKG kant en klare kastjes te koop, mete batterij of fantoom. Kun je kiezen.

ff naar de dealer ermee, of mail anders ff.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Ik heb ook ooit een aantal van die mic's gehad,
        deze gingen ook via een sub mixer.
        Iemke Roos heeft voor deze mic's een xlr adaptor zodat
        je ze direct fantoom vanaf je tafel kunt geven.
        En anders moet je ze ombouwen naar xlr.
        Mischien heb je hier wat aan,

Succes ermee.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Bram
          • Jan 2005
          • 15

Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee!!! Kon er al zo weinig info over vinden.

Zal eens gaan informeren bij Iemke Roos naar de XLR-adapter.

Dat kastje heeft bij mij nooit echt lekker gewerkt. De kwalititeit is niet echt hoogstaand.

Comment

• SH1000
            • Dec 2009
            • 220

Een onderwerp uit den ouden doos. Ik zou ook graag een zestal C408 drum-mikes direct aan willen sluiten op een mengtafel. Iemand nog ervaring, tips?
            Good is the enemy of Great
            [Jim Collins]

Comment

Working...