Ik heb een Dynacord S 1200 en 2 boxen CL 15-3 en 2 subs CL 18-1.
Alle boxen zijn 8 ohm maar als ik de CL 15-3's gewoon aansluit op de versterker geeft de verterker niet zijn maximale vermgen.
(versterker geeft aan 8 Ohm 380W, aan 4 Ohm 600W)
Kan ik nu de twee CL 15-3's aan 1 kant van de verterker aansluiten, zodat de weerstand 4 Ohm wordt en dus het vermogen van de versterker optimaler. En de twee subs aan de andere kant van de versterker, hetzelfde verhaal. De 2 speakers worden dan gewoon doorgelust aan elkaar. De speakers kunnen het vermogen m.i. wel hebben.
Er is dan wel geen stereo meer, maar dat is in onze toepassing geen probleem.
Is dit heel raar gedacht ???. Ik ben (helaas)niet zo'n techneut.
Of moet ik gewoon een 2e versterker aanschaffen en 2 speakers per versterker aansluiten ?
Kan iemand me dit eens precies uitleggen ?
Alvast bedankt, Pjotr
Alle boxen zijn 8 ohm maar als ik de CL 15-3's gewoon aansluit op de versterker geeft de verterker niet zijn maximale vermgen.
(versterker geeft aan 8 Ohm 380W, aan 4 Ohm 600W)
Kan ik nu de twee CL 15-3's aan 1 kant van de verterker aansluiten, zodat de weerstand 4 Ohm wordt en dus het vermogen van de versterker optimaler. En de twee subs aan de andere kant van de versterker, hetzelfde verhaal. De 2 speakers worden dan gewoon doorgelust aan elkaar. De speakers kunnen het vermogen m.i. wel hebben.
Er is dan wel geen stereo meer, maar dat is in onze toepassing geen probleem.
Is dit heel raar gedacht ???. Ik ben (helaas)niet zo'n techneut.
Of moet ik gewoon een 2e versterker aanschaffen en 2 speakers per versterker aansluiten ?
Kan iemand me dit eens precies uitleggen ?
Alvast bedankt, Pjotr
Comment