apple ipod

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

apple ipod

vrienden,

wegens een redelijke vracht achtergrondmuziekjes heb ik het idee opgevat om een i-Pod aan te schaffen.
    Zijn er al ervaren gebruikers die hun ervaringen willen delen??

mazzelsd

gerard
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

Ik heb deze speler niet, maar heb wel een equivalent in de ALDI gekocht met een hardeschijf van 20G.

Zeer handige toestellen. Alleen jammer dat ze maar uitgerust zijn met van die mini-stereo jack's.

Comment

• PeTAR
      • Jul 2005
      • 151

Ik heb zelf geen Ipod, maar wat wil je er mee doen? Puur voor opslag of gebruiken tijdens een voorstelling om de muziek af te spelen?

Comment

• deurklink

Heb een ipod! Maar de kwaliteit van de batterij is zwaar waardeloos.. Verder vind ik het een ideaal ding! Paar goeie cd's op gezet (hoge kwaliteit) scheelt weer cd's sjouwen!

Comment

• tijn
          • Oct 2003
          • 184

Ik heb zelf een iPod mini. Kwaliteit van het geluid vind ik erg goed.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

ik heb voor een prikkie een samsung yepp van 1 Gig gekocht. En daar kun je ook nog eens met een line ingang rechtstreeks op MP3 mee opnemen. Zo groot als een lucifersdoosje. 27 uur op een AA batterij...

Niet echt aanleiding om ee dure (trendy dus diefstalgevoelige) IPOD voor te kopen van 10X de prijs.
            lekker belangrijk!

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

ik heb een iPOD 40GB, en ben hierover zeer tevreden.
              En wel omwille van volgende zaken:

- Zeer handige user interface
              - Je kan zelf kiezen in wel formaat, en in welke compressie je muziek op de HD zet.
              - geen hoop CD's meer meezeulen, om op elk mogelijk festival toch enigsinds passende achtergrondmuziek te kunnen spelen.

Wat betreft de batterij, kan ik slechts hetvolgende zeggen: de ipod draait zonder probleem een ganse dag op batterij. Maar normaal heb je toch stroom in de buurt, dus waarom hierover drukte maken?

De minijack is inderdaad een nadeel...maar met de docking station erbij valt dat eigenlijk best nog mee.

Comment

• meyerfreak
                • Mar 2004
                • 142

Hey gerard, wij hebben hier op de zaak een aantal maandjes geleden een A-B vergelijking gedaan tussen ipod en cd, met een steely dan cd'tje (afluistering 2xUPM met een UMS ).
                uitkomst: met de apple lossless codering geen duidelijk hoorbaar verschil !! wel is het belangrijk dat je de LINEOUT van het het docking station van de ipod gebruikt. De hoofdtelefoon uitgang geeft uiteraard een gekleurde klankweergave...
                ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• JeroentjE
                  • Oct 2000
                  • 197

Onze FOH tech gebruikt ook een I-Pod om intro's en dergelijke mee af te spelen. Wat me vooral opviel was dat het apparaat tering-traag is!

Just my 2 cents ..
                  Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                  Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                  Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• speakerfreak
                    • May 2002
                    • 1446

heb zelf ook een mini, en vind het voor het geld heeleerlijk gezegd... een kutding

Ding is na een paar uur leeg, kwaliteit van het geluid met bijgeleverde oordopjes is KUT, en het progamma (Itunes) om de nrs erop te zetten is nog meer kut...

Heb het ding een tijd geleden gekocht, en heb hem maar een paar keer gebruikt
                    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat:Geplaatst door meyerfreak

Hey gerard, wij hebben hier op de zaak een aantal maandjes geleden een A-B vergelijking gedaan tussen ipod en cd, met een steely dan cd'tje (afluistering 2xUPM met een UMS ).
                      uitkomst: met de apple lossless codering geen duidelijk hoorbaar verschil !! wel is het belangrijk dat je de LINEOUT van het het docking station van de ipod gebruikt. De hoofdtelefoon uitgang geeft uiteraard een gekleurde klankweergave...
                      kijk, dat is dus info waar ik wat mee kan.

Was van plan een 60Gig te kopen, om er ook boekhouding etc op te kunnen transporteren. Dat gesleep met laptops losse HD's enzo schiet niet op. Verder was ik het branden van CD's al een tijdje zat, en t gaat meestal om pauzemuziek, intro's etc komen van MD bij ons. Ik heb een stuk of 50 MD's vol, maar je loopt steeds weer tegen andere feesten, bands en dus andere pauzemuziek aan. En zo'n klein ding is dan best interessant.
                      Da diefstalgevoelige : hij komt in een la te liggen van de mengtafel, en daar zit een ouderwets slot op.

Nou nog een Palm-top-telefoon, met USB, en klaar is gerard.

@ speakerfreak: welke heb je, en wil je m verkopen??

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

citaat:Geplaatst door showband

ik heb voor een prikkie een samsung yepp van 1 Gig gekocht. En daar kun je ook nog eens met een line ingang rechtstreeks op MP3 mee opnemen. Zo groot als een lucifersdoosje. 27 uur op een AA batterij...

Niet echt aanleiding om ee dure (trendy dus diefstalgevoelige) IPOD voor te kopen van 10X de prijs.
                        Voordeel van een ipod is dat je er gewoon .WAV bestanden (dus ongecomprimeerd cd kwaliteit) op kunt zetten. Zeker op een PA vind ik MP3tjes net effe minder lekker klinken (Allemaal hetzelfde hoog en hetzelfde laag). En op een 40 of 60 Gig hd-tje kan je net effe wat meer kwijt als je ongecomprimeerd te werk ga.
                        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• S500D
                          • Feb 2003
                          • 215

maar om je boekhouding er nou te transporteren vind ik een beetje link. stel hij wordt wel gejat, dan staat er info op waar niemand iets mee te maken heeft en daarbij zo'n ding kan crashen en alles is foetsie, tenzij je de boel goed backupt. maar het lijkt mij voor achtergrond wel een erg handig medium. En laat het dan iets minder mooi klinken dan een cd, tegen het gemak kun je geen koffer vol cd's meer meenemen.

Gr Ron
                          U draait, Wij vragen.

Comment

• soundcheckfrits
                            • Jan 2005
                            • 455

zo'n ipod tja het is een makkelijk apparaatje maar niet mijn smaakt apparaat ( k heb iets tegen appel) voor achtergrond muziek gebruiken wij altijd onze ''tom tom go'' je hebt dat ding toch al nodig om te navigeren duss je kunt hem ookwel gebruiken voor mp3 (na mijn mening prima geluid)
                            de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• B-there
                              • Oct 2002
                              • 272

Ik heb ook een Ipod Mini. En ben er best tevreden over.
                              Geen muziek die bv. tijdens het sporten of gewoon lopen overslaat. Muziek erop en eraf gooien. In de kwaliteit die jij wil.

Ik vind het trouwens wel meevallen van die batterij. Heb dan wel veelal de lader bij me. Of ik laad hem op via de usb of firewire.

Ben wel niet zo tevreden over de data opslag.. Vind het niet zo werken in combinatie met muziek.

Ga denk ik wel binnenkort zo'n dockingstation aanschaffen. lijkt me ook wel zo handig ipv die mini jack..

Grz

Bart

<center>-------------------</center>

Comment

Working...