Dieka................

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

Dieka................

heyy

ben na een paar topics te hebben gelezen hier, naar dieka geweest om het "nieuwe" geluidsysteem te luisteren...

er hing een nw line array EV maar ik schrok wel een beetje. ben normaal de oude set gewend die veel meer body had maar wat ik nu moest aanhoren was echt om te huilen. nieuw is beter toch? in deze vind ik het niet echt geslaagd.

lijkt wel alsof de trend is; hoe harder hoe beter?! [V] het gaat harder maar had een zware piep in me oor toen ik dieka verliet.

delen jullie deze mening of ben ik hier weer de pietlut?

en trouwens......wat voelde ik me oud........ bijna alles onder de 17 aaaaaaarg
  • djfrenko
    • Oct 2003
    • 61

hallo,

Ik kom regelmatig bij dieka en vind het nieuwe systeem ook niet alles. het lijkt wel of ze mee willen doen met de grote line array trend. Als je geen line array hebt hoor je er niet bij terwijl het natuurlijk de grootste onzin is in een discotheek. Vind het mid bij elke lijn array trouwens niet vet. er komt geen druk vanaf zou ook wel vaak komen door het gebruik van relatief kleine speakers. En wat betreft het volume bij Dieka ik weet niet wat je normaal gewend bent maar vind dat juist zacht gaan daar ze halen daar niet echt rendement uit de set. en het laag is al helemaal waardeloos weinig.
    maar dat was bij de oude set ook al zo. Kortom dieka is een leuke tent om heen te gaan, maar qua geluid had ik het totaal anders gedaan in zo'n zaal.

groeten Frank
    Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• MC Party
      • Sep 2003
      • 481

Geluid viel me ook tegen, maar je kan nu wel normaal praten terwijl je toch het gevoel hebt dat het redelijk hard gaat.
      Druk is er idd niet maar dit zal vast een reden hebben.

Die piep in de oren na afloop had ik nu juist geen laast meer van.

En dan loopt er ook nog zo'n vj die de halve avond ze eigen naam aan het projecteren is [8D]
      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Ik ben ruim 10 jaar werkzaam in deze zaal van Dieka als Lightjockey.
        Laat ik eerst vermelden dat ik niet veel weet van audio maar me vooral concentreer op het licht, video en laser.
        Nu, waarom een Line array in de Crossway... de oude MT4 set van EV was na 9 jaar aan vervanging toe en de eigenaar had zoveel zware eisen dat een Line Array systeem dit kon invullen.

Net als jullie zijn wij (DJ's en ondergetekende) zeker nog niet tevreden. Er wordt nu hard nagedacht over een juiste oplossing.
        Het grote probleem is de accoustiek van deze zaal. Hij is erg groot en voorzien van veel harde materialen zoals graniet, marmer en spiegels.
        Ook zullen de laagkasten een andere plek gaan krijgen. (waarschijnlijk onder het podium)
        Wel moet ik erkennen dat het geluid veel opener is en prettiger aan de oren is. Ligt er natuurlijk wel aan of ze zaal halfgevuld of vol is.

Kortom, ik kan jullie negatieve berichten begrijpen maar er wordt op meerdere vlakken had aan gewerkt.
        Mochten jullie de volgende keer weer komen, neem dan even contact met me op, dan kunnen we samen van gedachten wisselen.
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Heeft DJ Frenko alle line arrays al gehoord? Adamson en L-acoustics drukken toch wel in het mid hoor...
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

Net als jullie zijn wij (DJ's en ondergetekende) zeker nog niet tevreden. Er wordt nu hard nagedacht over een juiste oplossing.
            Het grote probleem is de accoustiek van deze zaal. Hij is erg groot en voorzien van veel harde materialen zoals graniet, marmer en spiegels.
            Mail me maar, dan kom ik wel s langs...kan nooit zo;n groot pronbleem zijn...

Comment

• LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

citaat:Geplaatst door **************

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

Mail me maar, dan kom ik wel s langs...kan nooit zo;n groot pronbleem zijn...
              Nou.. beste tukker. Bij deze nodig ik je van harte uit om eens je oren te luister te leggen in deze prachtige zaal.
              Kunnen we ook eens bijkletsen, lang geleden dat we elkaar gesproken hebben.
              ps ik bel je wel effe vandaag.
              Without colour, there is no perception
              MvG

Gerrit Schottert
              Controllux

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

volgens mij ligt dit probleem niet aan de set zelf maar aan degene die het heeft geinstalleerd/ bediend. ben zelf zo nu en dan werkzaam in de radstake Daar is sinds kort een nieuwe zaal bijgebouwd, de Rockstake. Deze zaal is voorzien van een EAW set. Topjes gevlogen met een delay setje halvewege en de subkasten links rechts van het podium. Bij de opening speelde daar een band zonder enige body, vele mensen hadden last van een piep in de oren doordat het hoog zo hard stond!! Maar een het totale geluidsbeeld was om te huilen. Ik weet zeker dat er veel meer rendement uit de set te halen is en mag de eerste week van januari dit zelf gaan uitproberen. Ik heb de persoon die de installatie daar verhuurd gesproken en hij verzekerde mij dat ik mn CV kasten niet nodig heb om een beetje meer sub en body te krijgen. En met een set van 100.000 euro voor een relatief kleine zaal, (450 pers) moet dit zeker kunnen.
                ach ja en een line array in dieka?? beetje overdreven maar zal idd wel een trend wezen.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

Achja, zelfs de Line-Array Trend slaat over naar de discotheken, Dieka in Markelo, Rodeburg in Beesd, T Nieuwe Takens in Balkbrug, allen nu na een grondige verbouwing met Line-Array.

En dan nog zeggen ze dat het slecht gaat met discotheken. Terwijl er flink verbouwd en gebouwd word de laatste tijd: Time-Out Gemert, een totaal nieuwe zaal
                  Dieka in Markelo, Grondig verbouwd
                  Takens in Balkbrug complete zaal plat, en helemaal nieuwe zaal neergezet
                  Redelijk recent: De rodeburg in Beesd (kwam dan wel door brand, maar toch...)
                  Zaal Dijk, in lemelen, ook een nieuw interieur.
                  En dan niet te vergeten de Zenith, ook compleet nieuw en mega groot

Verder zit ik bijna wekelijks in diverse discotheken met shows, en echt rustig is het nergens. Zit toch altijd wel goed gevuld de zalen.
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

citaat:En dan niet te vergeten de Zenith, ook compleet nieuw en mega groot
                    De oude eigenaar van De Steeg in Leunen(ook Limburg)

Verder valt het mij ook al geruime tijd op dat het eigenlijk alleen maar harder moet..en niet lekkereder..zeg maar..Ook krijg ik de indruk dat importeurs gewoon 'hun' line array kost wat kost aan de man wil brengen, terwijl ik in discotheken nog steeds het nut niet zie..En qua prijs al helemaal niet..
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

dat laatste klopt, olaf.

de voordelen van een line-array zitten in de egalere spreiding over de grotere afstand.

a in een discotheek wil ik ook bets eens ergens kunnen staan onder dat ik kabaal aan mijn kop heb
                      b moet ik de eerste discotheeek van over de 100 meter nog tegenkomen.

Maar het is inderdaad dezelfde inhaalslag die ooit SA groot maakte : de 3weg-aktieve w-bin-set kwam uit, en daar hebben ze er toen een berg van verkocht, want iedereen moest en zou een w-bin hebben.
                      Ahoewel , Dieka, zou met een medium-size best wel kunnen klinken.

Gisteravond nog een importeur van merk a (dat geen line's heeft) op een ander merk b (wel line gehoord) .
                      Voor de eerste keer in 10 jaar tijd had hij een dikke vette sound uit zijn faders...

Comment

• djfrenko
                        • Oct 2003
                        • 61

Hallo,

Nee ik heb niet alle line arrays gehoord.
                        Ik heb adamson de kleine line array gehoord en diverse van mc cauley.
                        en een budget line array van next pro.(verder ook nog nooit van gehoord). en dus de line array van ev die bij dieka hangt. en EAW kf730 en die laatste is de enige waar ik het mid nog redelijk vond drukken. line arrays zijn mooi, maar ik ben nog een echte fan van hoorngeladen systemen die niet gevlogen worden. met dikke 12"ers of liever nog 15" in het mid hebben. maar smaken twisten.

En bij veel evenementen is het ook de beste keus maar in een discotheek kan ik dit niet plaatsen.

groeten Frank
                        Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• j@ns
                          • Apr 2005
                          • 93

@ LJ Gerrit:

het viel me idd ook op dat het mid/hoog prettig in de oren klonk deze keer.

maar de bass...[V] dat leek net midbass joh! lager als 80Hz leek het niet te gaan. en die MT4 subkasten vulden de zaal wel degelijk en het totaalsysteem van de MT4 vond ik ook mooier omdat in elke hoek (4 hoeken) een top gevlogen was en nu alleen een line array op het front.

gaan jullie in de toekomst nog toppen in de andere hoeken vliegen?

groetjes j@ns

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

Denk dat de uitdaging van een goed geluid in die zaal nog heel moeilijk zal worden, het is net wat lj gerrit zegt, er zijn daar gewoon te veel harde materialen gebruikt waardoor het zeg maar 1 grote galm bak wordt.

laag in de zaal moet zeker wel beter kunnen (liggen meen ik 3 dubbele 18" per kant toch?)je zou inderdaad een center stack onder het podium kunnen proberen, denk alleen dat je dan aan de zijkanten van de zaal weer te weinig laag krijgd, het probleem zit hem naar mijn mening in het fijt dat de zaal zo vierkant is, hij is net zo lang als die breed is, ik ben ook van mening dat het verkeerde geluid system is aangeschaft, een line array is gewoon niet ideaal voor zo'n zaal.Ik had er denk ik de zelfde toppen als in de olifanten zaal in gehangen (15-2") en daar dan 8 stuks van rond de dansvloer(dus in elke hoek 2), het laag had ik dan zo gehouden met als extra toevoeging twee extra dubbele 18"onder het podium als center cluster.de rest had ik net zoals het was met sx300 of beter toppen opgevuld, bijfoorbeeld nexo ps15 enz.Wat je dan krijgd is dat het geluid hardt is waar het hardt moet zijn (op de dansvloer) en rustiger is waar het rustiger moet zijn (bij de bar), tevens heb je minder last van reflexies in de ruimte, waardoor de ruimte rustiger zal gaan klinken.

Moet wel eerlijk zeggen dat het wel helderder is gaan klinken sind er een line array in hangt, maar dit komt denk ik meer omdat het mtl4 systeem natuurlijk ook wel zeer aggresief klonk.kortom er is daar zeker nog veel aan te verbeteren.licht ziet er trouwens altijd wel top uit.

Heb nog wel een vraag aan lj gerrit, staan de proccessors van het systeem niet heel erg ver terug gedraaid, vind namelijk dat er nogal weinig van af komt ondanks dat jullie dj, de mixer toch behoorlijk in het rode drukt.groeten en succes Arjan

Comment

• dj bj
                              • Jun 2003
                              • 67

Een beetje body mist inderdaad wel in Dieka. Ik vind het ook wat beter voor de oren dan eerder. Ga maar eens naar Duitsland zoals Zak (JBL). Dat gaat giga hard en de volgende dag heb je er nog last van. Dat is ook niet normaal en wat MC Party zegt vind ik ook. Je kan nog een beetje kletsen met elkaar en toch heb je het gevoel dat het best hard gaat. MC Party wanneer ben jij eigenlijk in Dieka geweest? Nog wel tijd voor met die klusjes in het westen en van die mooie feesten van mensen die 50 worden :-p

Comment

Working...