E&W, Master Audio of T-Amp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • extremebottens
    • Mar 2006
    • 153

Daar komt bij dat ik vind dat je, als je van tevoren al weet dat het krap wordt, beter wat extra speakers kunt neerzetten. IS ALTIJD goed voor het behoud van je spul!
    Leuke discussie hierboven, volgens mij had ik een paar posts hierboven ook al gezegd dat ik kies voor 2 versters van zo'n 2 x 1300W RMS op 4 dubbel 18" kasten van 2Kw per stuk. Dan ga je dus 4 x 1300W aan laag produceren met kasten met een rendement van +100dB.

Als je dan naar 2KW versterkervermogen per speaker gaat wat hij RMS ook mag hebben krijg je weer verliezen doordat de speaker warm wordt dus levert niets op behalve een hoop headroom (wat niet verkeerd is) en veel te zware versterkerrekken (wat niet fijn is)

Vanavond had ik een klus voor jeugd, dus dance en RMB voerden de boventoon en mijn 2 x 1300W versterker heeft af en toe wel eens het Limit lampje laten zien maar dat is ja niet erg? Weet je om de boel heel te houden dat je niet harder moet.

Moraal van mijn verhaal: Volgens mij kun je beter 2 versterkers kopen van +1000W x 2 en hier 2 x zoveel speakers mee aansturen i.p.v. dat je een 2 x 2KW versterker aanschaft. Door koppeling van speakers krijg je ook weer wat extra rendement!! Kan ook oplopen tot 3dB met hetzelfde vermogen.

Is toch slimmer?

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by Outline
      Nog zoiets opmerkelijks: lang geleden moest je versterker minder vermogen hebben dan je speakers, toen is het een hele tijd 1 op 1 geweest en nu moet je (volgens IEDEREEN) 2W versterkervermogen hebben voor elke W speakervermogen. Dit alles vanwege de 'headroom'. Hoe vaak staat een versterker vol continu vol te draaien? Eigenlijk toch nooit? (op house na dan) Lijkt mij dat je dan nog genoeg Headroom in een 1op1 situatie overhoudt...

!
      http://www.forums.licht-geluid.nl/forums/search.php en clippen intoetsen. Is al een jaar of 15 lang over geschreven...

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Ook kan je eens bij AG Audio Pro proberen, de HCA3.0 levert 2*1300Wrms continu bij 4 Ohms. Dit voor onder de 1000€ incl.
        Je krijgt daarvoor zware versterker, met echte neutrik connectoren, 3 jaar waarborg en 300000µF capaciteit.
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Als jij staat te vervormen overstuur je je versterkers en ben je op voorhand al verkeerd bezig!

Nog zoiets opmerkelijks: lang geleden moest je versterker minder vermogen hebben dan je speakers, toen is het een hele tijd 1 op 1 geweest en nu moet je (volgens IEDEREEN) 2W versterkervermogen hebben voor elke W speakervermogen. Dit alles vanwege de 'headroom'. Hoe vaak staat een versterker vol continu vol te draaien? Eigenlijk toch nooit? (op house na dan) Lijkt mij dat je dan nog genoeg Headroom in een 1op1 situatie overhoudt...

Daar komt bij dat ik vind dat je, als je van tevoren al weet dat het krap wordt, beter wat extra speakers kunt neerzetten. IS ALTIJD goed voor het behoud van je spul!
          Hoe denk denk je dat de versterkers van 1300W (crest) en 2000W (lab) vergeleken zijn, denk op max dus tegen limit of softclip aan en daar zit denk ik het verschil dat dan de 1300W harder kan klinken (zie post van arie)
          Verder mee eens een kastje meer is bijna altijd beter.

gr. Herman

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

Originally posted by test12
            Hoe denk denk je dat de versterkers van 1300W (crest) en 2000W (lab) vergeleken zijn, denk op max dus tegen limit of softclip aan en daar zit denk ik het verschil dat dan de 1300W harder kan klinken (zie post van arie)
            Verder mee eens een kastje meer is bijna altijd beter.

gr. Herman
            hier ben ik het mee eens je kunt beter een kastje meer neer zetten dan meer power toe voegen.groeten Arjan

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

Daarbij bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat het naar mijn idee een Prestige-race is. En ik heb het idee dat we heel wat verder zijn dan 10KW per versterker voordat daar een einde aan komt. Er wordt nu al met gemak 7KW gehaald.
              10kw per eindtrap is al gehaald een hele tijd geleden had je de crest pro 10001 deze drukte er 2x 7500 watt uit op 1ohm!!Wou dat ding nog werd gemaakt dan hadden er zeker hier twee in de schuur gestaan.groeten Arjan

Comment

• extremebottens
                • Mar 2006
                • 153

Heren,

Interessante discussie maar ik wil ook nog even terugkomen op de originele vraag en deze dan iets aanpassen:

1. Wat zijn leuke kandidaten voor laag in de klasse 2 x +1000W 4ohm, zoals de Master Audio DX2000, T-Amp TA2400 enzovoort met een maximale prijs van 800,00 euro.

2. Wat zijn leuke kandidaten voor laag in de klasse 2 x +1600W 4ohm, zoals de American Audio V6001 enzovoort met een maximale prijs van 1200,00 euro.

En hoe verhouden deze luidsprekers zich in:

1. Gewicht
                2. Betrouwbaarheid
                3. Betrouwbaarheid gespecificeerde vermogen
                4. Klank

Met vriendelijke groet,

Martin Ottens

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

T-Amp 2400 al veel over geschreven, toch weer mijn mening;

2 in gebruik, nu anderhalf jaar, en met veel plezier. Leveren flink vermogen (gegevens zoals opgegeven kloppen), zijn prima betrouwbaar (nooit een probleem mee gehad) en goedkoop.

Een avondje op 4 ohm brug gedraaid, niet aan te raden voor een budget amp.. Toch werd hij niet erg heet, wel wat warmer dan 8 ohm brug, maartoch. Er stonden toen 2 Punisher's op één t-amp. Tot net onder, soms net in de clip en dit een hele middag + avond doorgestampt

Het enige minpunt wat ik verzinnen kan is dat de behuizing niet super stevig is, máár ik neem aan dat je je amps in racks vervoert DUS ben je van dit 'probleem' af. Overigens valt het wel mee, tis niet dat ie uit elkaar flikkers met optillen ofzo

Ik zie geen reden voor mijn show om dure amps te nemen als deze gewoon prima doen waarvoor ze gemaakt zijn. Het gewicht valt wel mee, in werkelijkheid iets van 23 kilo per amp.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Kevin-V8
                    • Feb 2006
                    • 42

Heb een beetje een gelijkaardige vraag als in het begin van dit topic.
                    Heb nu paar baskasten met de JBL 2226H woofer in, maar zoek momenteel nog een versterker.

Heb er een paar in gedachten, maar heb van de ene al wat meer positieve gelezen als van de andere.
                    Hij moet dus vooral dienen voor de bassweergave.
                    Mijn budget ligt rond de 300€ voor een tweedehands.

Had gedacht aan één van de volgende versterkers, met mij éérste keuze bovenaan:

-T-amp TA2400

-Dap P2000 (of is de P1600 degelijker?)

-Jb-system C2-800

-Behringer EP2500

Wat raden jullie aan?
                    Het is voor een liefhebber, en deze word dus niet alle weken gebruikt, en dan ook geen 10uur aan één stuk...

Comment

• StijnS
                      • Sep 2006
                      • 173

Originally posted by Kevin-V8
                      Heb een beetje een gelijkaardige vraag als in het begin van dit topic.
                      Heb nu paar baskasten met de JBL 2226H woofer in, maar zoek momenteel nog een versterker.

Heb er een paar in gedachten, maar heb van de ene al wat meer positieve gelezen als van de andere.
                      Hij moet dus vooral dienen voor de bassweergave.
                      Mijn budget ligt rond de 300€ voor een tweedehands.

Had gedacht aan één van de volgende versterkers, met mij éérste keuze bovenaan:

-T-amp TA2400

-Dap P2000 (of is de P1600 degelijker?)

-Jb-system C2-800

-Behringer EP2500

Wat raden jullie aan?
                      Het is voor een liefhebber, en deze word dus niet alle weken gebruikt, en dan ook geen 10uur aan één stuk...
                      De dap zou ik zeker laten vallen. Zo'n JBsystems Ctwo (ik heb er zelf een staan) gaat echt veel beter dan zo'n DAP...

Comment

• EVfreak
                        • Jan 2006
                        • 146

Zonder meer gaan voor de JB C2-800.Degelijke voeding zeer geschikt voor een goede laagweergave.En hij wordt niet echt warm.Minpuntje:hij wilt geen 2-Ohm belasting.Kortom een zeer deftige versterker voor die prijs

Comment

• Kevin-V8
                          • Feb 2006
                          • 42

Al bedankt voor de reactie's, ik ga er rekening mee houden.

Comment

• Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

... ligt misschien ietsje boven je budget, maar je zou eens kunnen kijken naar de Phonic MAX series of de Peavey PV series.

Die Phonics komen van dezelfde band gerold als de laag vermogen Yamaha amps en zijn best OK.
                            Even een testje doen, we horen het wel.

Groeten en succes !
                            Last edited by Koen van der K; 04-09-07, 12:40.
                            Meer is minder, minder is meer

Comment

• Kevin-V8
                              • Feb 2006
                              • 42

Is de Dap P2000 volledig evenwaardig aan de t-amp TA2400?
                              Deze intreseren mij het meest, maar van de t-amp heb ik nog niet zoveel gehoord.
                              Last edited by Kevin-V8; 09-09-07, 08:15.

Comment

Working...