microfoons voor koor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

microfoons voor koor

Er is mij gevraagd om voor een mannenkoor dat zeemansliederen zingt een paar mic's te leveren. De groep bestaat uit 16 pers.
    Het geluid doen ze zelf, en hier kon de persoon die me belde niet veel zinnigs over vertellen, dus kan ik dit ook niet.
    Nu ben ik onder de zoekfunctie de AKG C1000 tegengekomen. Is dit een echt goede mic voor dit gebruik?
    Wat is jullie ervaring met de Sennheiser K6?
    Voldoet een Shure sm 92 ook voor deze doeleinden?

M.v.g Herman
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

toen topic las, zonder dat ik de mic types las, dacht ik direct aan een c1000,

edit:
    ik heb verder geen verstand van koorversterking maar is een 865 van sennheiser hier niet geschikt voor? of andere condensator
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

wij

Hangen er inderdaad een stuk of wat c1000 boven bij t plaatselijk shanty koor.
      En de lead zanger(s). nog een ew 165 in de hand.
      Gaat altijd prima

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik gebruik zelf de AKGC1000s en Rode NT-5 voor dit soort dingen.

De AKG's werken zeker behoorlijk, maar met de Rode's vind ik het toch nog net wat beter klinken. Ook het volume kan dan net wat hoger, voor er feedback ontstaat.

Comment

• sobath
          • Apr 2005
          • 9

Hoi, ik doe het geluid bij 2 koren, het ene koor is een shantykoor en daar gebruiken we 4 oktavia's, en het andere koor is een amusementskoor en daar gebruiken we sinds kort 4 Fostex's.
          En ik moet zeggen dat het goed klinkende microfoons zijn.
          Vooral die Fostex heeft als bijkomend voordeel dat ze niet al te prijzig zijn volgens mij kosten die iets van 150 euro per twee en dan krijg je er ook nog van alles bij zoals een houder met elastiekophanging voor 2 microfoons etc.