FX AUX Sends tbv Monitor-gebruik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jderkx
    • Jun 2005
    • 2

FX AUX Sends tbv Monitor-gebruik

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om een FX AUX Send uitgang te gebruiken als Monitor-aansturing bij Behringer SL 2442 FX-Pro?
  • MMD
    • Feb 2005
    • 53

Nee want ze zijn post-fader en niet pre-fader te schakelen.
    Groet André

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Ofwel:

Ja, maar ze zijn post-fader en niet pre-fader te schakelen.

Als je een beetje creatief bent is het wel te doen. Een en ander ligt ook aan de toepassing waarvoor je het wil gebruiken.

Voorbeeld: Er moet alleen leadvocal / alleen blazers / alleen bassdrum / alleen keyboards over die monitorgroep. Dan het signaal van die kanalen via de subgroepen naar L/R routen. Bij de soundcheck zorgen dat de schuif van het kanaal op 0 staat (dus open!) en de monitor goed instellen. Vervolgens bij het mixen het zaalvolume aanpassen met de subgroepen.

Als je echter met die auxen een complete mix wil maken wordt het al wat lastiger. Want dan verandert het monitorgeluid als je het zaalgeluid verandert.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Als je er geen feedbackgevoelige instrumenten over zet gaat dat prima.

Toetsenisten of di bassisten kun je best een monitor over een eff-send geven. Een beetje je koppie bijhouden et-presto. Doe dit al jaren zo bij cafe optredens.
        lekker belangrijk!

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Het geven van monitorgeluid over post-fader sends kan ook zijn voordelen hebben. Als het zoals al eerder genoemd over een groepje vocals gaat hou je de balans tussen de verschillende stemmen aan die je ook in het zaal geluid gebruikt.

Comment

• rolanddeg
            • Nov 2004
            • 337

Voor theatervoorstellingen gebruik ik mijn auxen bijna altijd post... Speler van het toneel, hopla meteen schuif naar beneden ook meteen monitoren weg. Ik weet, dit kan je ook simpeler met mute-knoppen doen, maar bij gebrek aan die knoppen (oudere tafel...) gaat dit niet zo makkelijk.

Comment

• Tristan
              • Oct 2004
              • 121

Het lijkt me meer dat je beter kan proberen, want ieder doet het op zijn/haar eigen werkwijze. Dus probeer wat en kijk wat jou beter lijkt.
              tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• jderkx
                • Jun 2005
                • 2

Voor iedereen die gereageerd heeft of dit nog gaat doen: alvast bedankt voor de moeite!Ik ga deze tafel uitsluitend als monitormixer gebruiken aan de rechterkant van het podium. Ik heb ook gekeken naar bv MixWizard 16:2 van Soundcraft, maar het prijsverschil is zo'n 1000 Euro. Het is voor een school dus geld speelt een rol. Inderdaad in post fader zie ik geen probleem. Ik hoef tenslotte geen PA aan te sturen met deze tafel.

Comment

Working...