Gebruikers (en kopers) ervaringen Mindprint T-Comp

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    Gebruikers (en kopers) ervaringen Mindprint T-Comp

    Hallo vriendelijke vrienden,

    Heeft er iemand toevallig gebruikerservaringen met de T-Comp van Mindprint?

    Ik ben van plan er eentje over te nemen en flink uit te gaan testen. Op de engelse recording fora zijn ze er over het algemeen best enthousiast over, een van de review-blaadjes-schrijvers vergeleek hem zelfs met de green compressor van Focusrite. Zo goed zal hij waarschijnlijk wel niet op alle fronten zijn, maar het heeft mijn interesse in ieder geval wel gewekt.

    Maar dat gaat allemaal over recording, zijn er hier misschien ook mensen die deze unit live gebruiken, want dat is namelijk ook mijn toepassing ervoor?

    Zijn er toevallig ook tips waar ik vooral bij dit type op zou moeten letten als ik er eentje koop? Verder heb ik helaas (nog) niet veel ervaring met buizen in deze toepasing, is er een manier waarop ik kan testen of de buizen nog goed zijn?

    Nou, de message is denk ik wel duidelijk. Als er iemand tips en/of ervaringen heeft: GRAAG !

    Alvast bedankt!
    Last edited by berolios; 02-03-06, 22:02.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Nou, niet direct veel ervaringen zie ik, maakt ook niet.
    Ik heb hem vanmiddag gekocht, dus kan ik zelf de komende tijd mijn oordeel vellen.

    'k zal jullie wel op de hoogte houden!

    @modje: wat mij betreft mag deze best een slotje ;-)
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • SM
      • Oct 2004
      • 129

      #3
      Hee Berilios,

      Just chiming in......
      Veel plezier ermee. Ik heb er jaren 1 gehad. Leuk apparaat wat goed werkt. Het buisje is leuk als kleuring en de VCA compressor doet netjes zijn werk. Bij mij was het standaard de bas en acoustisch gitaar. Let wel een beetje op je gaining door het apparaat: die is wat raar.
      Heb hem verkocht omdat ik een ander smaakje wilde gaan uitzoeken.

      Groet!
      Sebas

      Comment

      • berolios
        • Sep 2005
        • 1538

        #4
        Originally posted by SM
        Hee Berilios,

        Just chiming in......
        Veel plezier ermee. Ik heb er jaren 1 gehad. Leuk apparaat wat goed werkt. Het buisje is leuk als kleuring en de VCA compressor doet netjes zijn werk. Bij mij was het standaard de bas en acoustisch gitaar. Let wel een beetje op je gaining door het apparaat: die is wat raar.
        Heb hem verkocht omdat ik een ander smaakje wilde gaan uitzoeken.

        Groet!
        Sebas
        Ik dank u zeer vriendelijk !

        Ben eens benieuwd hoe hij gaat bevallen, ik wil hem in eerste instantie voor vocalen en evt. blazers gaan gebruiken. Maar andere experimenten staan zeker ook op de agenda (bas, gitaren, etc.). Met wat voor mengtafels heb je hem gebruikt?

        Thanks!
        Last edited by berolios; 04-03-06, 18:12.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

        Comment

        • SM
          • Oct 2004
          • 129

          #5
          Originally posted by berolios
          Ik dank u zeer vriendelijk !

          Ben eens benieuwd hoe hij gaat bevallen, ik wil hem in eerste instantie voor vocalen en evt. blazers gaan gebruiken. Maar andere experimenten staan zeker ook op de agenda (bas, gitaren, etc.). Met wat voor mengtafels heb je hem gebruikt?

          Thanks!
          Diverse. Eerst in rack bij eigen tafel (GL3300, later Soundcraft 6000). Toen poosje in los rackje en nog heel even bij een XL2. Collega heeft hem daarna bij Crest GT gebruikt en volgens mij leeft hij nu naast een verona. In mijn ervaring was het wel dat hoe beter de mixer, hoe meer je merkt dat het apparaat toch niet heel duur was. Bij een XL2/XL3 etc deed ik het niet meer.

          S.

          Comment

          • berolios
            • Sep 2005
            • 1538

            #6
            Ja, dat had ik ook wel verwacht. Ik dacht: voor dat geld kun je je niet in je buik bijten, dus ik heb hem gewoon gekocht, er zal altijd wel een toepassing voor zijn, niet?

            Zometeen een theater-klusje, kijken wat hij daar gaat doen.

            Thanks mate!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

            Comment

            Working...