Kraken door CD?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

Kraken door CD?

Goede avond,

Had Afgelopen Zaterdag de cd "Party Party Carnaval 2006" gekocht.
    Echter toen ik thuis kwam en de cd opzette kreeg kraakten alle nummers.

Daarom even van koptelefoon gewisseld, maar ook toen deed hetzelfde probleem zich voor. Vervolgens de CD in de HiFi set van mijn Vader getest en daar deed deze het wel naar behoren. Vervolgens een andere cd in mijn cd-speler gestopt (zowel een orginele als een kopie) en deze deden het beide wél prima.

Gisteren toch maar de CD omgerolen, en het nieuwe exemplaar meegegeven aan mijn collega om hem te testen op zijn Pioneer DJ set. Wat is nu het probleem? Op mijn DJ-set kraken alle nummers, en op zijn DJ set niet.

Doe ik nu iets fout? Of zit er toch een fout in mijn DJ-set of toch op de CD?

Alvast Bedankt!
  • deloitte
    • Sep 2005
    • 135

wat voorn spelers heb je? juist dure shit wat net iets TE goed leest of iets minder spul want nog al eens niet goed wil lezen?

gr bram
    voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

Originally posted by deloitte
      wat voorn spelers heb je? juist dure shit wat net iets TE goed leest of iets minder spul want nog al eens niet goed wil lezen?
      gr bram
      Heb twee Pioneer CDJ 800's. Overigens geeft de cd geen problemen op onze CDJ 100's.

Comment

• soundproducer19
        • Nov 2004
        • 7

ik heb die cd ook gekocht, maar bij mij doen ze het gewoon perfect. Kan het misschien dat de lens vuil is ofzo . Misschien kan het ook het daar aan liggen.

Comment

• mverdult
          • Dec 2003
          • 123

Party Party 2006

Dat komt natuurlijk door al die oude muziek, die party-party serie wordt helemaal uitgemolken door de platenmaatschappij. Vandaag was polonaise 2006 uit, precies hetzelfde verhaal. Er staan 50 singles op en maar 6 nieuwe, de rest allemaal weer oud. Ik koop gewoon de singles die ik leuk vindt klinken en dan ben je ook gelijk bij met nieuwe hits van 2006. Ik heb trouwens party-party omgezet naar MP3 en die draai ik met BPM studio op mijn laptop, maar speelt gewoon goed hoor, mischien als je een legale kopie maakt van je orginele cd dat het opgelost is.

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Dat komt natuurlijk door al die oude muziek
            Is dit een grap of meen je het sirieus?

De reden dat de cd kraakt kan een aantal redenen hebben.
            Het kan zijn dat de golflengte van de lazer van je DJ set er net naast zit. dit gebeurt vaker. Dat bepaalde persingen soms tikken en kraken.
            Je zult dan de bekende sample errors horen.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Sorry hoor maar de golflengte van alle lasers in cd-spelerloopwerken is 780 nm. dus dat je golflengte van je laser er net naast zit -> recycle bin.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• J@roen
                • Jun 2004
                • 10

Je bent niet de enigste hoor Max, ik heb er ook last van.
                Speel de cd's af met mijn pioneer cdj100, en ja ik hoor ook een soort gekraakt van de cd.
                Ik ben ook wel benieuwd naar de oorzaak?

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

Op het forum van de con-collega zijn er nog een aantal mensen die ook last hebben van deze kwaal. Wat ik me overigens wel afvraag is waarom de CD wel kraakt in mijn CDJ 800 en niet in onze CDJ100s.

Comment

• Max
                    • Feb 2003
                    • 680

Late reactie, maar voorruit:

Uiteindelijk blijkt er een fout in de gehele eerste druk van deze CD-Box te zitten, deze is gelukkig opgelost en alle winkels zijn voorzien van goede exemplaren. Afgelopen week zelf ook even de CD-Box opnieuw gekocht, en inderdaad, deze werkte volledig naar behoren .

Comment

Working...