Community RS880

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • community
    • Aug 2005
    • 18

Community RS880

Hallo wij zijn in het bezit van vrij veel community materiaal.
    Zo draaien we al vele jaren met RS220 RS660 VBS412 en nu dus ook met SLS980 en RS880. Is er ook iemand die ervaring heeft met deze kast?
    Bij wat hogere volumes zakt de kast in door dat de lampen aangaan, nu zou het kunnen zijn dat dit overbelasting is maar dat geloof ik niet want met de rs 220 hebben we dit echter nog nooit gehad. De versterkers die we gebruiken zijn: Voor de rs 220 QSC MX 3000 en voor de 880's quantum s3000h elke kast een eigen kant van de amp.
    De RS880's hebben we eerst met QSC RMX5050's aangestuurd en ik heb toch het idee dat het met de quantums beter gaat.Zou het kunnen zijn dat er iet loos is met het filterwerk in de 880's? Ik hoop dat er iemand is die dit weet groeten Gerwin
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

hmm.. is dat geen foutje in het lichtnet? draai je op agreggaten?
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• community
      • Aug 2005
      • 18

Ja die keren dat het dus fout ging was met agregaten maar dit waren wel zware 100kva en een keer 75kva en de spanning was wel oke 230 volt

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Ik neem aan dat je met "lampen"de beveiliging bedoelt die je
        ziet flitsen ??
        Zo ja, check dan even of ze die in het verleden niet vervangen
        hebben door lampjes van de verkeerde waarde.
        De RS serie is al wat ouder,dus wie weet wat er al aan
        gerommeld is door de vorige eigenaar.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• community
          • Aug 2005
          • 18

bedankt voor de tip maar hoe zie ik welk type er in moet want je hebt namelijk reddots en bleudots

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

het kan best zijn dat die zware agreggaten niet gestabiliseerd waren. Wat het precies inhoud kan ik je ook niet vertellen, weet wel dat ik een keer hetzelfde probleem heb gehad. Nadat we een gestabiliseerde agreggaat hadden gehuurd was het probleem voorbij
            mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• community
              • Aug 2005
              • 18

Zo eindelijk zijn we er achter wat er mis is met de 880's.
              Er zit op het filterwerk soort van relais die schakelen, wanneer er teveel vermogen ingepompt word, het signaal door de lampen die dan vervolgens gaan branden waardoor het overtollige vermogen word opgenomen.
              Nu is het zo dat deze relais niet goed meer zijn en dus veel te snel geactiveerd worden waardoor dus de lampen aangaan. Bij 1 van de kasten waren alle lampen van kapot waardoor deze dus helemaal uitviel. Het is weer even solderen en knutselen maar dan heb je ook wat. Iedereen bedankt voor zijn tips. Groeten van een zeer tevreden Community gebruiker

Comment

Working...