Aanschaf nieuw P.A. systeem (Dynacord)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overkill
    • Mar 2006
    • 6

    Aanschaf nieuw P.A. systeem (Dynacord)

    Ls,

    Ik ben van plan een nieuw P.A. Systeem aan te schaffen omdat ik mijn oude set niet echt mooi vind klinken als het even moet knallen.

    Ik wil dus de Dynacord Corus Pro set kopen en daarvan:

    2X Dynacord CP 15-3 400W RMS, 800W Program
    2X Dynacord CP 18-1 500W RMS, 1000W Program

    Nu wil ik dus een of twee versterkers kopen die genoeg headroom hebben. Zelf zat ik te denken aan de Powersoft Digam 5000 en 7000 (2 X 800W & 2 X 1050W beiden @ 8 Ohm) met een TC Electronic XO24 als processor . Nu vind ik die versterkers wel erg prijzig (zo'n 5400€). Zijn er toevallig betere versterkers te krijgen voor dat geld (of minder)

    Mvg,

    D. Karis
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    Ik denk dat Dymacord zelf ook hele goeie amps erbij heeft... Zelfs met ingebouwde crossover enzo....

    Comment

    • bones2001
      • Aug 2003
      • 741

      #3
      Dynacord heeft daarvoor de PM2600,
      2 x 700 watt voor de bas en 2x 600 watt voor mid/high,
      ingebouwde crossover dus helemaal plug & play.
      Kost zo rond de 2200 euro's
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

      Comment

      • overkill
        • Mar 2006
        • 6

        #4
        Originally posted by bones2001
        Dynacord heeft daarvoor de PM2600,
        2 x 700 watt voor de bas en 2x 600 watt voor mid/high,
        ingebouwde crossover dus helemaal plug & play.
        Kost zo rond de 2200 euro's
        Was het maar zo... Die levert dit pas op 4 Ohm! 380W op 8 Ohm en dan kom je wel ineens underpowered uit.

        Dynacord heeft wel de L2400 2x 750W @ 8 Ohm, maar is deze nou beter dan de Powersoft?
        Last edited by overkill; 05-03-06, 13:07.

        Comment

        • Draad
          • Apr 2001
          • 122

          #5
          Kijk anders eens ff op www.avdeal.nl
          Kijk onder aanbiedingen.

          Grtz Herman

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #6
            Je wil nu BMW 7-serie versterkers kopen voor een instap 1-serie. Snap je wat ik bedoel? En er zijn zat GOEDE andere versterkers voor minder geld. Die L2400 is bv het tweelingbroertje van de P3000 van EV. En die is allom gerespecteerd!

            Mijn mening: zoek het wat goedkoper. Bv CP-serie van EV of tweelingversie van Dynacord. En dat zou zelfs nog wat goedkoper kunnen. BV Xs-serie van Crown. Is meer dan goed genoeg voor je set. Die aanbieding is trouwens wel leuk, maar wat als de versterker kapot gaat? Heb je toch een probleem!
            Last edited by Outline; 05-03-06, 22:37.

            Comment

            • overkill
              • Mar 2006
              • 6

              #7
              Originally posted by Outline
              Je wil nu BMW 7-serie versterkers kopen voor een instap 1-serie. Snap je wat ik bedoel? En er zijn zat GOEDE andere versterkers voor minder geld. Die L2400 is bv het tweelingbroertje van de P3000 van EV. En die is allom gerespecteerd!

              Mijn mening: zoek het wat goedkoper. Bv CP-serie van EV of tweelingversie van Dynacord. En dat zou zelfs nog wat goedkoper kunnen. BV Xs-serie van Crown. Is meer dan goed genoeg voor je set. Die aanbieding is trouwens wel leuk, maar wat als de versterker kapot gaat? Heb je toch een probleem!
              Dynacord Corus Pro nog een instapset Hmm. Nu vind ik zelf Corus Pro geen instapsetje meer, aangezien er ook kleinere setjes te krijgen zijn van Dynacord, maar ik zal je advies desondanks meenemen.

              Over die kapotte versterker kan ik eigenlijk alleen maar zeggen eerst garantie en mocht die verstreken zijn, dan kan ik altijd de reparatie nog betalen. Daar zit ik niet echt mee, aangezien ik dat geld dan toch wel weer terugverdient heb. Maar we hebben het hier wel over een zeer kwalitatieve versterker. Die zou toch eigenlijk niet zo snel kapot moeten gaan (d.m.v. voorzichtig gebruik).
              Last edited by overkill; 06-03-06, 08:02.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Bedoelde die vertserker van de aanbieding op AVDEAL.NL. Als die kapot gaat heb je ineens 2 versterkers en een processor nodig.

                Vind Corus Pro zelf wel een instapset maar smaken, meningen en budgetten verschillen.

                Comment

                • overkill
                  • Mar 2006
                  • 6

                  #9
                  Originally posted by Outline
                  Bedoelde die vertserker van de aanbieding op AVDEAL.NL. Als die kapot gaat heb je ineens 2 versterkers en een processor nodig.

                  Vind Corus Pro zelf wel een instapset maar smaken, meningen en budgetten verschillen.
                  Of de Corus Pro nou wel of niet een instapset, maakt nu in pinciepe niks uit. Ik denk dat de Powersoft Digam 5000 en 7000 nog steeds de beste optie is, want als dan ooit nog eens een speaker upgrade doe of eens een zeer zware set wil aansturen, kan ik altijd er van uitgaan dat mijn versterkers t aankunnnen.
                  Last edited by overkill; 07-03-06, 07:46.

                  Comment

                  • rutvanelk
                    • May 2004
                    • 27

                    #10
                    he de pm 2600 is zon slechte keus nog niet! Draai hier vaak mee ( WEL MET P5 SET ) en is een prima versterker!

                    Succes met je keuze, mischien kan je beter is gaan luisteren bij een dynacord dealer!

                    gr,
                    Rutger

                    Comment

                    • Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

                      #11
                      Corus set bij Niehoff: 2x CP 15-3 + 2x CP18-1 + 1x Powersoft LQ2804 incl. DSP 4x 700W RMS/4ohm voor nog geen 5000euro.
                      Noem ik toch echt een instap set voor dat geld.
                      of de amp voldoende is? Ik vraag het me af maar draaien zal het wel doen anders geeft Niehoff daar niet zomaar garantie op of verleend zijn naam zomaar aan zo'n aanbieding.
                      groetjes

                      ___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                      Comment

                      Working...