Shure 520D Green Bullet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beldog
    • May 2004
    • 140

Shure 520D Green Bullet

Ik heb een Green Bullet aangekocht, tweedehands.
    Aan de microfoon zit een kabel met xlr, er zit ook nog nog een line-transformer bij xlr in, jack out. Moet ik deze gebruiken wanneer ik rechtstreeks in de mengtafel plug? Of is deze alleen nodig wanneer je inplugt in een gitaarversterker?
    Thanks.
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

hoi!
    goeie vraag!
    Er zit een tranfo in, die zo is gemaakt dat je hem low impedance kunt gebruiken (dat is wat je wil met bal.out), en high impedance.
    De high impedance is speciaal om hem voor een mondharmonika op een gitaarversterker aan te sluiten, dit is waar de mic voor bedoeld is.

Eea wil zeggen dat je dacht ik 3 aftakkingen hebt, een common, een high impedance en een low impedance... als je wil zoek ik het even uit, heb er nl wel eentje liggen hier....

Edit: zojuist een antekening gevonden die ik ooit had gemaakt:
    In de mic zit een zwart, een rode en witte draad.
    Zwart gebruik je niet, rood is pin2, wit is pin3. Pin1 gaar aan het chassis...
    Zo is hij laagohmig. Standaard is hij volgens mij hoogohmig, dan zal waarschijnlijk rood niet gebruikt worden en zwart wel oid... of rood parallalel met wit....
    Last edited by dokter dB; 07-01-06, 17:13.
    knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Leading manufacturer of microphones for live, touring and studio applications. Professional audio manufacturer of in-ear monitoring systems and sound isolating earphones.

ed trafo is dus voor de mixer/desk, zonder trafo mag-ie in de gitaarversterker. (mits in originele staat, natuurlijk)

GOOOOOOGLLEEEEN, jongens, kom op.
      http://www.google.nl/search?sourceid...e+green+bullet bijvoorbeeld

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

daar staat dus niet welke draden je moet kiezen voor low impedance, dat had ik dus maar even gedaan.
        Ik vind die freq-karakteristiek wel veelbelovend

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

+/- 3dB tussen 600 en 4k...en wij maar slepen met subs, midlow, en hoogdrivers.....

Comment

• Beldog
            • May 2004
            • 140

Ik heb dit ook maar aangeschaft omdat men dit nogal eens vraagt voor mondharmonica. Ik vraag mij maar af of dit zonder buizenversterker, dus direct in de stagebox/mengtafel wel voor het gewenste effect zorgt. Maar ik ben niet echt zinnens om ook nog eens voor de backline te zorgen....tenzij dit kan DOORgerekend worden

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

ik heb erg goede ervaringen met deze mic (low imp) met een sansamp distortionpedaaltje, een line-6 of een spx990 distortionprogramma...
              dat scheurt lekker ehh dat knopt wel

Comment

Working...