Dieka................

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdrnl
    • Jan 2003
    • 134

He Arie vind jij Mt4 aggresief klinken .
    Bij normaal gebruik klinkt het juist zeer helder.
    Alleen als de DH1 drivers overbelast raken gaan ze
    zeg maar gillen dus de set Mt4 werd in Dieka niet goed
    behandeld.
    erik

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Het grootste gros wat uit Amerika komt, klinkt schel...(EV, JBL, EAW, Peavey) Deze systemen worden vaak ge-eq-t, maar das een vak..en een kwestie van smaak...Ook goedkope systemen(hobby driet : DAP, Gemini, goedkopere versies van 'dure' merken) klinken vaak ook schel...De meeste Europese merken die ik ken, klinken van zich zelf al warmer, er zijn altijd uitzonderingen...Maar ook MTL kan lekker klinken...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

citaat:Geplaatst door erikdrnl

He Arie vind jij Mt4 aggresief klinken .
        Bij normaal gebruik klinkt het juist zeer helder.
        Alleen als de DH1 drivers overbelast raken gaan ze
        zeg maar gillen dus de set Mt4 werd in Dieka niet goed
        behandeld.
        heb niet gezegd dat ik dat niet lekker vond he!!Ik hou wel van een geluid met een randje, mijn Das audio set klinkt ook niet zo lief, weet wel dat de line array wie er nu in hangt liever klinkt.ben zo wie zo wel van van bijna alles wat uit america komt ev jbl eaw, is toch allemaal erg lekker, maar goed elk systeem heeft zijn eingen gebruikers vlak.In een theather moet het anders klinken dan in een dampende feestent toch?groeten arie

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

heren, heren,

het verhaal gaat fout in de processoren.
          De meeste europese distributeurs/importeurs hebben d eneiging om de procesor (waarin idd hoorncorrectie en looptijdcorrctie) maar door een goedkoop corssovertje te vervangen. Das de winst, zullen we maar zeggen.

Maar mits in originele staat klinkt bijna iedere set prima. Ook JBL, en vooral ook EV. Maar ook EAW kan prima gasssen. Zit m in de manier van inregelen. En dat was een vak apart, hadden we vroeger al besloten.

Comment

• pascal
            • Jan 2003
            • 69

Ik wil even kort reageren op deze discussie; de set bij dieka heeft nog veel meer power, echter het volume en de hoeveelheid laag/sub is zo afgeregeld op wens van de eigenaar er is voldoende aanwezig. Ook de plaatsing van de subs is verre van ideaal dus we hebben te maken met een compromis. Tot slot is ook de akoestiek niet ideaal en juist daarom is gekozen voor line array. Als processor wordt een Klark Teknik DN9848 gebruikt en geen goedkoop cross-over.

Comment

• j@ns
              • Apr 2005
              • 93

@ pascal,

als dat zo is zoals je suggereerd dat er veel meer power is, waarom wordt het laag niet aangepast/+12/18dB verhoogd t.o.v. line array? want ik weet zeker dat dit de bezoekersaantallen drukt. het geluid mist erg veel body en het geluid is, om even bot uit te drukken, niet om aan te horen zoals het nu is afgesteld.

en waarom is dit de wens van de eigenaar? door de omliggende buren? , lijkt me niet...

m.vr.gr. j@ns

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Line array in discotheek, het blijft naar mijn mening een hype-verhaal. Maar de audiobranche spint er garen bij althans de producenten/verkopers van het spul.

Echter al is een line array met name bedoeld om grotere oppervlakken gelijkmatig en exact te bestralen op korte afstand kan en moet het ook goed klinken.
                Het grote punt is denk ik weer zoals altijd het goed inregelen van het spul. Daar staat of valt elke installatie van naam mee.
                Ik heb line array's gehoord van EV en D&B, en dan met name de compact line array's die klinken als een krant, een beetje het BOSE-melkpak idee voor in de huiskamer zeg maar, maar dan loeihard.
                De fout is meestal dat men de kleine array kastjes gewoonweg te hoog crost, dan is het logisch dat het geen body heeft terwijl het hoog onverminderd hard op je trommelvliezen beukt.
                Duss het geluid wat van de banaantjes afkomt moet gewoon zo goed als fullrange zijn met het sub echt als sub eronder.

groet, Michel

ps: sorry dat ik het wat in de algemeenheid trek want in Dieka ben ik nog nooit geweest.

Comment

• pacosound
                  • Nov 2005
                  • 44

Ten eerste, Ja heeft allemaal te maken hoe en wie het afsteld.
                  Wensen van de klant komt vaak voor qua instellingen.
                  Toepassing van Line Array's is eigenlijk ontwikkeld voor luisterend publiek in grote zalen,hallen,openlucht.
                  Wie wel eens met Line Array's heeft gewerkt weet dat deze bedoeld zijn voor grote locaties.
                  Line Array toppen behoren full range te zijn zodat er een goede aansluiting is met de sublaagkasten.
                  Mini Line Array hebben kleinere bass speakers en kunnen niet zo laag gecrossed worden, daarin tegen zal je de subs hoger moeten crossen.Dit kan soms problemen geven met de subs, die zijn in sommige gevallen (bandpass/hoorn) niet hoger te crossen dan de fabrikant opgeeft.Dan zul je andere subs moeten gebruiken om toch een goed cross over point te hebben (bv.frontloaded)
                  Er zijn eigenlijk geen uitzonderingen van gebruik van Line Array's indien er maar genoeg zaal hoogte is.

Paco
                  \"Lekker onder de zon...\"

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Je staat versteld van het laag dat de Q1-tjes van D&B nog produceren, en dat ondanks het feit dat er 10"-ertjes inzitten.
                    Dus niet te hoog crossen is toch echt nodig voor een goed geluid uit een dergelijke mini-array.
                    Ik ben met je eens dat je wel voldoende hoogte moet hebben voor je array.

groet, Michel

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

@paco : als ik een hoofdtelefoon opzet , zou ik dan geen laag meer hebben?

Vandaar : weten waar je over praat. Hoe lager de frequentie wordt, hoe meer energie er rondom verdwijnt. Ook wordt onderin het te verstoken vermogen te groot. Maar als de set redelijk is ingeregeld haal je uit een 10" meer laag dan uit eeen 12", en dit is mede afhankelijk van de hoogdriver etc.

@\pascal : als je voor een bak geld een set invliegt, hoe kun je dan een compromis sluiten? Die laatste paar cent doen er dan toch ook niet meer toe?

Comment

• LJ Gerrit
                        • Apr 2002
                        • 479

citaat:Geplaatst door j@ns

@ LJ Gerrit:

gaan jullie in de toekomst nog toppen in de andere hoeken vliegen?

groetjes j@ns
                        Het is niet de bedoeling. De laag kasten zijn nu verwerkt links en rechts naast het podium (achter de lammelen deuren).
                        Ze moeten eigenlijk onder het podium, maar dat was destijds bouwtechnisch niet te realiseren.
                        ------------------------------------------------
                        Without colour, there is no perception
                        MvG

Gerrit Schottert
                        Controllux

Comment

• LJ Gerrit
                          • Apr 2002
                          • 479

citaat:Geplaatst door arie

Heb nog wel een vraag aan lj gerrit, staan de proccessors van het systeem niet heel erg ver terug gedraaid, vind namelijk dat er nogal weinig van af komt ondanks dat jullie dj, de mixer toch behoorlijk in het rode drukt.groeten en succes Arjan
                          Ik heb geen flauw idee. Gelukkig bemoei ik me daar niet mee. Zijn veel te veel knopjes, haha. Maar ik zal even informeren.
                          MvG

Gerrit Schottert
                          Controllux

Comment

• j@ns
                            • Apr 2005
                            • 93

@ LJ Gerrit:

dit is toch dezelfde plaats waar de MT4 subs voorheen inzaten?

ik heb me altijd al afgevraagd waarom uberhaupt daar subs ingezet zijn ( evt. molest?) en die radiatoren!! die er bovenop staan heb ik me heeeel vaak afgevraagd of dit voor de geluidsinstallatie was of voor de airco o.i.d.

kan jij me vertellen waarvoor die dienen/hebben gediend?

m.vr.gr. j@ns

Comment

• LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

citaat:Geplaatst door j@ns

@ LJ Gerrit:

dit is toch dezelfde plaats waar de MT4 subs voorheen inzaten?

ik heb me altijd al afgevraagd waarom uberhaupt daar subs ingezet zijn ( evt. molest?) en die radiatoren!! die er bovenop staan heb ik me heeeel vaak afgevraagd of dit voor de geluidsinstallatie was of voor de airco o.i.d.

kan jij me vertellen waarvoor die dienen/hebben gediend?

m.vr.gr. j@ns
                              Dezelfde plaats als de oude set, klopt!
                              Die "radiatoren" zijn de kachels. Die gaan om 21.00 uur aan en om 22.00 uur uit. Jij zult wel later komen.
                              In de rechterwand (vanuit DJ-boot gezien)ziten de 2 Airco units.
                              Verder zijn er nog 7 inbaaspunten in de vloer en plafond.
                              MvG

Gerrit Schottert
                              Controllux

Comment

• j@ns
                                • Apr 2005
                                • 93

@ LJ Gerrit:

ja idd hahaha!

ik dacht vroeger dat er iets van watergekoelde drivers in zaten hahaha[)] maarja wat wist ik toen van geluid als menneke van 16

als ik het goed begrijp dan is de planning een centerstack onder het podium? en om hoeveel subs gaat het? type?!

m.vr.gr. j@ns

Comment

Working...