Hallo beste collega's
Binnenkort doe ik een live-tour met 1, 2 of 3 zangers +/- 200 optredens en waarschijnlijk nog meer in de toekomst ! Ik moet een nieuwe mengtafel aanschaffen !
Ik twijfel nog tussen deze 3 tafels :
Allen & heath PA 12 , Mackie onyx 1620 of de soundcraft spirit M8
hier de links :
Wat moet er aangesloten worden :
1 MD, 2 de MD als reserve
1 CD player : optioneel en niet noodzakelijk !
maximaal 4 micro's shure beta 58 A
1 keyboard : Yamaha tyros 2
1 TC electronics M 300
1 of 2 compressors DBX
De prijzen liggen vrij dicht bij elkaar , dus dat is niet het probleem !!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een PA 12 vanwege zijn uitgebreide EQ , ook mede door zijn par.EQ op de master-output !
De onyx 1620 lijkt mij ook een leuke, mede door zijn perkins EQ , maar ik heb de fire-wire optie niet nodig
De soundcraft M8 ken ik eigenlijk niet, maar lijkt mij toch ook thuis te horen hier in het rijtje !
Wat voor mij heel belangrijk is :
De kwaliteit van de mic-inputs, de toonregeling, het gebruiksgemak en de duurzaamheid op langere termijn !!
deze tafel zal toch een 3 à 4 maal per week gebruikt worden !
Graag wat gebruikerservaringen van jullie !!!
Alvast bedankt
sis
Binnenkort doe ik een live-tour met 1, 2 of 3 zangers +/- 200 optredens en waarschijnlijk nog meer in de toekomst ! Ik moet een nieuwe mengtafel aanschaffen !
Ik twijfel nog tussen deze 3 tafels :
Allen & heath PA 12 , Mackie onyx 1620 of de soundcraft spirit M8
hier de links :
Wat moet er aangesloten worden :
1 MD, 2 de MD als reserve
1 CD player : optioneel en niet noodzakelijk !
maximaal 4 micro's shure beta 58 A
1 keyboard : Yamaha tyros 2
1 TC electronics M 300
1 of 2 compressors DBX
De prijzen liggen vrij dicht bij elkaar , dus dat is niet het probleem !!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een PA 12 vanwege zijn uitgebreide EQ , ook mede door zijn par.EQ op de master-output !
De onyx 1620 lijkt mij ook een leuke, mede door zijn perkins EQ , maar ik heb de fire-wire optie niet nodig
De soundcraft M8 ken ik eigenlijk niet, maar lijkt mij toch ook thuis te horen hier in het rijtje !
Wat voor mij heel belangrijk is :
De kwaliteit van de mic-inputs, de toonregeling, het gebruiksgemak en de duurzaamheid op langere termijn !!
deze tafel zal toch een 3 à 4 maal per week gebruikt worden !
Graag wat gebruikerservaringen van jullie !!!
Alvast bedankt
sis
Comment