Dieka................

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

citaat:echter het volume en de hoeveelheid laag/sub is zo afgeregeld op wens van de eigenaar
    Daar hebben we het weer...SMAAK...Pascal zal het wel weten...die heeft denk de set ingeregeld???
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Dinges
      • Dec 2005
      • 2

Hallo, graag reageer ik even op de reacties op het XLC systeem bij Dieka.

Er is gekozen voor een line-array systeem om het geluid 'open te trekken'. Vooral de balkons in de zaal bleven altijd verstoken van geluid. Vandaar de 120 graden spreiding van XLC. Tijdens de demo van het systeem hebben we het systeem perfect aan het klinken gehad.
      De keus voor line-array is dus helemaal niet zo gek. Het was zeker geen hype-beslissing.

Echter, en nu komt het, zoals zo vaak hadden we te maken met enkele compromissen die gesloten moesten worden.
      Er werd door de eigenaar geeisd dat de lage tonen enorm terug gedraaid zouden worden. Daardoor is inderdaad de 'body' uit het syteem verdwenen / verminderd. Iets wat ik helaas ook niet onderstreep. Ik vind dat (vooral in een dancezaal) er voldoende laag moet zijn. Maar ja, ik ben niet beslissingsbevoegd. Ik heb mijn bevindingen kenbaar gemaakt, maar ben met handen en voeten gebonden.

Daarnaast is het (wederom volgens mij) zo, dat je wel een bepaalde impact moet zien te creeeren. Als een systeem mooi in balans is, doe je dat vrij eenvoudig en met relatief weinig vermogen. Maar als noodgedwongen het systeem 'scheef' wordt getrokken, zul je elders je impact moeten realiseren.

Dat het geen ideale situatie is onderstreep ik direct. Maar zoals zo vaak in ons vak, zijn compromissen soms niet te voorkomen.
      'Klant' is immers koning.

Een perfecte oplossing is om een monoblock van de 9 aanwezige X-subs te maken, direct onder het podium, daardoor kun je de array minder agressief laten klinken. Je hebt dan immers al voldoende body door het laag. Maar ook die optie (en wens van mij en anderen) is tot op heden niet ingewilligd.

We zijn er heel actief mee bezig, het is nog zeker niet ideaal. Maar ik ken het systeem vrij aardig en heb er volle vertrouwen in dat we hiermee prima uit de voeten kunnen. Het is alleen nog even puzzelen hoe we de perfecte (bestaat die) comprommis kunnen bereiken.
      Volgens mij heeft dat weinig met techniek te maken, meer met psychologie, overtuigingskracht en aandringen...

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan reageer ik daar graag op.

Dinges...

Leef je leven zo, dat als je overleden bent, je vrienden zich stierlijk zullen vervelen!

Comment

• William
        • Oct 2002
        • 233

citaat: Redelijk recent: De rodeburg in Beesd (kwam dan wel door brand, maar toch...)
        Ik sta zelf als freelance lichtoperator af en toe in de Rodenburg te Beesd. Dus veel van geluid weet ik niet. Kan wel zeggen dat het nieuwe line array (4 kastjes per kant. mag je dat een line array noemen? ) erg goed klinkt. met volle zaal klink het nog steeds erg zuiver. Het sub drukt ook goed hard door, en de versterkers zijn helemaal geweldig. Als de discotheek met 1200 man in de zaal geluid staat de pompen dan geven de versterkers (MC?) amper signaal. wat een monsters
        V*L...........punt

Comment

• LJ Gerrit
          • Apr 2002
          • 479

citaat:Geplaatst door Dinges

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan reageer ik daar graag op.

Dinges...
          Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Hopelijk leest "de baas" ook deze Topic, haha.
          ------------------------------------------------
          Without colour, there is no perception
          MvG

Gerrit Schottert
          Controllux

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door Dinges

Echter, en nu komt het, zoals zo vaak hadden we te maken met enkele compromissen die gesloten moesten worden.
            Daar geloof ik niet in. Een recht systeem is een recht systeem.
            Wil je veranderingen, dan is daar op de mengtafel een eq voorhanden.
            citaat:

Dat het geen ideale situatie is onderstreep ik direct. Maar zoals zo vaak in ons vak, zijn compromissen soms niet te voorkomen.
            'Klant' is immers koning.
            niet helemaal, als je van tevoren een doelstelling afspreekt, en die doelstelling naleeft is er geen vuiltje aan de lucht...

citaat:
            Het is alleen nog even puzzelen hoe we de perfecte (bestaat die) comprommis kunnen bereiken.
            dat had je toch al van tevoren uitgerekend??????

Ik krijg het ff niet mee. Je gaat naar een klant, met een offerte, en in die offerte staan een aantal doelen, desnoods met tekeningen en berekeningen enzo... Die vervul je, en je stuurt een rekening. Klant blij met het produkt, jij blij met het geld.

Comment

• j@ns
              • Apr 2005
              • 93

@ LJ Gerrit en Dinges:

Ik snap dat de baas uiteindelijk beslist en ik zal dat ook niet ondermijnen maar wat ik al eerder in het topic benadrukte is dat de baas misschien niet in de gaten heeft dat het zekerweten de klanten aantallen drukt...

ik ga zowiezo niet meer naar Dieka voor het geluid naartoe wat ik daarvoor wel deed omdat het MT4 systeem, wat voor mij persoonlijk, erg aangenaam was om naar te luisteren.

zowiezo zou de baas, als hij/zij thuis is in discoland moeten weten dat (sub)laag 1e vereiste is voor trance/disco/R&B etc, alle muziek die nu indie klasse wordt uitgegeven is met een zware ondertoon naar het laag, mooi of niet....

laat dit maar es aan de baas lezen

Succes,

m.vr.gr. j@ns

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Wat ik niet snap is dat het laag flink teruggeschroefd moest worden van het sjefke.
                Wat is er dan effectiever dan het sub terug te draaien maar de (fullrange) klank van de line array in tact laten, je zult dan klankmatig een evenwichtig geluid overhouden maar gevoelslaag missen. Ten minste ik neem aan dat het gevoelslaag het probleem is wat ook evenuele overlast zou veroorzaken..

Ik vind het een raar verhaal, enerzijds een berg geluid inhangen en 8x dubbel 18"subs, en vervolgens een in wezen prima systeem klankmatig vern**ken, en dan nog beweren geen hype te volgen.
                Wat mij betreft lijkt het puur een prestige kwestie waarbij het verder niet uitmaakt hoe het klinkt.
                Net zo iets als een porsche kopen en vervolgens 80 op de rechterbaan gaan rijden

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

citaat:Ik sta zelf als freelance lichtoperator af en toe in de Rodenburg te Beesd. Dus veel van geluid weet ik niet. Kan wel zeggen dat het nieuwe line array (4 kastjes per kant. mag je dat een line array noemen? ) erg goed klinkt. met volle zaal klink het nog steeds erg zuiver. Het sub drukt ook goed hard door, en de versterkers zijn helemaal geweldig. Als de discotheek met 1200 man in de zaal geluid staat de pompen dan geven de versterkers (MC?) amper signaal. wat een monsters
                  Set klinkt zeker goed, sub is daar echter iets teveel, wordt gewoon misselijk als je midden in de zaal staat.

Verder prima geluid daar, valt niets van te zeggen.

Verder begon er nog iemand over zaal dijk, idd, niet het meest moderne, maar zeker wel een van de meest gezelligste zaken die ik ken. Zowel publiek als personeel!
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Dinges
                    • Dec 2005
                    • 2

************** wrote: Daar geloof ik niet in. Een recht systeem is een recht systeem.
                    Wil je veranderingen, dan is daar op de mengtafel een eq voorhanden.

Ik moet hier even een kanttekening plaatsen. Het systeem IS recht! Echter, met de EQ (KT Helix) hebben we filters gebruikt. Inderdaad al het sublaag <63Hz is praktisch afgekapt. Dit dus om na de demo (die wel met genoeg laag verliep) het laag te temperen. Daarnaast hebben we in het midlaag ge-Eq-t om toch nog wat body uit de array zelf te halen.

Nogmaals de oplossing zit in het plaatsen van een monoblock aan subs. Dat vergt alleen wel een kleine verbouwing waar 'Sjefke' nog niet mee eens is.

Oja, hoewel ik niet van zelfbevlekking houd, wil ik nog wel even vermelden dat Dieka echt een leuke tent is om te gaan stappen. Na al die 'mindere' reclame, wenselijk om dat ook maar even te vermelden.

Ik zal na het weekend even proberen wat meetgegevens te plaatsen.
                    Dan kunnen we daar weer met zijn allen over verder filosoferen.
                    Leef je leven zo, dat als je overleden bent, je vrienden zich stierlijk zullen vervelen!

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Een aantal flames verwijderd.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• j@ns
                        • Apr 2005
                        • 93

@ dinges:

Ik heb nooit gezegd dat Dieka geen mooie tent is, integendeel!! ik vindt het een van de mooist afgewerkte discotheken die ik heb bezocht.

hopelijk interpreteer je m,n topic ook niet als zodanig als zijnde Dieka neer te halen.

Ik schrok gewoon even van het geluid vorig weekend na lange afwezigheid van +/- 2,5jr.

maar aan jouw en je collega,s antwoorden te lezen, zijn jullie druk bezig om meer body in het geheel te blazen. Anders laat maar weten wanneer een evt. centerstack/aanpassing is gedaan, dan kom ik graag luisteren!

m.vr.gr. J@ns

Comment

• arie
                          • Feb 2003
                          • 550

Als ik eerlijk ben weet ik niet of ze er wel zo hardt mee bezig zijn om het te veranderen, een tijde terug in een topic over die nieuwe array van ev gaf ik aan dat ik bij dieka inderdaad body miste in het systeem, nu is er naar mijn inziens en gehoor nog niet bijster veel veranderd aan het geluid, terwijl dat toen ook al aangegeven werdt, dat dat zou geburen, heb het idee dat ze er daar wel tevreden mee zijn, maargoed dit kan ik natuurlijk ook mis hebben?Vind het inderdaad ook een van de mooiste disco's hier in de buurt, denk wel dat er door dat er niet echt bepaald hardt wordt gedraaid er wel een bepaalde groep mensen weg blijfd, kijk maar naar de Radstake in Varseveld wordt vele male luider gedraaid en ziet er slechter uit kwa uitstraling maar zit wel elke week ram vol(en dan bedoel ik echt ram vol, zo vol zelfs dat het soms niet leuk meer is)Zoe kunnen we overgens nog een aantal disco's noemen uit de buurt die het drukker hebben.groeten arjan

Comment

• BAJ productions
                            • Jul 2003
                            • 587

tja dieka is voor mij ook einde verhaal. vindt het geluid zwaar klote. ga nu liever naar hent uut zaand. klink het geluid al snel beter. (ziet er alleen niet uit)

overal bose boxen. + veel subs van alle merken door elkaar. maar klinkt goed hard. voel je goed op je buik.

dieka is nu erg triest
                            groetjes,
                            Bas

Comment

• LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

citaat:Geplaatst door arie

denk wel dat er door dat er niet echt bepaald hardt wordt gedraaid er wel een bepaalde groep mensen weg blijfd,
                              Arjan,

Dit is ook bewust de bedoeling! We willen het gezellig houden.
                              Without colour, there is no perception
                              MvG

Gerrit Schottert
                              Controllux

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

de meest spannende dingen zijn wel weer gezegd.
                                Verwijzingen naar de concurrentie van, enzo, : geen zin in.

slotje door modje.
                                Bij nieuwe info over dieka en haar geluid : graag mailen.

Comment

Working...