apple ipod

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

tja die tientallen gigabyte grote werken met een harddisk. En ik heb nou eenmaal liever geen bewegende delen als ik naar een MP3 speler ga. Ze doen trouwens bijna allemaal ook wmp en wav hoor.

Philipsen kunnen trouwens hetzelfde als de apples en zijn de helft van de prijs. [B)]

Ik ben voor echt klein en gebruik het gelijk als recorder ook. Past in mijn gesloten vuist. 100 nummers pauzemuziek en drie uur optreden opnemen...
    lekker belangrijk!

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

voor achtergrond muziek gebruiken wij altijd onze ''tom tom go'' je hebt dat ding toch al nodig om te navigeren
      da's inderdaad interessant om in een donkere zaal of als er te veel rook gespoten werd, je apparatuur terug te vinden!

Comment

• marcel
        • Aug 2000
        • 163

De iPod is opzich een leuk apparaat, met een boven gemiddeld geluid (in vergelijking tot veel andere media-players). De legale downloads van iTunes ben ik niet kapot van, alles op 128 kbps gecodeerd...

In de laptop waarmee ik steeds vaker op pad ga heb ik alles op geslagen in mp3's van 320 kbps, en dan vind ik het geluid op een grote set acceptabel genoeg, dus de 128 kbps die iTunes bied is zwaar onder de maat (zeker voor 99 cent per track).

Marcel
        You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• AH
          • Apr 2004
          • 248

Ik heb een Qtek S100 pocketpc.
          Hierdoor heb ik dus o.a. volgende mogelijkheden:
          Telefoon (simlokvrij dus een heel goedkoop abonnement).
          Windowsmedia player ( Mp3/wav video foto,s ect).
          Outlook syncroniceerd automatisch met m,n PC (dus afspraken,adressen in alle machines uptodate, echt super).
          GPRS dus overal internet (wel erg duur per mb).
          Wifi via extra SD card (handig als er een netwerkje op lokatie is).
          Tomtom navigator (onmisbaar in dit vak).
          Div backup mogelijkheden door 1 gig SD card.
          En er zijn diverse interesante programma,s verkrijgbaar, ook voor onze branche.
          Kort samen gevat, een komplete pc/telefoon,navigatiesyst die ik altijd bij me heb, voor nog geen € 600,-
          Echt de beste uitvinding sinds het gesneden witbrood[8D]
          Anne Homan

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Ik ben zelf meer fan van creative, kijk eens op http://www.creative.com/products/mp3/ voor hun producten, vooral de zen reeks staat garant voor goede kwaliteit. Mooi design, goede kwaliteit en met de "zen media centres" kun je alles...
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Heeft iemand toevallig al een AB vergelijking tussen een IPOD en de Creative speler gedaan?

Ik ben benieuwd of er nog verschil in geluidskwaliteit zit als je beide gebruikt met .WAV bestanden.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Ik heb zelf een ipod nano 4gb.
                Lekker klein!
                Batterij gaat ongeveer 10 uur mee met een beetje geluk.
                Itunes werk bij mij super, je moet even weten hoe je het instelt. Dus niet zeuren dat het kut is.
                Interface is ideaal en kwaliteit ook.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• DiGiCowboy
                  • Jul 2006
                  • 60

Heeft iemand toevallig al een AB vergelijking tussen een IPOD en de Creative speler gedaan?

Ik ben benieuwd of er nog verschil in geluidskwaliteit zit als je beide gebruikt met .WAV bestanden.
                  Nee, alleen in mp3 vorm, maar daar was weinig verschil in te merken... (het klonk allebei niet best.)
                  Hoe groot word een normaal nummer a 5 minuten in een WAV bestandje eigenlijk? ik gebruik nu over het algemeen alleen maar apple-lossless op mijn nano, maar ben er dik tevreden mee !!

Ohja wat betreft Itunes, dat werkt in 1 keer stukken beter als je het op een apple computer draait !! (mijn ervaring iig.... er gaan wel meerdere dingen veel beter als je een apple hebt )

Comment

• jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

Wav is zo'n 10MB/minuut bij 16bit/44KHz

Comment

• Radar
                      Moderator
                      • Jul 2002
                      • 890

Een aai pot.
                      Dan heb ik direct het beeld voor me van een lesbische cavia.
                      ( met gebreide tuinbroek aan )
                      Ik doe niet aan bijgeloof.
                      Dat brengt ongeluk.

Comment

• aameijer
                        • Oct 2005
                        • 67

Hoi Gerard,

Ik gebruik al langere tijd een Ipod Mini met alle bestanden in lossless formaat. Kan aan mij liggen maar ik hoor weinig tot geen verschil met een normale cd. ik vind het extreem handig. Geen gedoe meer met losse cd's. Allerlei smaken achtergrond muziek op 1 apparaat. Ik gebruik wel de docking erbij voor constant uitgangsvolume. Deze is verder perfect. Losse voeding erbij (kun je op de docking aansluiten). Itunes is een erg handig programma als je je er even in wilt verdiepen. Het is vooral erg stabiel en dat kan ik niet van windows media player etc. zeggen.

Itunes store is wat minder (alle bestanden maximaal 128 kbps) maar dat hoef je uiteraard niet te gebruiken.

ik ga zonder twijfel voor de combinatie Itunes + Ipod.

Auke

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Heee, Auke!!!

topic was meer dan een jaar geleden gestart
                          heb er ondertussen al 2, en ben er erg content meee.

vooral de DA-conversie is subliem te noemen ( wel 320kbps bitraten)

Comment

Working...