E&W, Master Audio of T-Amp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • extremebottens
    • Mar 2006
    • 153

E&W, Master Audio of T-Amp

Hallo,

Een korte vraag: 3 budget versterkers van meer dan 2 x 1000W RMS 4ohm, welke te kiezen voor het aansturen van subs?

- EW PL3400 - 2 x 1280W RMS 4ohm
    - T-Amp TA2400 II - 2 x 1200W RMS 4ohm
    - Master Audio DX2000 - 2 x 1300W RMS 4ohm

In prijsvolgorde: De T-amp is het goedkoopst, de Master Audio is de middenmoot en de PL3400 is het duurst van de drie maar alle drie zijn ze te verkrijgen onder de 900,00 euro.

Dan vraag 2:

Zijn er ook al low budget versterkers (<1000 euro), die meer vermogen kunnen leveren? Het lijkt nu alsof het low-budget gedeelte ophoud bij 2 x 1300 W RMS @ 4ohm.

Het liefst zou ik een 2 x 2000W Rms versterker op mijn subs willen hebben (dubbel 18" 2Kw per kast @ 4ohm) maar als er alleen maar top versterkers zijn te krijgen in deze klasse dan doe ik het wel met 2dB minder (oftewel met 1300W), ik vind het prijsverschil namelijk erg groot dan.

Groeten,

Martin Ottens
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Die T-amp heeft de hoogste dampingsfactor >500 en de Master heeft >350 en die E&W kan ik de specs zo gauw niet vinden.
    Maar ik denk dat de T-Amp voor de sub beter geschikt is dan de Master maar of de kwaliteit van de T-amp ook net zo goed is durf ik niet te zeggen.
    Mijn ervaring met Master is dan het bijna niet kapot te krijgen is mits je er normaal mee omgaat natuurlijk.

Ik kan je de Specs van de DX2000 wel even mailen als je wilt want die heb ik van de week binnen gekregen.

Gr Ronnie.
    U draait, Wij vragen.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Originally posted by extremebottens
      Hallo,

Dan vraag 2:

Zijn er ook al low budget versterkers (<1000 euro), die meer vermogen kunnen leveren? Het lijkt nu alsof het low-budget gedeelte ophoud bij 2 x 1300 W RMS @ 4ohm.

Het liefst zou ik een 2 x 2000W Rms versterker op mijn subs willen hebben (dubbel 18" 2Kw per kast @ 4ohm) maar als er alleen maar top versterkers zijn te krijgen in deze klasse dan doe ik het wel met 2dB minder (oftewel met 1300W), ik vind het prijsverschil namelijk erg groot dan.

Groeten,

Martin Ottens
      Helaas hebt u ons via een oude of foutieve link bereikt, want de gekozen pagina is niet gevonden.

Wat denk je van deze.

gr. Herman

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

rams

DE bux serie van de ramaudio.
        De 3.4 of de 5.0.
        2x1700 watt aan 4 ohm en 2x2550 aan 4 ohm.
        Als je goed zoekt zeker te vinden onder de 1000 euro.
        Zelf altijd op sub gebruikt zeker betrouwbare en effectieve amps.
        Op de Pa-markt liggen ze meestal wel.

Comment

• extremebottens
          • Mar 2006
          • 153

Deze had ik gezien maar deze valt af en waarom:

- 200 Watt RMS extra vergeleken bij bijvoorbeeld de Master Audio op 4ohm
          - Maar wel zo´n 17 kilo zwaarder!!

Deze valt dus af, ik hoef geen lichtgewicht versterker maar 37Kg vind ik wel erg zwaar, daarvoor in de plaats kun je ook op een kilotje na volgens mij 2 DX2000´s in je rack plaatsen, en dat levert meer vermogen op.

Ik kan je de Specs van de DX2000 wel even mailen als je wilt want die heb ik van de week binnen gekregen.

Gr Ronnie.
          Ik zal graag jouw gebruikservaring horen? Denk je ook echt dat de 2 x 1300W wordt gehaald? Zover je hier iets over kan zeggen?

De specs had ik al:

Een gevoelskwestie maar ik heb het gevoel dat bij de Master Audio het eerlijkst wordt omgegaan met opgeven van de specs, hoe denken jullie hierover?

Ook als je kijkt naar de verhouding gebrugd 8ohm vermogen en stereo 4ohm vermogen:

- Master: 2630W 8ohm en 2 x 1350W 4ohm (2700W)
          - T-Amp: 2000W 8ohm en 2 x 1200W 4ohm (2400W)

Hier zie je een groter verschil (400W) bij de T-Amp in vergelijking met de Master (70W). Ik denk dus dat het vermogen bij stereo 4ohm van de master eerlijker opgegeven is als bij de T-Amp, anders vind ik het raar dat er zo´n terugval in zit?

Zullen beide versterkers gespecificeerd zijn bij 1KHz? De Master tenminste wel.

Groetjes,

Martin Ottens

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Ha heren,

Probeer er een paar op proef te krijgen, testen en meten is weten.

Betreft de vermogensspecificaties (4 / 8 Ohm) zou ik me niet al te druk maken; zoals je al zei maakt het verschil enkele dB's. De reden waarom de specs tussen de verschillende belastingsimpedanties uiteen kan lopen kan met het concept van de amp te maken hebben (ontwerptechnisch) of met de voeding.

Wat natuurlijk wel uitmaakt is hoe de door de fabrikant opgegeven specs zijn opgesteld en wat de amp daadwerkelijk continu kan leveren, en dan lijkt me een zwaardere amp (17Kg extra) iets meer in huis hebben.

Van Master weet ik wel dat ze nogal creatief kunnen zijn betreft de vermogensspecs. Zo beweerden ze dat de DPU 2K5 iets van 2x1200W kon leveren ... gedurende enkele ms wel te verstaan. Op de testbank presteerde deze niet wat door de Spaanse meneren werd geclaimd.

Of dit met de DX2000 nog zo is weet ik niet maar "gevoelsmatig" zegt mij iets dat je beter kunt uitgaan van praktijk; meten en testen.

Succes !
            Last edited by Koen van der K; 16-03-06, 11:06.
            Meer is minder, minder is meer

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

'k weet niet maar de dx2000 trekt 5A stroom bij program-music volgens de specs, dan zou er toch 230 x 5 = 1150 VA uit kunnen komen aan 4 ohm denk ik.

Ter illustratie mijn Lab gruppen FP6400 trekt max. 20 A dat levert op 20 x 230 = 4600VA = "toevallig" ook het aangegeven wattage op 4 ohm in de specs.
              Dus de dx2000 lijkt me geen AMP voor zware belasting op 4 ohm op subs.
              Kijk uit naar een tweedehandse QSC MX3000 EX4000 of JBL MPA1100 of MPX1200 dan weet ik zeker dat je een goede drukkende versterker op je laag hebt, prijs tweedehands rond de 950 pleuro.

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Hmm ... bovenstaande rekensom lijkt me wat te kort door de bocht om een amp op af te rekenen.

Het opgenomen vermogen / stroom kan een indicatie zijn maar is wederom afhankelijk van het concept (/ rendement) van de amp.

Het verschil tussen piekstroom van je Lab en "program"stroom van de Master amp is pakweg ook een vermogensfactor 4 (stroomfactor 2) verschil (6dB).

Ik zou wederom zeggen; terug naar de praktijk en testen die handel !

Groeten,
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Al een QSC geprobeerd...? Misschien een PLX 3402 om een beetje binnen het budget te blijven...?

Comment

• extremebottens
                    • Mar 2006
                    • 153

Ik heb via een PB te horen gekregen dat American DJ met een V6001 komt die 2 x 1920W RMS aan 4ohm levert voor advies zo ongeveer 1200,00 euro.

Om op bovengenoemd opname stroom verhaal terug te komen, deze amp haalt maximaal 25,5 A aan 240V uit het net (dit is de spec).

Dit lijkt me in de praktijk wel wat lastig met 16A stoppen?? Hoe gaat dit in zijn werk?

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

die getalletjes van stroom dat zijn metingen die gebeurt zijn bij een constante sinus en laat een versterker nu net dan het meeste verbruiken. Muziek heeft een crestfactor van minimum 6db als ik me niet vergis. dus je ampje zal in werkelijkheid een pak minder stroom trekken uit het net. Waarom zou je anders ganse versterkerracken kunnen voeden met 1 keer 16A....

Er zijn veel versterkers die een echte sinustest niet lang kunnen volhouden. Die springen dan meteen in de protect mode. Je drijft je eindtrappen dan ook werkelijk tegen hun max aan

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• extremebottens
                        • Mar 2006
                        • 153

Maar wat denken jullie van die american DJ? Die wel 2 x bijna 2Kw kan leveren op 4ohm voor een prijs zo rond de 1000,00 euro nieuw? Hij is wel 3 eenheden hoog maar dat mag ook wel en weegt volgens mij iets minder dan 30 kilo.

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

je kunt ook voor Alto gaan nette prijzen en goede vermogens

MAC2.2 geeft 500W op 4ohm en kost 225,00
                          MAC2.3 geeft 650W op 4ohm en kost 300,00
                          MAC2.4 geeft 1300W op 4ohm en kost 375,00

Alto ( LEM ) is een leuk nieuw merk met goede produkten voor zijn geld zoals de versterkers.

Maar dat is mijn mening

Wat ook goede versterkers zijn is de PS serie van JB Systems

PS1000 2X 1000W 4ohm kost 555,00

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

Originally posted by purplehaze
                            'k weet niet maar de dx2000 trekt 5A stroom bij program-music volgens de specs, dan zou er toch 230 x 5 = 1150 VA uit kunnen komen aan 4 ohm denk ik.

Ter illustratie mijn Lab gruppen FP6400 trekt max. 20 A dat levert op 20 x 230 = 4600VA = "toevallig" ook het aangegeven wattage op 4 ohm in de specs.
                            Dus de dx2000 lijkt me geen AMP voor zware belasting op 4 ohm op subs.
                            Kijk uit naar een tweedehandse QSC MX3000 EX4000 of JBL MPA1100 of MPX1200 dan weet ik zeker dat je een goede drukkende versterker op je laag hebt, prijs tweedehands rond de 950 pleuro.
                            fp 6400 neemt nooit meer dat 16amp af van het net, er zit niet voor niks een systeem in die er voor zorgt dat er nooit meer dan 16amp wordt afgenomen, dat systeem heet AFS, en als die meer nodig zou hebben dan 16 amp dan gaat dat lampje branden en weet je dt die meer af wilt nemen en dus op dat moment gelimmid wordt, nu heb ik dit met mijn labs nog nooit mee gemaakt.groeten Arjan

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

ps ik had je maar niet te druk gemaakt over die vermogens opname, ik heb alleen met crest pro series de ervaring dat ze meer dan 16amp weg kunnen trekken.Nu zegt voor laag altijd vermogen ook niet alles ik weet namelijk zeker dat je bijfoorbeeld op het laag beter een crest pro 8001 kunt leggen 2x 1200watt dan een labgruppen fp 6400 ruim 2x 2kw, dus staar je niet blind op vermogens ook niet in het topsegment.groeten arjan

Comment

Working...