microfoons voor koor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

microfoons voor koor

Er is mij gevraagd om voor een mannenkoor dat zeemansliederen zingt een paar mic's te leveren. De groep bestaat uit 16 pers.
    Het geluid doen ze zelf, en hier kon de persoon die me belde niet veel zinnigs over vertellen, dus kan ik dit ook niet.
    Nu ben ik onder de zoekfunctie de AKG C1000 tegengekomen. Is dit een echt goede mic voor dit gebruik?
    Wat is jullie ervaring met de Sennheiser K6?
    Voldoet een Shure sm 92 ook voor deze doeleinden?

M.v.g Herman
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

toen topic las, zonder dat ik de mic types las, dacht ik direct aan een c1000,

edit:
    ik heb verder geen verstand van koorversterking maar is een 865 van sennheiser hier niet geschikt voor? of andere condensator
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

wij

Hangen er inderdaad een stuk of wat c1000 boven bij t plaatselijk shanty koor.
      En de lead zanger(s). nog een ew 165 in de hand.
      Gaat altijd prima

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik gebruik zelf de AKGC1000s en Rode NT-5 voor dit soort dingen.

De AKG's werken zeker behoorlijk, maar met de Rode's vind ik het toch nog net wat beter klinken. Ook het volume kan dan net wat hoger, voor er feedback ontstaat.

Comment

• sobath
          • Apr 2005
          • 9

Hoi, ik doe het geluid bij 2 koren, het ene koor is een shantykoor en daar gebruiken we 4 oktavia's, en het andere koor is een amusementskoor en daar gebruiken we sinds kort 4 Fostex's.
          En ik moet zeggen dat het goed klinkende microfoons zijn.
          Vooral die Fostex heeft als bijkomend voordeel dat ze niet al te prijzig zijn volgens mij kosten die iets van 150 euro per twee en dan krijg je er ook nog van alles bij zoals een houder met elastiekophanging voor 2 microfoons etc.
          Last edited by sobath; 03-02-06, 16:25.

Comment

• Draad
            • Apr 2001
            • 122

Kent niemand sennheiser in dit soort dingen?
            Bedankt voor alle al geplaatste reactie's

Comment

• robski
              • Jul 2005
              • 98

Wat is het systeem waar vervolgens deze microfoons aangehangen gaan worden?

In het geval van een 'zangset' spelen andere factoren zoals gain before feedback een grotere rol dan hoe goed klinkt de mic.

Van een collega die iets doet met night of the proms kreeg ik een keer de tip om 58's rechtop tussen de rijen te zetten. Dat deden ze bij de proms namelijk ook....

het blijft een zoektocht

succes
              Robski
              Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Originally posted by robski
                Van een collega die iets doet met night of the proms kreeg ik een keer de tip om 58's rechtop tussen de rijen te zetten. Dat deden ze bij de proms namelijk ook....

het blijft een zoektocht

succes
                Robski
                Rechtop tussen de rijen akkoord, maar de keuze voor een SM58 lijkt me niet optimaal. Een condensator mic. is ook in deze toepassing nog steeds mijn voorkeur.

gr. Herman

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

misschien meerdere 865 op hoge statieven als overheads?

ik noem maar wat
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

sennheiser 365 lijkt me niet de juiste keuze omdat ze niet breed genoeg zijn.
                    Ik heb veel ervaring met de K6 en de ME64 koppen en dit werkt prima, natuurlijk is het niet het geluid wat je krijgt van een Neumann 184 maar dat is ook niet voor een ieder betaalbaar, met wat toonregeling en een goede opstelling is dit goed te doen.
                    Ervaring met de C1000 heb ik beperkt, vindt ze qwa uiterlijk niet mooi maar de klank is OK en ook dat is geen 184.
                    Probeer het niet met de ME66 kop want die zijn nog smaller dan de 365.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Jelle1
                      • Jan 2006
                      • 7

Jelle

Werk ook met c1000 s

Het zijn gewoon top mic´s!

Gegebruikt ze overal voor. Heb ze boven gospelkoor hangen, fantatisch!

Alleen de afstelling vergt enige moeite! Maar dan heb je ook wat!

succes ermee
                      [FONT=Verdana]in kompjoeter sûnder in brânmuorre en firussiker is neat
                      [/FONT]

Comment

• EVfreak
                        • Jan 2006
                        • 146

Originally posted by Draad
                        Kent niemand sennheiser in dit soort dingen?
                        Bedankt voor alle al geplaatste reactie's
                        Jawel,Wij nemen meestal voor koor-toepassingen de MD421(meestal 4 stuks)naar gelang de
                        hoeveelheid stemmen,tot nu heeft dat steeds bevredigende resultaten opgeleverd.
                        Last edited by EVfreak; 03-02-06, 21:29.

Comment

• Guus
                          • Oct 2003
                          • 104

Originally posted by Draad
                          Er is mij gevraagd om voor een mannenkoor dat zeemansliederen zingt een paar mic's te leveren. De groep bestaat uit 16 pers.
                          Het geluid doen ze zelf, en hier kon de persoon die me belde niet veel zinnigs over vertellen, dus kan ik dit ook niet.
                          Nu ben ik onder de zoekfunctie de AKG C1000 tegengekomen. Is dit een echt goede mic voor dit gebruik?
                          Wat is jullie ervaring met de Sennheiser K6?
                          Voldoet een Shure sm 92 ook voor deze doeleinden?

M.v.g Herman
                          Beste Herman,
                          de microfoon keuze is afhankelijk van de situatie. Gezien de grootte van het koor moet je inderdaad voor condensators kiezen. Die geven echt de beste resultaten. Ieder merk heeft die wel in z'n pakket. Met de C1000 kun je goede resultaten behalen. Maar, over het algemeen geeft een duurdere condensator mic een betere weergave. Kijk wat haalbaar is binnen je budget. Denk ook aan de phantom. Zit niet altijd op de mengtafel.

Probleem bij koor uitversterking is echter meestal de plaatsing van die dingen. Je kan ze vaak niet daar zetten waar jij ze wil hebben ivm feedback. Zet ze in ieder geval zodanig hoog dat de afstanden van de zangers/zangeressen tot de microfoon niet te veel varieren.
                          de Guus

Comment

• robski
                            • Jul 2005
                            • 98

Originally posted by test12
                            Rechtop tussen de rijen akkoord, maar de keuze voor een SM58 lijkt me niet optimaal. Een condensator mic. is ook in deze toepassing nog steeds mijn voorkeur.

gr. Herman
                            Bij night of the proms e.d. is budget niet de reden om een 58 te gebruiken Is ook niet mijn eerste idee, maar ik durf te beweren dat het van die heren een bewuste keuze is. Zelf geprobeerd en het werkt.

Gain before feedback en het uiteindelijke klankbeeld van 10-20 dezelfde microfoons die uiteindelijk als 1 geheel moeten klinken kunnen redenen zijn voor een dynamische microfoon. Naast de 58 is ook de in deze thread genoemde 421 een voorbeeld wat prima resultaten oplevert.

greetz Rob
                            Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• neeltje
                              • Apr 2003
                              • 295

night of the proms is bij mijn weten een volledige koorset (vorige jaren toch), waarbij iedereen een close-miking mic krijgt (beugeltej), die dan via sum-kabeltjes per 2 of 4 worden samengestoken?

Verdre: C3000 werkt ook perfect, zeker als je in theaters etc zit geeft dit een beter resultaat dan een C1000.
                              "En Go"

Comment

Working...