in ear monitor op maat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

[quote]citaat:Geplaatst door SM
    [br
    Die floors voorop bij zangers met in-ears zijn om op terug te vallen als de wireless het eens begeeft. En anders niet.
    pcies. En voor wat extra laag een butt-kick meenemen.

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:Geplaatst door earproof

grappig, daar een bevriend monitor engineer het vergelijk trok met de hd25 & de sensaphonic oortjes.

het is waar dat het moeilijk sound maken is als iedereen wat anders gebruikt.

in vergelijk hebben we laatst fantastisch geluid op de in-ears maar moesten we het laag corrigeren op de oren van de drummer. die droeg een one fits all product.
      Dat bedoel ik nou! en de drummer heeft die 3-weg oortjes misschien wel het meest nodig!
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door SM

En dan hebben we het nog niet over de klankverschillen tussen PSM 600, 700, Sennheiser E100 t/m 5000, etc.

In Nederland kunnen we dat niet: oortjes mixen. Althans: d'r zijn maar verrekte weinig collega's bij wie het enigszins klinkt. (moet je eens doen: beltpackje meenemen en dan frequenties afscannen: met een beetje geluk luister je de hele band af.)

Het grootste probleem bij in-ears is dat niemand anders de mix hoort als de tech en de artiest. Dat is dus verrekte lastig als je mekaar wilt helpen in beter worden. Ik heb het meest geleerd van dagen dat je het met 2 man doet of eens meeluisteren met bezoekende technici als dat mag. Maar dat zijn dan altijd buitenlanders want Nederlanders hebben hun ego altijd te groot.

(Shit, zit ik weer te schuimbekken)

S.
        Jajaja, ik weet niet met welke mensen jij werkt, maar ik ken zat goede Nederlandse in-ear/monitor technici hoor! Dat zijn zeker geen arogante zakken en die willen heus wel vertellen waarmee ze bezig zijn.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• earproof
          • Oct 2005
          • 5

[quote]citaat:Geplaatst door cobi

Geplaatst door earproof

grappig, daar een bevriend monitor engineer het vergelijk trok met de hd25 & de sensaphonic oortjes.

het is waar dat het moeilijk sound maken is als iedereen wat anders gebruikt.

in vergelijk hebben we laatst fantastisch geluid op de in-ears maar moesten we het laag corrigeren op de oren van de drummer. die droeg een one fits all product.
          Dat bedoel ik nou! en de drummer heeft die 3-weg oortjes misschien wel het meest nodig!

[/quote

Hij heeft inmiddels een set in-ears gekocht, is er blij mee, naar het schijnt. gewoon twee weg overigens.

Comment

• MSS
            • Dec 2003
            • 78

Bedankt voor de tips! ben zelf 50/50 drummer en technicus. Dus het word een 3 weg variphone denk ik!

Comment

• mverdult
              • Dec 2003
              • 123

ik heb enkele weken geleden de UE 10 pro gekocht, een drie weg systeem op maat en heb daar ondanks de best hoge prijs geen spijt van. ik doe als geluidsman zelf de in-ears in als ik een bandartiest zijn geluid moet doen, en kan zo beter de afstelling horen. ook als je ze een hele avond in hebt doet het geen pijn aan je oren. voor mij is het ideaal die dopjes !!

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

@mverdult: Jij hebt dus een speakersysteem met dezelfde frequentiekarakteristiek als jouw in-ears ? Want anders klopt er natuurlijk niet veel van je verhaal.

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

citaat: @mverdult: Jij hebt dus een speakersysteem met dezelfde frequentiekarakteristiek als jouw in-ears ? Want anders klopt er natuurlijk niet veel van je verhaal.
                  en niet te vergeten een room-acoustics-simulator...

De groeten => Micha

Comment

• mverdult
                    • Dec 2003
                    • 123

ik bedoel met de afstelling de verhouding tussen de band, de stem en de galm.... jammer dat er altijd mensen hier zijn die gelijk alles afzeiken.

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Heeft niks met afzeiken te maken.

Uit ervaring weet ik dat het mixen met enkel een koptelefoon of iets dergelijks gewoon niet werkt.

Comment

Working...